obey-robots.txt
20 Augustus 2017, 06:10
Navigatie
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router achter je modem, post dan hier je ervaringen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Draadloos

Elisabeth
Hallo allemaal,
Ik heb een vraag ik kan niet met het modem en een draadloze router draadloos
met mijn laptop via het modem gaat alles goed maar ik wil draadloos.
Ik heb er twee geprobeerde Belkin N150 en Lynsys N120.
Zou het kunnen dat het gebouw waar ik naast woon Fifty two Degrees in Nijmegen
de boel verstoord voor draadloos?Angry
Alvast bedankt voor de tips.

manyac
Als je met je laptop naast je draadloze router gaat zitten moet het gewoon werken. Je moet goed opletten bij het aansluiten van de router. De WAN/internet-poort moet je aansluiten op het Alice modem. Via eventuele andere poorten werkt het niet.

Verder moet je in je laptop dezelfde instellingen gebruiken als in je router qua beveiliging van je draadloze netwerk. Als je bijv. per ongeluk een wachtwoord fout intikt, krijg je geen draadloze verbinding.

Suc6!

Elisabeth
Dank voor je reactie maar helaas,
alles is in orde maar er schijnt en gebouw te zijn wat de verbinding belemmert?
Ben maar weer met mijn draad begonnenWink
Groetjes Elisabeth
P.S. bij de helpdesk van AliceSad helemaal niks om aan te vragen dus!!!

mailpim
Daarom levert Alice dus ook geen standaard modems waar wifi inzit. Kan alleen maar voor meer problemen zorgen.

Je wifi router zou gewooon moeten werken. De kabel van de routers naar het alice modem (copperjet of avm)
Eenmaal aangesloten even inloggen op de router. Daar de instellingen doorlopen en het zou prima moeten werken.

Storingen zouden er kunnen zijn in de omgeving maar nooit zo erg dat het niet werkt.
Probeer eens een ander kanaal in je router!

succes

Thundercat
Post je instellingen eens en vertel eens hoe het aangesloten zit.

Anders eens bridged aansluiten en kijken of het dan werkt.

Elisabeth
Bridged????Geen idee wat dat is.
Maar de instellingen zijn deze:
subnet 255.255.0.0
gateway 172.19.3.1
server 172.19.3.1
Dns 172.19.3.1
Als je dit bedoelt verder heb ik de blauwe bijgeleverde draad in het modem en de andere kant in de internet ingang van de router de andere 4 poorten heb ik niets aangesloten omdat ik alleen de laptop heb.
Het begon al bij de installatie ik had eerst alleen de blauwe draad met het modem verbonden toen zei de setup er is geen stroomvoorziening op uw router maar alle stekkers zaten erin.Toen ik de laptop aansloot op een van de 4 poorten van de router ging de installatie wel goed maar de bedoeling is dus zonder draad!
Met draad op de router werkt alles goed als ik draad op de router van de laptop losmaak niets meer.
Ik had eerst een Belkin N150 geprobeerd die deed het wel maar viel vaak uit toen heb ik hem geruild voor een lynsys N120 maar dat zoals vermeld hierboven werd helemaal niets!
Ik heb de Alice copperjet en met draad geen problemen,maar wil erg graag onafhankelijk van de draad internetten.
Heel verhaal maar wie weet kan iemand hier iets mee?Cool
Groetjes Elisabeth
Gewijzigd door Elisabeth op 21 oktober 2010, 17:21

BMP
Doe de blauwe kabel eens op een van de 4 lanpoorten van de router, reset router en kijk of je verbinding hebt, zorg wel voor beveiliging wep . wpa enz.

Elisabeth
Helaas ook niets toch bedankt,Wink
Elisabeth

BMP
Staat de wifi wel aan? op de laptop?.

Met vista of windows7 kan je een verbinding instellen dan zoekt ie naar de beschikbare netwerken, linksonder op het hoofdmenu van vista en w7.

Ps: verbinding wil niet zeggen dat je internet hebt.
Gewijzigd door BMP op 21 oktober 2010, 18:28

Elisabeth
Ja de wifi staat aan en er zijn wel beschikbare versleutelde netwerken maar niet de mijne,
Groetjes,ElisabethShock
Laat me niet gek maken ben weer aan de draad!!!
Probeer misschien nog een andere te kopen, Tip?

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Draadloos', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Help! Draadloos router geeft alleen internet dmv kabeltjes Helpdesk 2 09 november 2012, 05:07
Met welke router draadloos internetten via Copperjet 1616? Algemeen 2 30 oktober 2012, 08:04
draadloos met zyxel Eigen netwerk 3 20 oktober 2011, 23:55
Van Draadloos terug naar bekabeld internet lukt niet Algemeen 8 15 oktober 2011, 18:34
Draadloos internet Speedtouch 716V Alice met eigen modem 5 16 september 2010, 10:29
Goedemorgen bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief