obey-robots.txt
18 Juli 2018, 22:03
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

2 maanden+3 modems+3x monteur=frustratie

michielvissers
Hoi!

Laat ik beginnen met mijn tevredenheid over Alice uit te spreken. Alice doet precies wat een provider moet doen in mijn ogen: een no-nonsense verbinding opleveren, zonder toeters en bellen (zoals voicemail etc), met een helpdesk waar mensen werken die er niet zitten om je af te wimpelen maar ook daadwerkelijk mee kunnen praten over de techniek. SUPER! En de gigamail is ook fantastisch.

Ik woon 2100 meter van de centrale af, wat betekent dat mijn verbinding altijd rond de 10mbit lag. Meestal 9 mbit. Stabiel en snel genoeg om een live stream van uitzending gemist te kijken, terwijl er een torrent aanstaat en ondertussen met iemand te bellen.

Helaas is sinds een maand of 2 mijn verbinding teruggevallen naar 1 tot 2 mbit. Onbruikbaar dus. Ik werk vaak thuis, en log dan via vpn in, maar dat is nu natuurlijk meer mogelijk.

Voor deze periode was het zowiezo al maandelijks nodig om de copperjet even te resetten (lijn dood).

Alice heeft duidelijk hard gewerkt om mijn verbinding weer in orde te krijgen. Maar tot nu toe is het droevenis.
Wat er gedaan is tot nu toe:

- lijn doorgemeten via helpdesk
- lijn doorgemeten door bbned monteur / op afstand (2x)
- lijn doorgemeten / isra punt geanalyseerd / in mijn huis (2x)
- snelheid omlaag gebracht naar 4 mbit (ongevraagd, hier ben ik nog steeds niet gelukkig mee)
- dynamisch profiel op bbned server geactiveerd (=voortdurende analyse signaal-ruis op lijn, zodat snelheid voortdurend optimaal wordt bijgesteld)
- modem (copperjet) 2x vervangen

En ik vergeet vast nog wel wat. Na iedere wijziging heb ik contact gehad met de helpdesk, zodat voor de restitutie van de abbonnementskosten alles duidelijk is.

De monteur van bbned heeft met zijn diagnostische meetmachine mijn lijn geanalyseerd, en die liet zien dat inderdaaf bij 10mbit de lijn instabiel wordt, maar tussen de 9 en 10 mbit de lijn PRIMA is.
Hij heeft ruggespraak met zijn bbned collega gehad over de oorzaak, en zij kwamen tot de conclusie dat het modem zeker 1 van de oorzaken is.

Het modem dat ik van alice heb gekregen na de klachtenregen bleek (zei monteur) helaas nog niet de helft van de snelheid te halen die het 'oude' modem haalde. En het 'oude' modem was juist aan vervanging toe omdat het LANG niet de snelheid haalde die de lijn toelaat. Dus heb ik het 'verse' modem retour gestuurd (op advies van monteur).

Ik heb ook op advies van de monteur gevraagd om een NIEUW modem. Gewoon een modem dat 100% is.
Het modem dat ik hierna kreeg rammelt en ziet er alweer bruin geroosterd uit.
Ik sta perplex dat alice met dit soort slechte apparatuur werkt!
Als het altijd ok werkt begrijp ik het wel, maar in dit geval lijkt het me duidelijk dat een nieuw modem geen overbodige luxe is. Toch?
Overigens ligt de snelheid op dit rammelende modem op 2,3mbit. Lager dan het vorige modem dus weer. Zucht.

Ik begrijp dat alice liever niet teveel kosten maakt, maar ik zou ERG graag willen dat deze zaken worden uitgevoerd:

- KPN vragen de lijn te analyseren (dus voorbij bbned) - just to be sure
- een NIEUW, ONGEBRUIKT modem

Helaas is mijn geduld ongeveer op. Dat komt dus in geen geval door de helpdesk, het komt vooral door het opsturen van de onbruikbare modems. Zoiets stoms zou bijvoorbeeld xs4all nooit doen. Die geven je zelfs een modem met wifi, printserver, torrentserver etc voor niks. Dat hoef ik allemaal niet.

HELP alice!! Ik wil gewoon internetten op een snelheid tussen 8 en 9 mbit!! Dat kan. Maar kunnen jullie het?

De volgende stap is overigens wachten op de retourdoos voor het rammelmodem. En dan wachten op het volgende modem (vanmorgen met de helpdesk afgesproken).

HELP!

michielvissers
Vandaag kwam er na nog een keer bellen naar de helpdesk zowaar een NIEUW modem aan. Wel een copperjet, maar nu met een rood alice kleurtje en het alice logo erop. De verbinding staat nu op 4,5 mbit ipv 2,5 mbit.

Advies voor de alice medewerkers onder u: bij dit soort klachten is het gewoon STOM om een gebruikt modem op te sturen. Je ziet het verschil. Ik wacht nu tot het modem zich intraint op een hogere snelheid, en tot Alice mij laat weten wat de volgende stap is.

Afgelopen maandag bleek (toen ik belde) dat mijn lijn weer doorgemeten gaat worden door een monteur (??!). Ik heb laten weten dat we dat stadium nou wel gepasseerd zijn. Maar nee, dat is wat de computer opdraagt te doen, dus dat doen we.

Ik hoop van harte dat na al dat gemeet (de lijn is ok) er eindelijk een beetje snelheid in mijn lijn gaat zitten. Ik kan nog steeds niet betrouwbaar naar uitzendinggemist kijken omdat de verbinding dat halverwege vaak stopt (failed to connect to mediaserver).

Nogmaal help help!Shock

michielvissers
Nu een week later...

De bbned speedtest zegt:

Uw huidige bandbreedte is 3.62 Mbps.

Nog niks gehoord van Alice of een monteur over de resultaten van het doormeten van mijn lijn.

Ik vermoed dat mijn geval inmiddels in de categorie 'lastige zaken' terecht is gekomen, en dat alice niet meer weet wat ze ermee aan moet.

Als ik huurder van de lijn was (van KPN) zou ik naar de verhuurder gaan en duidelijk maken dat de lijn niet in orde is. Deze oplossing heb ik ook al eens voorgelegd aan de helpdesk medewerker van alice, maar die zei dat dat voorlopig nog niet aan de orde is.

Jammer dat ik niks hoor en dat de lijn ondertussen nog steeds slecht is.
Sad

nexagon
2100 meter is nooit 10 mbit kan zijn maar dit is dan ook wel heel sporadisch en moet het een rechtstreekse lijn zijn zonder kabelverdeler van KPN er tussen.

Boven de 2 km is het 4/1 mbit.

PB me anders je klant nummer

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '2 maanden+3 modems+3x monteur=frustratie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Welke modems onderseunen VoDLS? Alice met eigen modem 12 28 februari 2010, 17:06
2 modems waarvan 1 Alice IAD en ander als router Hardware instellingen 4 24 februari 2010, 17:32
Support op modems Klacht over Alice 9 05 november 2009, 10:03
al 3 maanden klooien Klacht over Alice 5 17 juli 2009, 16:42
Welke klantenservice na 3 maanden tickets indienen??? Helpdesk 3 14 mei 2009, 15:35
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief