obey-robots.txt
22 Februari 2018, 19:38
Navigatie
Onderwerp bekijken
Dit is het enige onderdeel waar Alice Officals moderator rechten hebben. Post u in dit gedeelte dan is uw ip adres zichtbaar voor het Webcare team van Alice. In alle overige onderdelen is uw ip adres niet zichtbaar voor het Webcare team van Alice!
 Onderwerp afdrukken

Wegvallende verbinding, fout in modem?

SirLucious
Hallo,

Ik heb een vraag,

Mijn lijn viel al een paar keer weg in de afgelopen maand, maar sinds gister heb ik totaal geen verbinding meer met internet.

Alles nagelopen, enige probleem dat ik kan vinden zit in het modem, daar krijg ik deze foutmelding: PPP connection Cable disconnected.

Vanochtend met Alice gebeld, die gaven aan dat alles die kant gewoon werkt. Lijn werkt goed, wijkcentrale werkt goed. Ze konden alleen geen verbinding krijgen met mijn modem. Dus mijn modem maakte op dat moment geen verbinding met de buitenwereld. Prima, klinkt logisch. Er komt een nieuw modem deze kant op.

Voordat we ophingen, gaf hij me nog wat dingentjes die ik kon proberen om toch internet te krijgen todat mijn nieuwe modem er is. Kabels vervangen, ander modem ertussen zetten.

Ik heb er een oude speedtouch op aangesloten, die wel verbinding met internet kreeg. Alleen ik kon niet met dat modem het internet op, omdat ik hem niet geconfigureerd kreeg. Ben geen expert op dit gebied, en over een paar dagen is het andere modem er. Maar hij gaf dus wel aan dat er verbinding is met het internet.

Kabels daarna vervangen, sinds die tijd heeft hij soms weer internet. Hij valt nog steeds met regelmaat uit. Het blijft dan zeggen: PPP connection Cable disconnected.

Mijn vraag nu is, dit ligt inderdaad aan het modem? Of ligt het toch ergens anders aan. Het klinkt mij in de oren alsof er ergens in het modem iets fout gaat met het singaal dat binnen komt. Of zit er nu volledig naast?

Alvast bedankt.

mailpim
Heb je de kabel als eens vervangen tussen het modem (adsl) en je ISRA punt? Zit het modem direct op je ISRA punt en niet op een punt dan is aangesloten op je ISRA. Hoe lang is de kabel tussen modem en isra? Gebruik je ook nog de splitters? Zo ja, verwijder deze dan eens.

SirLucious
Splitters heb ik er vanochtend tussen uitgehaald, toen heb ik ook de kabel vervangen.

Beide lijken een iets stabielere connectie te geven, maar hij valt nog steeds vaak weg.

De kabel tussen ISRA en modem is ongeveer 1,5 meter lang.

ISRA is het punt waarop de buitenlijn binnenkomt neem ik aan. Ik woon in een jaren twintig huis. Lijn moet een verdieping omhoog, maar is wel rechtstreeks, onderburen hebben een eigen lijn. Daar verder nooit problemen meegehad. Kabel van de tv loopt via dezelfde weg, daar geen problemen mee. Is wel een aparte lijn.

mailpim
ISRA is inderdaad het punt waar de lijn je huis binnenkomt. De hoofdaansluiting zeg maar!
Kabel is een andere verbinding, heeft niks met je adsl te maken.

Wacht even het modem af en laat weten of het verbetering gaf,

SirLucious
Sinds ik de kabel van de ISRA naar het modem heb vervangen is er al een aanmerkelijke verbetering te zien in de verbinding. Hij valt nog steeds ineens uit om het dan een tijd niet te doen. Maar hij is soms ook ineens een paar uur stabiel.

Ik verwacht ook geen wonderen, maar ik ben gewoon nieuwsgierig. Wil vaak gewoon weten waar het aan ligt. Ook als het buiten mijn eigen macht ligt Pfft.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wegvallende verbinding, fout in modem?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Verbinding steeds trager en slecht bereikbaar met telefoon Storing 1 23 januari 2015, 19:25
Lijn sinds enkele weken onstabiel (modem herstart zichzelf) Storing 3 21 juli 2014, 15:57
Storing in verbinding (lijn onstabiel) Storing 115 26 september 2013, 13:26
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
iNTERNET VERBINDING Algemeen 8 01 november 2012, 20:25
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief