obey-robots.txt
23 November 2017, 04:27
Navigatie
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router achter je modem, post dan hier je ervaringen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Beeindiging Alice-abonnement

HAW Junior 4
Beste Forum-leden,

Vanaf november 2007 ben ik abonneehouder geweest bij Alice-Comfort.
Vandaag heb ik de opzegging van Alice geregeld en deze zal stoppen op 28-10-2010.

Sinds kort heb ik Telefoon/Internet via UPC Nederland.
Het pakket wat ik afneem is :
- Bellen onbeperkt+Europa en Internet 60 MB/sec.

Langs deze weg wil ik zeggen dat ik alleen in het begin wat problemen heb gehad met ALice, veel lijnuitval.
Later is de lijn uiterst stabiel geworden, de TD van Alice heeft destijds gecontateerd dat de lijn te hoog was afgesteld, dit is toen teruggeschroefd, wa resulteerde in een stabiele lijn.
Verder een hoop gedoe gehad nadat mijn modem een keer stuk was, als gevolg van onweer.
Ik heb de HD met alle macht moeten overtuigen van het feit dat de modem stuk was en of ze AUB een nieuwe modem wilden opsturen.
Uiteindelijk na een week bellen (mobiel) , met inbgrip van hoge mobiele telefoonkosten, welk ik niet gecompeseerd keeg, een nieuw modem opgestuurd gekregen.

Verder na dit voorval alleen maar goede ervaringen.
Doordat de lijnkwaliteit achteruitloopt hebben ze moeten besluiten om recent mijn lijncapaciteit verder te verlagen.

De reden dat ik ben overgestapt is adt ik bij UPC een hogere down-snelheid kan verkrijgen(60 MB/sec) en omdat ik nu het e..e.a. onder 1 dak heb:
-Digitale TV(Royaal)+Telefoon & Internet

Via dit forum ben altijd goed op de hoogte geweest van de ontwikkelingen van Alice en verder dank voor de technische tips met betrekking tot het instellen van de Copperjet-16-16 modem, waardoor ik nog meer eruit heb kunnen halen dan dat er al in zat.

Beste forum leden het ga jullie goed en ik zal jullie mijn UPC ervaringen nog weleens met jullie delen.
1 ding staat vast dat het bij UPC qua Helpdesk behelpen is, beloftes worden niet zo goed nagekomen, dit omdat er het e.e.a. wordt vergeten zaken correct in het syteem te zetten, waardoor een ander het werk van een andere collega dunnetjes kan over doen, met als gevolg vertragingen.
Maar zoals gezegd ik hou jullie op de hoogte.

Dank voor alles!

Greetings,
HAW Junior 4 Grin

Thundercat
Heel netjes deze reactie, dat wilde ik alleen even kwijt Grin

Zelf zou ik het ook zo gedaan hebben en een leuke opsteker voor de forumleden (beheerders) dit.

Succes bij UPC.

Ik sluit mij hier bij aan en bedank ook iedereen voor hun inbreng op mijn verbindingsprobleem met Alice / BBned.

Zojuist na antwoord van Alice / BBned besloten om de aangevraagde Tele2 Fiber aansluiting via het Versatel netwerk versneld in werking in zetten.
Gewijzigd door Thundercat op 30 september 2010, 14:33

mailpim
HAW Junior 4 schreef:
...De reden dat ik ben overgestapt is adt ik bij UPC een hogere down-snelheid kan verkrijgen(60 MB/sec) en omdat ik nu het e..e.a. onder 1 dak heb:
-Digitale TV(Royaal)+Telefoon & Internet...

Wooow dat is een snelle verbindingPfft Denk dat je 60 Mbit bedoeld... Anders ben ik wel benieuwd wat voor extreem pakket ze aanbieden haha.

Succes.

HAW Junior 4
Beste Mailpim,

Inderdaad, 60 Mb(kleine letter b)/sec.,shift toets per ongeluk te lang aanstaan, maar er valt altijd wat te wensen voor de toekomst.

Greetings,
HAW Junior 4

MisterSenseo
Ik ga al aardig in de buurt komen met mijn 14 MB/sec ( ja,de letters staan goed ! ) WinkWinkWink

Thundercat
MisterSenseo schreef:
Ik ga al aardig in de buurt komen met mijn 14 MB/sec ( ja,de letters staan goed ! ) WinkWinkWink

Ik ook hahahahaha LOL Grin

Dus maar mailtje gestuurd aan Ferry van Webcare:

Hallo Ferry,

Hier laatste update.

Klapperlijn op Copperjet gehad hele tijd en nu weer heel even niet. Speedtest BBned met de Copperjet levert op:

Uw huidige bandbreedte is 1.03 Mbps.
Dit betekent dat u van onze servers kunt downloaden met 131.32 KB/sec.

Modem gewisseld met Speedtouch:

Uw huidige bandbreedte is 9.28 Mbps.
Dit betekent dat u van onze servers kunt downloaden met 1.16 MB/sec. (Let op de lijn staat gecapd door BBned op 10MCool

973186177

Net ben ik nog gebeld (voicemail) en heb terug gebeld met helpdesk en kreeg hetzelfde verhaal als je me al per mail had gestuurd. We kunnen niets meer voor je doen buiten de lijn verder cappen.

Ik heb aangegeven helaas verder geen gebruik meer te willen maken van de diensten van Alice / BBned.

Ik bedank je voor je aandacht en wens je veel succes voor de toekomst.

Zoals eerder gezegd, bij mij dus na 2 jaar tevreden Alice gebruiker nu helaas exit.

BMP
Thundercat,

Jammer dat het niet opgelost kon worden.

Succes bij je nieuwe provider, Smile

BMP
@HAW Junior 4

Ook jij succes bij je nieuwe provider, we horen graag wat je bevindingen daar zijn

Groet BMP Smile

Thundercat
BMP schreef:
Thundercat,

Jammer dat het niet opgelost kon worden.

Succes bij je nieuwe provider, Smile

Thanx BMP, ze geven aan via Versatel (glasvezel tot centrale) netwerk te gaan werken en hebben op mijn verzoek voor ik definitief akkoord ging geven KPN nog laten meten en resultaten zagen er positief uit. Zal zeker op dit forum nog even melden hoe het verloopt.

Jij ook bedankt Smile

Thundercat
Voorop gesteld dat de interventie van Ferry van Alice webcare een voorbeeld zou moeten zijn voor de hele organisatie, ben ik helemaal klaar met Alice. Onderstaand mijn laatste berichtgeving aan de klachtendesk na een verzoek om credit te verlenen over de laatste 2 maanden abonnement.

Geachte heer XXXXXXXXXX,

Op basis van de Algemene Voorwaarden aanvaardt Alice in deze situatie geen aansprakelijkheid voor schade door tijdelijk niet beschikbaar zijn van één of meerdere diensten. Derhalve kunnen wij u helaas niet tegemoetkomen in de gemaakte kosten hieromtrent.

Uit onze gegevens blijkt dat u op 11 september 2010 melding heeft gemaakt betreffende onjuistheden omtrent de diensten van Alice. Op 27 september 2010 geeft u vervolgens aan dat u het abonnement wenst te beëindigen. Hiermee heeft u Alice niet voldoende tijd gegeven de dienst te herstellen, waarmee u niet voldoet aan de Algemene Voorwaarden, artikel 10.1. Daarnaast blijkt uit onze gegevens dat de dienst nog actief is en derhalve niet afgesloten. Wij kunnen u dan ook helaas niet tegemoetkomen in de abonnementskosten. De retourbox ontvangt u enkele dagen alvorens uw abonnement beëindigd zal worden.

Met vriendelijke groet,

A. KXXXXXXX
Alice Klantenservice

Nu volgend mijn antwoord van zojuist:

Miscommunicatie, onvriendelijk, niet volledig geinformeerd over lopende zaken, niet behulpzaam, komt terugbel afspraken niet na, geen oplossende denkwijze, zich beroepende op regeltjes uit de voorwaarden zonder de juiste achtergrond te kennen, de klant te betichten van het niet in de gelegenheid stellen storingen in de dienstverlening te herstellen (3 KPN monteurs, 1 NACAP monteur, tientallen mails via uw webcare, een tiental pb's met een BBned medewerker, uren bellen met de helpdesk etc etc) en tot slot tot op heden niet in staat gebleken om na ruim vijf weken de dienstverlening te herstellen.

Een persoonlijke toelichting is mogelijk via een telefonisch onderhoud.

Vertrouwende dat uw firma de beleefdheid heeft, de deskundigheid heeft, de klantvriendelijk heeft om een zeer ontevreden (voormalig) klant die reeds 155 euro (mobiele) belkosten heeft gemaakt terug te bellen.

Met vriendelijke groet,
XXXXXXXXXX
NLXXXXXXXX

PS.
SadShockAngry
Gewijzigd door Thundercat op 20 oktober 2010, 22:47

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Beeindiging Alice-abonnement', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Opzeggen alice Webcare Alice 5 03 december 2012, 12:46
Zijn hier nog Alice-helpdeskmedewerkers? Webcare Alice 16 12 juni 2012, 23:50
pilmo versus alice versus tele2 Algemeen 1 28 april 2012, 16:12
hoe moet ik alice opzeggen ? Webcare Alice 18 12 maart 2012, 22:12
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief