obey-robots.txt
22 Februari 2018, 19:58
Navigatie
Onderwerp bekijken
Klacht over Alice? Post hier je Alice klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Onderwerp afdrukken

Klacht over Alice

Fleur
Ik heb 2 jaar lang gebruik gemaakt van Alice. De verbinding was erg slecht, die viel minimaal 1 keer per dag uit. Het werd ook steeds erger, als ik een telefoongesprek wilde voeren, viel de lijn wel 20 keer op een avond uit en moest ik die persoon steeds terugbellen zodra ik weer verbinding had. Ik heb toen een 'nieuw' tweedehands modem gekregen dat na nog geen 2 weken kapot was. Daarna weer een nieuw modem gekregen, maar ondertussen had ik al een andere provider genomen en het contract met Alice beeindigd. Er was 1 maand opzegtermijn, dus ik kon niet eerder opzeggen dan 31 augustus. Op 12 augustus had ik echter weer geen verbinding. Ik heb toen weer moeten bellen met de klantenservice, maar ze wisten niet waar het aan lag, ze zouden binnen 5 werkdagen contact met me opnemen. Hier heb ik niks op gehoord. Ik heb toen een klacht ingediend en kreeg een week later als antwoord dat ik per ongeluk te vroeg was afgesloten. Ik heb toen gevraagd om me weer aan te sluiten, maar dit hebben ze niet gedaan. Ik weiger dan ook mijn rekening van juli en augustus te betalen, omdat ik toen nauwelijks verbinding heb gehad. Ik heb de automatische incasso stopgezet. Weet iemand het adres om schriftelijk een klacht in te dienen tegen Alice? Want ik heb geen Alice Lounge meer omdat ik nu een andere provider heb. En die verbinding is gelukkig wel goed.
Gewijzigd door Fleur op 12 september 2010, 17:37

h_henkie
Hoi,
Het adres staat gewoon op de alice site.
Postadres
Postbus 1404
6501 BK Nijmegen

En dan tav klachtenafhandeling. Vraag wel om handtekening retour. Dit voor de evt bewijslast. Ik adviseer om wel het abbo geld te betalen. Deze vraag je weer terug met je klacht. Het feit dat alice niet aan de afspraak houd wil nog niet zeggen dat jij dat ook moet doen. Hoe onterecht het ook mogen zijn zijn jou ogen.

M146180278
Hallo,
Ik heb eveneens iets meer dan 2 jaren Alice gebruikt. Helaas valt de laatste tijd bij mij ook de telefoonverbinding weg, ook meerdere keren per gesprek (op het laatst maar mobiel gebeld). Ook het verwijderen van de splitter voor de modem bracht geen uitkomst, echter dit soort zaken wordt vooraf niet gecommuniceerd.
De internet snelheid daalt ook de laatste tijd. Bij mij wordt er nu maar 9,83 Mbps download snelheid geleverd, terwijl volgens schema (info www.speedtest.nl) dit 16 Mbps zou moeten zijn (1486 mtr vanaf de centrale).
Helaas viel mij de support van Alice ook tegen, toen ik portforwarding van de modem wou doen. Dit is dus ook niet gelukt.
De aangetekende brief voor het opzeggen ligt nu bij TNT.
Ik heb inmiddels al een nieuwe (kabel)provider gevonden, het is dan iets duurder maar geen ergenis meer.

nexagon
M146180278 schreef:
Hallo,
Ik heb eveneens iets meer dan 2 jaren Alice gebruikt. Helaas valt de laatste tijd bij mij ook de telefoonverbinding weg, ook meerdere keren per gesprek (op het laatst maar mobiel gebeld). Ook het verwijderen van de splitter voor de modem bracht geen uitkomst, echter dit soort zaken wordt vooraf niet gecommuniceerd.
De internet snelheid daalt ook de laatste tijd. Bij mij wordt er nu maar 9,83 Mbps download snelheid geleverd, terwijl volgens schema (info www.speedtest.nl) dit 16 Mbps zou moeten zijn (1486 mtr vanaf de centrale).
Helaas viel mij de support van Alice ook tegen, toen ik portforwarding van de modem wou doen. Dit is dus ook niet gelukt.
De aangetekende brief voor het opzeggen ligt nu bij TNT.
Ik heb inmiddels al een nieuwe (kabel)provider gevonden, het is dan iets duurder maar geen ergenis meer.

Op 1500 meter is geen 16 mbit gegarendeerd dit is tot 1000 meter.
10 tot max 12 mbit komt eerder in de buurt van 1500 meter. ook weer afhankelijk van je kwaliteit van het koper zitten er lassen in de grond enzz.

16 mbit op 1500 meter kan voor komen maar dit is heel sporadisch ik heb dit nog niet vaak gezien (ja als er geen kabelverdeler van KPN tussen zit) gebeurd ook niet veel.
Heb nu al honderden al is het niet duizenden alice lijnen gecontroleerd hierop.

De afstand tabel op speedtest.nl is ook maar fictief bij mijn postcode staat 526 meter maar in de praktijk is dit 1300 meter en haal 12 mbit.

Als jij je klant nummer in een PB zet kan ik zien hoe lang jou lijn ongeveer moet zijn en wat je modem ook doet.
Gewijzigd door nexagon op 17 september 2010, 00:36

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Klacht over Alice', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Opzeggen alice Webcare Alice 5 03 december 2012, 12:46
Zijn hier nog Alice-helpdeskmedewerkers? Webcare Alice 16 12 juni 2012, 23:50
pilmo versus alice versus tele2 Algemeen 1 28 april 2012, 16:12
hoe moet ik alice opzeggen ? Webcare Alice 18 12 maart 2012, 22:12
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief