obey-robots.txt
28 Juli 2017, 00:43
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Storing in verbinding (lijn onstabiel)

Thundercat
Huidige resultaat van een Fiber 60 lijn van Tele2:

1011110309

Te triest voor woorden dus. En tjsaa, wie benader je nu om die lijn voor eens en altijd eens goed door te meten????

Na het ontstaan van de storing is het er alleen maar slechter van geworden.

Thundercat
Het kan dus wel Grin

Geachte heer XXXXXXXXX

Naar aanleiding van uw schrijven hebben wij de situatie nogmaals bekeken. Hier is uit voortgekomen dat het in ons vorige schrijven genomen besluit onjuist is. Wij begrijpen dat dit enig ongemak heeft veroorzaakt, waarvoor onze welgemeende excuses.

De abonnementskosten gaan wij alsnog vergoeden over de periode vanaf 11 september 2010, de dag dat u kenbaar maakte dat u problemen met de verbinding ondervindt, tot en met de beëindiging van het abonnement op 25 oktober 2010.

Met vriendelijke groet,

XXXXXXXXXXX

Alice Klantenservice

Update i.v.m. huidge Tele2: Ze gaan toch bekijken wat er nu mis is met de lijn omdat de snelheid niet normaal is voor een Fiber 60Mb lijn. Ontbinding volgt indien men de lijn niet beter krijgt.

Dus dan voor ADSL maar via Alice of Telfort proberen of kabel via UPC. Tsjaaa geen opties waar ik blij van wordt. Maar wil dan toch Alice maar weer als eerste de kans geven het euvel op te lossen.

stijnklaassen
Hoi,

Ik heb sinds een maand of 2 last van soortgelijke instabiliteit van internetverbinding. De verbinding valt regelmatig weg, en komt kort daarna weer in de lucht.

Modem: Copperjet 1616-2p
Router: Sitecom 300N

Als ik op de modem statuspagina kijk, zie ik ook dat de 'connected time so far' veel korter is dan het apparaat werkelijk aan staat. Zelf reset/ daadwerkelijk verbinding verbroken?

Het heeft altijd super gewerkt, maar zoals gezegd wordt het de laatste tijd echt vervelend.
Áls de verbinding werkt is 'ie ook trager dan ik tevoren gewend was. Was vroeger altijd ca 14-15Mbs down (van de mogelijke 20) en 1Mbs up. Nu haal ik maar net 9-10Mbs down en 0,85Mbs up. Wie weet is het toeval, wie weet heeft er ook wat mee te maken.

Ik heb de modem al een paar keer gereset (netspanning in/uit), router gereset (netspanning in/uit). Helaas geen resultaat. Ik kan ook niet checken bij de buren, die hebben KPN Glasvezel.

In deze thread lees ik niet echt een generieke oplossing na het ISRA punt, ik kan me zomaar voorstellen dat er iets aan de hand is met de DSL lijn. Maar ik kan daar zelf dus niet achter komen.

Iemand die suggesties heeft?

Dank!

Groeten,
Stijn

Yes
Misschien eerst even uitsluiten dat het aan de copperjet ligt?
M.a.w. eenander modem proberen, indien je die niet hebt of kan lenen proberen via de servicedesk.
Als dat niet helpt kun je vragen of ze de lijn willen testen.

-------------------------------------------------------
The answer is Yes! The question is the question?

stijnklaassen
Hi, dank voor de tip.
Ik heb afgelopen weekend op een oudere (maar wel zelfde typenummer) geprobeerd, maar geen verschil. Of dit een wetenschappelijke manier van uitsluiten is, weet ik niet, maar het sterkt mijn vermoeden dat het niet in de modem zit, maar in de lijn.

Groeten,
Stijn

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Storing in verbinding (lijn onstabiel)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Verbinding steeds trager en slecht bereikbaar met telefoon Storing 1 23 januari 2015, 19:25
Storing teleffon sinds 12-08-2014 Storing 4 29 augustus 2014, 22:10
Lijn sinds enkele weken onstabiel (modem herstart zichzelf) Storing 3 21 juli 2014, 15:57
Storing al drie weken! Storing 5 08 augustus 2013, 20:50
storing internet Klacht over Alice 1 01 augustus 2013, 23:49
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief