obey-robots.txt
21 September 2017, 17:48
Navigatie
Onderwerp bekijken
Dit is het enige onderdeel waar Alice Officals moderator rechten hebben. Post u in dit gedeelte dan is uw ip adres zichtbaar voor het Webcare team van Alice. In alle overige onderdelen is uw ip adres niet zichtbaar voor het Webcare team van Alice!
 Onderwerp afdrukken

Alice levert op, lijn werkt niet, kastje-muur gevoel

JoostvD
Beste iedereen,

Ik hoop dat dit topic iemand van Alice zover krijgt om actie te ondernemen, want dit begint koddig te worden. Het volgende:

13 oktober jl. moest mijn Alice Comfort opgeleverd zijn, diezelfde dag kwam een KPN-monteur langs. Na een meting concludeerde hij dat alles binnen het tijdsbestek van ca. 12 uur moest werken.

Niet dus. Op donderdag de klantenservice (1e keer) gebeld, 'heb even geduld', zeiden ze. Toen heb ik zelf wat rond gezocht, alles geprobeerd en zelfs de tip 'reset je modem anders eens naar fabrieksinstellingen' geprobeerd. Zonder resultaat.

Vrijdag weer gebeld. Tijdens het gesprek van 20 minuten (!) heeft de (overigens alleraardigste) servicemedewerker de lijn doorgemeten, met- en zonder splitter en zo voort, om te eindigen met een 'het zou moeten werken'. Er werd een ticket gemaakt en de technische dienst zou mij nog bellen.

De week erna, op 19 oktober, ontving ik een brief dat de technische dienst mij niet telefonisch kon bereiken. Weer gebeld, mijn mobiele nummer geverifieerd (klopte gewoon) en afgewacht.

Tot vandaag dus. Als ik sommige klachten hier lees dan 'valt mijn geval nog mee', maar enige reden tot klagen heb ik. Na ruim een half uur aan de lijn te hebben gehangen blíjf ik maar een arme student.

Ik woon in een flat, heb twee ongeduldige huisgenootjes die niet zonder internet kunnen en mag op mijn blote knieën danken dat mijn linker-bovenburen ook studenten zijn en tijdelijk internet willen lenen.

Vragen
- Kan het resetten van de modem naar de fabrieksinstellingen een probleem vormen in dit alles?
- Wie kan ik specifiek PM'en op dit forum over dit probleem?
- Help! Wat kan ik verder ondernemen?

Informatie
- Wanneer ik verbind met de modem per netwerk-kabel, geeft mijn computer 'No internet access' aan. Duidelijk.
- Ik gebruik zo'n witte modem. Een 'AVM' naar ik meen.
- Als ik naar 192.168.1.1 ga, is de status 'Enabled and ready', bij Internet staat er 'Without ISP account information'.. Zit daar een probleem?

Bedankt voor het lezen,
Vriendelijke groet, Joost
Gewijzigd door JoostvD op 27 oktober 2010, 15:14

BMP
Joost,

Without ISP account information'.. Zit daar een probleem?

Ik denk dat de fabrieks instellingen je probleem zijn, je zal de alice instellingen terug moeten zetten, neem contact op met de ks, kom je er niet uit met de ks dan kan je Ferry (alice webcare benaderen via pm.

BMP
Gewijzigd door BMP op 27 oktober 2010, 16:33
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

JoostvD
BMP schreef:
Joost,

Without ISP account information'.. Zit daar een probleem?

Ik denk dat de fabrieks instellingen je probleem zijn, je zal de alice instellingen terug moeten zetten, neem contact op met de ks, kom je er niet uit met de ks dan kan je Ferry (alice webcare benaderen via pm.

BMP

Hey BMP, thanks voor je reactie! Volgens de KS zou de technische dienst dat op afstand kunnen. Het wachten is dus op bericht van de TD.. Sad
Gewijzigd door JoostvD op 27 oktober 2010, 16:50

Ferry_Alicewebcare
Beste Joost,

Je had mij ook al een mail gestuurd, deze heb ik ondertussen weer beantwoord Smile
Als het goed is, werkt de verbinding nu weer. Het modem moest inderdaad opnieuw geconfigureerd worden.

Laat je ons hier even weten hoe het werkt?
Alvast bedankt!

BMP
Laat je ons hier even weten hoe het werkt?
Alvast bedankt!

Waarschijnlijk goed Ferry,..... jammer dat we nog niks hebben gehoord, maar misschien is joost op vakantie o.i.d. en komt er nog een reactie,.......wel zo netjes eigenlijk Smile
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

Ferry_Alicewebcare
Ik heb donderdag al terugkoppeling van Joost gehad (via de mail.)
Hij geeft aan dat alles weer naar behoren werkt!
Gewijzigd door Ferry_Alicewebcare op 01 november 2010, 09:32

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Alice levert op, lijn werkt niet, kastje-muur gevoel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
email uit werkt niet meer op twee lokaties SMTP, POP3, NNTP etc... 2 09 februari 2015, 23:33
Lijn sinds enkele weken onstabiel (modem herstart zichzelf) Storing 3 21 juli 2014, 15:57
Storing in verbinding (lijn onstabiel) Storing 115 26 september 2013, 13:26
kan niet bellen en gebelt worden Algemeen 4 14 februari 2013, 17:23
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief