obey-robots.txt
24 Oktober 2017, 04:04
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

forwarding.....the story continues

dsmschief
Er is op dit forum al heel veel over gezegd, maar ik ben er nog steeds niet uit.

Ik heb Alice met een Copperjet (uiteraard). Daarnaast heb ik een Sitecom Wireless router waar een Synologie servertje aanhangt.

Met Chello kon ik die server probleemloos benaderen via Internet, en wel via mijn eigen domeinnaam die geforward werd naar mijn IP adres van Chello.

Nu wil ik dat via Alice ook doen. Is onderstaand dan de juiste oplossing:

1. De Sitecom via een LAN poort aansluiten op de Ethernet poort van de Copperjet en op de Sitecom DHCP uitzetten.
2. Op de Copperjet via security instellingen de NAT aanpassen en de HTTP poorten laten forwarden naar het (interne) IP adres van de Sitecom.
3. Op de Sitecom portforwarding aanzetten en het HTTP verkeer forwarden naar het IP adres Synology server (die op een LAN poort van de Sitecom is aangesloten).
4. Uiteraard bij de provider van mijn domeinnaam het domein laten forwarden naar het WAN ip adres van mijn Copperjet.

Of zit ik er nu echt helemaal naast???

FullforceXL
Ik denk dat dit wel gaat werken, maar dat het eenvoudiger kan. Je zet DHCP op Sitecom uit, dus alles ontvangt een ip-adres van de Copperjet. Zorg voor je server voor een fixed ip-adres buiten de DHCP-reeks van de Copperjet.
Dan maak je instellingen op de Copperjet, sluis je verkeer door naar de Sitecom en dan doe je hetzelfde op de Sitecom nog een keer. Ik denk dat als je van de Copperjet direct doorsluist naar je server dat dit ook werkt.

Ik ben benieuwd naar je WAN ipadres. Ik heb hier op het forum al begrepen dat dit regelmatig wijzigd. Tenzij je dyndns of zoiets gebruikt ben je dan dus regelmatig bezig om je WAN ipadres aan te passen.
*** Disclaimer *** Vanessa Hessler *** Dagweb ***

Who the f$ck is 'General Failure' and why is he reading my harddisk?

Yes
FullforceXL schreef:
Ik denk dat dit wel gaat werken, maar dat het eenvoudiger kan. Je zet DHCP op Sitecom uit, dus alles ontvangt een ip-adres van de Copperjet. Zorg voor je server voor een fixed ip-adres buiten de DHCP-reeks van de Copperjet.
Dan maak je instellingen op de Copperjet, sluis je verkeer door naar de Sitecom en dan doe je hetzelfde op de Sitecom nog een keer. Ik denk dat als je van de Copperjet direct doorsluist naar je server dat dit ook werkt.

Ik ben benieuwd naar je WAN ipadres. Ik heb hier op het forum al begrepen dat dit regelmatig wijzigd. Tenzij je dyndns of zoiets gebruikt ben je dan dus regelmatig bezig om je WAN ipadres aan te passen.

1. Ik heb achter mijn modem een router hangen die ik als switch gebruik, d.w.z. DHCP uit en niet de WAN maar alleen de LAN poorten gebruikt.
2. DHCP server van het modem staat aan, mijn Linux firewall heeft een vast IP asres buiten de DHCP range.
3. In het modem laat ik alle poorten vanaf de ppp adapter forwarden naar het ip adres de Linux firewall.
4. In het modem laat ik de dyndns client mijn dyndns account updaten
5. in de DNS settings van mijn vaste domein heb ik CNAME records opgenomen die verwijzen naar mijn dyndns domeinnaam.

Alles werkt nu weer zoals vroeger met mijn vast ip adres.

Tip: vergeet niet (zoals ik) om je modemconfiguratie op te slaan.Sad

-------------------------------------------------------
The answer is Yes! The question is the question?

dsmschief
Het heeft even geduurd, maar het werkt.

Ik heb mijn router aan de modem gehangen (van de ethernetpoort op de copperjet naar de WAN poort van de router). Op het modem wat port fowarding aangezet naar het WAN IP van de router. Toen op de router port forwarding aangezet naar de (vaste) IP adres van mijn NAS.

Mijn pc krijgt nog steeds dynamisch een IP van de DHCP op de router.
Werkt ook.

Toen ook nog maar even mijn tweede router, welke aan het kabelmodem van Chello hangt, middels WDS aan de eerste router gehangen. Voordeel? Nou, mijn vrouw kan nu van het ene LAN naar het andere om intern de NAS te bereiken (= sneller dan via Internet), maar ze maakt geen gebruik van mijn bandbreedte op Alice GrinGrin. Want ze gaat via de router die aan Chello hangt, dus ik kan gewoon full-speed blijven downloaden via Alice (nou ja, full speed...valt wat tegen....).

En tussen neus en lippen door: heel strikt genomen heb ik nu het Chello netwerk aan het Alice netwerk gekoppeld door het plaatsen van een bridge....Wink

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'forwarding.....the story continues', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Port forwarding op copperjet 1616-2p Hardware instellingen 33 22 september 2011, 18:58
Nat type/Port forwarding problemen Alice IAD Eigen netwerk 1 10 oktober 2010, 21:34
poort forwarding Hardware instellingen 15 05 augustus 2010, 00:39
Port forwarding? Zo moet het! Hardware instellingen 8 23 juli 2010, 16:53
UDP forwarding bij Sweex LC00070 Eigen netwerk 1 26 juni 2009, 21:53
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief