obey-robots.txt
18 December 2017, 17:46
Navigatie
Onderwerp bekijken
Klacht over Alice? Post hier je Alice klacht over b.v. een storing met internet, telefonie of je modem. Grof taalgebruik is echter niet toegestaan!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Alice Comfort Vast

wodonar
Alice kan duidelijk niet waarmaken wat het zegt te kunnen leveren.
De eerste maand was 8mb haalbaar, nadien kan het opeens niet meer dan 4mb ( in de praktijk 3,5mb ) worden.
Dat is klanten voor de gek houden.
Ik wil per onmiddellijk ontbinding/opzegging van het contract omdat Alice de
dienst niet kan leveren of waarmaken, zodat ik verder kan gaan met een goede provider.
Alice weigert dit...
Gewijzigd door wodonar op 27 september 2010, 21:27

h_henkie
Tja je hebt zelf het contract ondertekent met de voorwaarden erbij. Dit zegt dat het tot 20mbit is. Dus alice heeft in beginsel gelijk. Als jij kan aantonen dat deze verlaging niet bij jou zit dan kun je het probleem bij Alice leggen. Ik lees niet wat je al gedaan hebt om het probleem op te lossen.
Ga eerst eens na of de bekabeling en modem correct zijn. Vaak zit hier een probleem. Het kan in het verleden wel goed gewerkt hebben maar dat geeft geen garantie dat het nu nog zo is.

wodonar
Wat een slap Alice achtig antwoord Smile
Na een maand werd opeens de snelheid van 8mb naar zelfs 0,2mb, als klant ga je dan bellen en dan verneem je dat de snelheid opeens niet hoger kan komen dan 4mb ipv de eerdere 8mb. Ow en de storing lag niet aan mijn kant, dat is weer zo een provider achtig antwoord Smile
Enja .. als klant teken je voor een 20mb kontrakt waarvan je weet dat de afstand van de centrale naar je huis...blablabla.
Met die 8mb ging ik akkoord, met die 4mb niet Smile.. zo een beetje helder?

MisterSenseo
Dat zogenaamde "slappe Alice antwoord" is wel een correct antwoord en zolang je niet voor de volle 100% zeker bent en weet of je binnenhuisinstallatie wel helemaal in orde is zou ik zeker geen juridische stappen ondernemen als ik jou was,je kon wel eens heel bedrogen uitkomen..........zo een beetje helder ?

Prachtig dat er heel veel leden op een forum zijn maar wel gaarne correct met elkaar omgaan en niet denken dat 27.09.2010 lid worden betekent dezelfde dag een oplossing.......daarbij komt nog dat we hier een gebruikersforum zijn voor en door Alice abonnees en dat dit forum in directe zin NIETS met Alice zelf te maken heeft.Er zijn wel een paar ISP officials aanwezig maar die doen zeer goed werk,zij brengen de abonnees en Alice dichter tot elkaar.......Wink

Dit gezegd hebbende.............gezien de naam van het topic heb je Alice Comfort.........welk modem heb je,CJ1616 of AVM ? Hoe ver is de theoretische afstand tot de centrale ? Test dit hier .
Hoe zit het modem aangesloten,hoe lang zijn de kabels,splitter wel of niet geplaatst,wel of geen A/B splitter?
Voeg in je antwoord als het lukt foto's toe van je installatie.

Groeten van een niet-Alice-medewerker forumlid...............Pfft

wodonar
Gezien mijn kontakten met Alice kan het niet meer aan mijn binnenbekabeling of aan de modem(AVM) of splitter (zowel met als zonder splitter is het probleem) liggen, dit alles was al uitgezocht en perfect in orde bevonden, ook de afstand tussen de centrale en mijn aansluiting was bekent al voor ik het kontrakt aanging.
Het meest vreemde is dan dat:
Na een maand opeens de snelheid van 8mb naar zelfs 0,2mb gaat, en dan verneem je dat de snelheid opeens niet hoger kan komen dan 4mb ipv de eerdere 8mb.
Nergens staat dat ik juridische stappen wil ondernemen.Dat is al bij voorbaat een verkeerde veronderstelling van je.
Voor de rest zet ik dit onderwerp hier om iets aan te kaarten en te vernemen of misschien meerderen hiermee van doen hebben en niet dat doe ik niet om een oplossing te krijgen op stel en sprong (nog een verkeerde inschatting van je).

:)

Hier een leuk overzichtje:
Beschikbare Dienst Project Max snelheid
ADSL 2-8Mb/512Kb
ADSL2+ 10Mb/1Mb
SDSL 2.3Mb/2.3Mb
Gebundelde SDSL 9.2Mb/9.2Mb
FTTx WES-A-Far-net 100Mb/100Mb

DSL centrale
Afstand tot centrale 2220 meter

Groeten van een toch wel wat in Alice teleurgestelde klant :)

MisterSenseo
Mooi die 2220 meter duidt er dus op dat je in het verleden verdomd veel mazzel hebt gehad want het is doodsimpel,op deze afstand is MAX 4-8 MBit haalbaar en dat vind je overal op internet terug,die 10 Mbit op die afstand is vrijwel onmogelijk in de praktijk.Als je kabels in de grond niet van heel hoge kwaliteit zijn heb je problemen,probleem daarvan is dat er niet meteen actie wordt ondernomen,er is verbinding en dat is minimaal vereist en zal voor de ISP voldoende zijn,helaas.
Denk hierbij aan vocht,corrosie e.d.
Je had nog niet verteld welk modem je hebt,met AVM heb ik totaal geen ervaring maar met Copperjet wel iets en daar kun je je profiel aanpassen,mits ingelogd als administrator,en dan kun je je profiel op ADSL zetten ipv ADSL2+,helpt altijd iets aan stabilteit,en je coding gain op 7 zetten ipv automatisch.
Het inloggen als admin doe je met de volgende gegevens :
login:admin
ww :bb@l1cE322 (letop E is hoofdletter)

Vergeet niet na elke verandering te saven en modem te rebooten........

Wie weet dat je iets meer snelheid en kracht uit de bovenstaande instellingen kunt persen,wordt hem dat helemaal niet,dan je verlies nemen,je hebt immers een jaarcontract,en stap over naar een kabelaar,die hebben geen last van afstand........dit is geen anti-reclame voor Alice of welke ADSL ISP ook,maar het nadeel van ADSL is wel de afstand naar je centrale.

Succes hiermee,doe ermee wat je wilt........Wink

wodonar
De kabelaar heb ik inmiddels al Smile
Bedankt voor je snelle antwoorden en nee ik lees het ook niet als anti reklame, de waarheid is helder soms Smile

h_henkie
MisterSenseo schreef:

Je had nog niet verteld welk modem je hebt,met AVM heb ik totaal geen ervaring maar met Copperjet wel iets en daar kun je je profiel aanpassen,mits ingelogd als administrator,en dan kun je je profiel op ADSL zetten ipv ADSL2+,helpt altijd iets aan stabilteit,en je coding gain op 7 zetten ipv automatisch.

Dit werkt alleen met de copperjet. De AVM modem is nog niet "gekraakt".

@ts
Oh ja Ik werk ook niet voor alice. Echter met een vraag zonder duidelijke info kan ik niets. Mijn glazen bol is al ruim 35 jaar stuk Smile
Gewijzigd door h_henkie op 28 september 2010, 16:13

MisterSenseo
Duidelijkheid en eerlijkheid zijn dingen die aan het verdwijnen zijn in deze nieuwe wereld op één of andere gekke manier...........PfftPfftPfftPfftPfft

MisterSenseo
h_henkie schreef:
MisterSenseo schreef:

Dit werkt alleen met de copperjet. De AVM modem is nog niet "gekraakt".

@ts
Oh ja Ik werk ook niet voor alice. Echter met een vraag zonder duidelijke info kan ik niets. Mijn glazen bol is al ruim 35 jaar stuk Smile

Dit van die AVM wist ik ook niet..................Pfft
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Alice Comfort Vast', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Opzeggen alice Webcare Alice 5 03 december 2012, 12:46
Zijn hier nog Alice-helpdeskmedewerkers? Webcare Alice 16 12 juni 2012, 23:50
pilmo versus alice versus tele2 Algemeen 1 28 april 2012, 16:12
hoe moet ik alice opzeggen ? Webcare Alice 18 12 maart 2012, 22:12
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief