obey-robots.txt
25 Juli 2017, 00:35
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Storing in verbinding (lijn onstabiel)

Thundercat
Vreemde storing die zich al eerder bij de buren openbaarde.

Sinds zaterdag 11 september lukt het niet meer om na het intrainen van de modem een verbinding te behouden.

Vreemd genoeg leerde navraag bij de buurman dat het bij hem een dag eerder begon.Door Alice na een test afgedaan als een defect modem met een doorlooptijd van 5 dagen.

Na mijn melding op zaterdag 11 september kreeg ik eerst hetzelfde verhaal, echter ontkracht door 2 eigen modems aan te sluiten die normaal wel functioneren en nu zelfde probleem vertoonde. Vervolgens een doorlooptijd van 7 dagen gekregen i.v.m. doorzetten naar 2e lijn.

Het lijkt dus geen incident, maar meer een lokaal probleem welke wellicht door een simpele reset vanuit BBned verholpen zou kunnen worden.

Ook vraag ik mij af welke compensatie Alice hier tegenover stelt, gezien het feit dat ik een week mobiel moet bellen en mijn online cursus niet volgen en dus studieachterstand oploop.

Zelf de modem instellingen gewijzigd zoals coding gain (steeds stapje lager) en het aantal bits per bin (steeds een stapje lager) ingesteld zonder resultaat. Ik hoop dus maar dat het weer eens niet gelijk op een klapperlijn wordt gegooid.

Al met al, jarenlang Speedlinq klant geweest met een intrainende modem van 18,7 Mbit en een 99,99% uptime.

Sinds de overgang naar Telfort overgestapt op Alice en sindsdien regelmatig problemen (4 x nieuwe modem, standaard om 23.30 vliegt de verbinding eruit etc) Uptime 95%.

Voor de info, afstand tot de centrale 775 meter (over de weg), kan echter de ramen ingooien vanaf de voordeur. Maximaal traint het modem sinds de vorige vermeende klapperlijn in op 13Mbit ondanks het toegezegde wide open profiel. Test op BBned zegt echter dat 16 tot 24 Mbit haalbaar moet zijn.

Lijn laten meten door andere buurman (werkzaam bij KPN en toegang tot centrale), met een zeer positief resultaat. Koper is van uitstekende kwaliteit en lijn is stabiel.
Gewijzigd door Thundercat op 15 september 2010, 16:34

nexagon
Stuur je NL nummer even in een PB naar me kijk ik even wat je modem doet.

h_henkie
Thundercat schreef:

Ook vraag ik mij af welke compensatie Alice hier tegenover stelt, gezien het feit dat ik een week mobiel moet bellen en mijn online cursus niet volgen en dus studieachterstand oploop.

Ik vermoed dat je hier weinig tot niets van kan verwachten. Tenzij je er veel werk van maakt en hele goede argumenten hebt om restitutie van gemaakte kosten te krijgen. Misschien als dit een paar maanden duurt kun je beter abbo geld terug vragen.

Thundercat
Inmiddels keurig contact met een medewerker, die zijn best doet om e.e.a. te bekijken. Goede hoop dat het in orde gaat komen. Alhoewel ik blijf hopen op omzetting naar de AVM met VOIP. Wink

Thundercat
Nadat de lijn elke avond weer uitvalt op of omstreeks 23.30 uur, vanmorgen mijn ouwe vertrouwde speedtouch ingezet.

Resultaat, de lijn blijft up, modem is sneller (reactietijd) dan de Copperjet, alleen geen telefoon natuurlijk want de Speedtouch is VOIP i.p.v. VODSL.

Was Alice maar te bewegen om de AVM (Fritzbox) te verstrekken en een omzetting naar VOIP te maken. Vooralsnog lijkt het probleem in ieder geval niet te liggen bij BBned, maar ook niet in de lijn zelf.

Vervelend die kabouters op je lijn....................... Grin

Toch maar duurdere KPN of UPC nemen dan??? Niet van harte, maar ik wil wel kunnen bellen natuurlijk. Navraag bij andere ADSL (andere providers) gebruikers leert dat zij geen problemen ondervinden op dit moment. Dus je zou zeggen dat de lijnen van KPN OK zijn omdat ik direct boven de verdeelkast woon en de lijnen door mijn woning lopen naar de andere woningen. Frown

nexagon
Ik kan dat zien ja dat hij weg valt.
Maar dit zit toch echt op je lijn.

Je speedtouch is in de afgelopen 60 min ook 4 keer weg gevallen dus ook niet stabiel.

Als jij onbelans op je lijn heb en spanningen op je lijn wat veroorzaakt wordt door aders die in de kpn kast of kabel naar de kpn kast toe tegen elkaar aan liggen treedt dit ook op.

ook heeft je buurman hier last van die heeft zelfs helemaal geen sync meer.

Probleem zou dus heel erg duidelijk in de kabelkast onder je kunnen zitten.

Ook is het mogelijk dat dit op de KPN centrale zelf is.

KPN zal dit moeten na meten of een monteur van BBned.
Gewijzigd door nexagon op 19 september 2010, 10:10

Thundercat
nexagon schreef:
Ik kan dat zien ja dat hij weg valt.
Maar dit zit toch echt op je lijn.

Je speedtouch is in de afgelopen 60 min ook 4 keer weg gevallen dus ook niet stabiel.

Als jij onbelans op je lijn heb en spanningen op je lijn wat veroorzaakt wordt door aders die in de kpn kast of kabel naar de kpn kast toe tegen elkaar aan liggen treedt dit ook op.

ook heeft je buurman hier last van die heeft zelfs helemaal geen sync meer.

Probleem zou dus heel erg duidelijk in de kabelkast onder je kunnen zitten.

Ook is het mogelijk dat dit op de KPN centrale zelf is.

KPN zal dit moeten na meten of een monteur van BBned.

Hoi Nexagon, mijn euforie was ook net even te vroeg Shock

Net nadat ik het bericht erin gezet heb, klapte idd ook de Speedtouch ineens weg en is sinds gisteren geen stabiele verbinding meer tot stand gekomen.

Tsjaaa, wat nu nog zou ik zeggen................... bellen maar weer?

nexagon
Kan monteur inplannen bij je die gaat meten?

Thundercat
nexagon schreef:
Kan monteur inplannen bij je die gaat meten?

Lijkt mij een heel goed idee, is hier een tijdsindicatie aan te koppelen of een voorkeur? Zowel onze buren werken fulltime (buurvrouw wisseldiensten) als ik, en mijn vrouw werkt part-time. Handigste lijkt mij alletwee de adressen in een keer te bezoeken? Mijn andere buren hebben eventueel een sleutel dus kunnen toegang verlenen mits zij thuis zijn.
Gewijzigd door Thundercat op 20 september 2010, 11:25

Marloes
Ook ik heb sinds juli ( dus nu bijna 3 maanden) geen internet en telefonie.
Inmiddels meer dan 10 maal een klacht ingediend en inmiddels 3 modems verder zeggen ze dat het komt door een instabiele lijn.
Dat kan zo zijn maar ik vind dat ik als klant mag verwachten dat het binnen een redelijke termijn wordt opgelost.
Als ik bel ligt de telefoon er ineens uit. Of ik kan helemaal niet bellen. Ook internet doet het regelmatig niet en is traag.

De service van Alice is ronduit slecht te noemen. Ze hanteren een termijn van 5 dagen dat je terug gebeld wordt of dat er iets aan het probleem wordt gedaan maar dat maken ze nooit waar. Ik ben nu al 3 maanden aan het bellen en ben ik al die tijd 1 keer terug gebeld en toen zeiden ze dat het probleem moest zijn opgelost wat echter niet het geval was.

IK RAAD IEDEREEN AF internet of telefonie bij ALICE af te nemen.
Lijkt goedkoop maar doordat je nooit kan bellen heb je torenhoge mobiele kosten en alleen al naar het bellen van het nummer van Alice a 15ct per minuut ben je vermogens kwijt en uiteindelijk kom je geen stap verder.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Storing in verbinding (lijn onstabiel)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Verbinding steeds trager en slecht bereikbaar met telefoon Storing 1 23 januari 2015, 19:25
Storing teleffon sinds 12-08-2014 Storing 4 29 augustus 2014, 22:10
Lijn sinds enkele weken onstabiel (modem herstart zichzelf) Storing 3 21 juli 2014, 15:57
Storing al drie weken! Storing 5 08 augustus 2013, 20:50
storing internet Klacht over Alice 1 01 augustus 2013, 23:49
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief