obey-robots.txt
19 September 2017, 20:55
Navigatie
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken

Tussen de 5-6 Mb :\

reneovertoom
Hallo,

Ik download met zo'n 500 KB/sec ... vergeleken met de verbinding die ik hiervoor had is het een verademing hoewel ik toch echt betaal voor max 20 Mb vind ik het zeer vreemd dat ik slechts 5 á 6 Mb haal. Ik heb via een LAN kabel geprobeerd de snelheid te vergroten maar tevergeefs.
http://postcodecheck.bbned.nl/PostcodeCheck/ laat een afstand zien:

DSL centrale
Afstand tot centrale 1762 meter
Code centrale Rt-Trb
Naam centrale Rotterdam-Terbregge

Hoe kan het dan in ditzelfde scherm ik zie staan
ADSL 2-8Mb/512Kb als max snelheid, het werd echt aangeprezen als 20 Mb.

Ik heb geen p2p programma's aan staan, een kale installatie op de PC laat geen verbetering zien, modem en draadloze router is meermaals gereset.
Hoe kan dit?

BMP
Adsl verbindingen worden aangeprezen tot 20 m/bit, zo adverteren alle aanbieders ook.

Je afstand tot centrale zal eerder rond de 2000/2200 meter liggen.
Mijn reële afstand is een 1700 meter en ik haal 10 m/bit.

Daarbij is de kwaliteit van het koper in de grond ook van belang, vocht, lassen in de grond enz, 20 m/bit haalt bijna niemand.

BMP Smile

BMP
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

reneovertoom
Klinkt allemaal erg theoretisch, in de praktijk wordt er reclame gemaakt voor een snelheid tót 20 Mb, ik begrijp dat dát een theoretische snelheid is maar slechts 25% van het maximale vind ik te gortig. Of ben ik nu erg irreeel?

BMP
Mja het valt ook wel wat tegen, als je lijn stabiel is zou je de coding gain op 7 (alleen op copperjet) kunnen zetten, waarschijnlijk pak je nog een 50/75 KB/s extra.

En meer zit er waarschijnlijk niet in.

Gebruik de zoekfuntie voor coding gaine, er staat genoeg info hier op het forum.

Ook inlog gegevens voor de copperjet zijn te vinden.

Mocht na de instelling verandering de lijn gaan klapperen is het aan te raden de instelling weer terug zetten naar de standaardwaarden.

succes,

BMP
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

h_henkie
reneovertoom schreef:
Klinkt allemaal erg theoretisch, in de praktijk wordt er reclame gemaakt voor een snelheid tót 20 Mb, ik begrijp dat dát een theoretische snelheid is maar slechts 25% van het maximale vind ik te gortig. Of ben ik nu erg irreeel?

Tja ik vind dit ook een beetje raar. maar als er goed gelezen word dan staat het er wel Sad

nexagon
kan je me je klant nummer (NL nummer) even sturen kan ik even kijken wat je echt haald.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tussen de 5-6 Mb :\', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Vanavond tussen 19.00 en 20.00 storing??? Storing 19 31 augustus 2010, 11:02
splitter tussen fax en telefoon Algemeen 1 16 juni 2008, 10:36
Kan de splitter en AB-stekker er tussen uit Algemeen 4 26 oktober 2007, 20:07
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief