obey-robots.txt
14 December 2018, 23:37
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Storing in verbinding (lijn onstabiel)

Thundercat
Yes schreef:
Om te kunnen klapp(er)en heb je minstens 2 objecten nodig: 2 handen (klappen), 2 rijen tanden (klappertanden).
Voor een klapperlijn heb je 2 aders en 2 aansluitingen nodig.

Mijn complimenten dat je ondanks alles het nog 'grappig' kunt noemen. Wink

Frapante is dat ik nu verbinding heb op 1 (lees één) ader Cool de prof snapt er ff nix meer van

Ennuh, voor een klapperlijn heb je Alice nodig hoor, en dan bedoel ik niet die mooie dame uit de reclame Grin

25236260 Let specifiek even op het MOS getal ook

Hieronder een tabel waarin de codecs, bandbreedte en kwaliteit van de spraak tegen elkaar
worden uitgezet. De spraak kwaliteit wordt uitgedrukt in een MOS cijfer. De MOS waarde is de
standaard voor het beoordelen van spraak kwaliteit.

Codec Spraakkwaliteit (in MOS) Bandbreedte (in Kilobits/
Seconden)
G. 711 4,2-4,4 80
G. 726 3,9-4,3 40

Uitleg MOS beoordelingscijfers
MOS Quality
5 Excellent
4 Good
3 Fair
2 Poor
1 Bad
Gewijzigd door Thundercat op 02 oktober 2010, 10:10

MisterSenseo
Dat hele fenomeen "klapperlijn" is verzonnen door een dombo bij Alice............voordat Alice in Nederland was bestond het hele woord en de hele term niet...........een zwak aftreksel van onmacht,omdat ze hun eigen netwerk niet in orde kunnen krijgen,niet meer en niet minder......

Thundercat
Vandaag met bevriende CAIWAY monteur (met meet apparatuur) eigen onderzoekje gestart. De "klapperlijn" treed op op het moment dat onze buren (ook Alicegebruikers) hun lijn beginnen te belasten.

op bepaalde tijdstippen blijft mijn lijn gewoon up, ook bij belasting van de lijn

Zodra mijn buurman zijn lijn gaat belasten, vliegt mijn DSl eruit, dit hebben wij gedurende de ochtend herhaaldelijk geprobeerd

Gedurende de daguren, bleef de lijn de laatste week redelijkerwijs up, behalve op tijdstippen dat de buren hun lijn gingen belasten

Zodra de buurman de verbinding (lees belasting van de lijn) verbreekt, komt mijn lijn weer op en blijft werken

Humzmzmz vaag vaag.

Alice helpdesk even ingelicht en kreeg de opmerking, "vreemd dit heb ik nooit eerder gehoord"

Tsjaaa voor Columbus Amerika ontdekte, had ook niemand er van gehoord grapte ik terug. Grin

Thundercat
Frapante gebeurtenis Frown

Na vanmiddag mijn bevindingen met de Alice helpdesk te hebben gedeeld en hun nogmaals gewezen heb op de verplichting tot het nakomen van de overeenkomst, lijkt het wonder geschiedt.

Aan het einde van de middag stopte de klapperlijn en na herhaaldelijk testen met het oude en ongetweakte modem haal ik nu;

BBned
Uw huidige bandbreedte is 11.58 Mbps.
Dit betekent dat u van onze servers kunt downloaden met 1.45 MB/sec.

Speedtest.net
975770419

Pintest.net
25271701

Weliswaar nog niet de oude snelheid, maar al de hele avond stabiel en ook Grabit loopt weer continu op snelheid, ondanks dat de buren nu ook aan het downen zijn.

Wie het weet, mag het zeggen....................
Gewijzigd door Thundercat op 02 oktober 2010, 21:54

MisterSenseo
Ik weet het wel maar zeg het niet........Pfft
Dit soort "wonderen" gebeuren altijd wanneer het nijpend wordt voor de ISP...........
Geniet er maar van zolang het duurt........Wink

Thundercat
MisterSenseo schreef:
Ik weet het wel maar zeg het niet........Pfft
Dit soort "wonderen" gebeuren altijd wanneer het nijpend wordt voor de ISP...........
Geniet er maar van zolang het duurt........Wink

Echt ongeloofeloos dit toch? Maarja, het duurt nog maar tot 25 oktober uiterlijk. Vanaf 19 oktober wordt het andere aderpaar reeds overgenomen door de concurrent. ik kan deze helaas nu niet meer afzeggen, daar de retentieperiode voorbij is op de aanvraag. jammer dat Alice dit nou niet zelf en niet eerder heeft kunnen constateren.

Maaruhhhhh, beetje flauw als je het weet en het niet zegt toch GrinGrinGrin
Gewijzigd door Thundercat op 02 oktober 2010, 22:03

Yes
Thundercat schreef:

Alice helpdesk even ingelicht en kreeg de opmerking, "vreemd dit heb ik nooit eerder gehoord"

Tsjaaa voor Columbus Amerika ontdekte, had ook niemand er van gehoord grapte ik terug. Grin

Fantastisch! Zou hun gezicht wel willen zien toen je dat zei. Pfft

Antwoord van de helpdesk:
Columbus meneer? Nee, daar heb ik ook nog nooit van gehoord! Wink

Wel vreemd dat jullie lijnen elkaar zo beïnvloeden. Daar heb ik echt nog nooit van gehoord......;-)

Soort overspraak misschien. Lijkt toch wat aan de fysieke lijnen te mankeren? Of hebben jullie toevallig hetzelfde ip adres o.i.d? Tja, ik heb eigenlijk ook geen idee, maar je weet het maar nooit.

-------------------------------------------------------
The answer is Yes! The question is the question?

Thundercat
Yes schreef:
[quote]Thundercat schreef:

Wel vreemd dat jullie lijnen elkaar zo beïnvloeden. Daar heb ik echt nog nooit van gehoord......;-)

Soort overspraak misschien. Lijkt toch wat aan de fysieke lijnen te mankeren? Of hebben jullie toevallig hetzelfde ip adres o.i.d? Tja, ik heb eigenlijk ook geen idee, maar je weet het maar nooit.

Goeie vraag! Zal eens kijken of de buurman nog bezig is, dan kijk ik even naar zijn IP idd. Heb inmiddels al gekkere dingen gezien.

Thundercat
Update:

Tot op heden met de Speedtouch 789WLAN een stabiele en snelle verbinding.

Bij het wisselen van het modem met de Copperjet, instabiel oftewel klapperlijn.

Nadeel van Speedtouch, deze kan geen VODSL telefonie aan.

nexagon
Overspraak is het ook niet Wink
Dit was anders door de monteur gemeten.

Nadeel van stap58 netwerken is dat er moeilijk omgestoken kan worden en dat het een verouderd netwerk van KPN is waardoor er slechteren lijnen zijn.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Storing in verbinding (lijn onstabiel)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Verbinding steeds trager en slecht bereikbaar met telefoon Storing 1 23 januari 2015, 19:25
Storing teleffon sinds 12-08-2014 Storing 4 29 augustus 2014, 22:10
Lijn sinds enkele weken onstabiel (modem herstart zichzelf) Storing 3 21 juli 2014, 15:57
Storing al drie weken! Storing 5 08 augustus 2013, 20:50
storing internet Klacht over Alice 1 01 augustus 2013, 23:49
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief