obey-robots.txt
21 November 2017, 03:22
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Tevreden....maar nu valt de snelheid tegen

Branwacht
Hallo,

Ik ben zoals de meesten wel weten zeer goed tevreden over Alice, ik haalde tot twee dagen geleden minimaal 2,2MegaByte/sec...
Maar nu heb ik al twee dagen dat de snelheid wat inkakt (nog niet zo dramatisch als bij sommige hier maar toch) ik haal nu ongeveer een snelheid van 1,2Megabyte/sec dus dat is bijna de helft.
Ik heb niets veranderd in mijn instellingen.... ik heb nog wel wat optie's om te proberen ik heb de splitter ertussen enzo ik draai achter een router (linksys) etc....maar ik wou eens weten of er meer mensen zijn die kunnen zeggen dat de snelheid in eens minder is.

Graag jullie bevindingen....

Groet,

Branwacht...

tototambu
Heb precies hetzelfde. Alleen bij mij ga ik vlammend van start (1.2mb ps) en zwak dan af to max 200k ps. Ik kom hier ook niet meer bovenuit tenzij ik reboot. Na het opnieuw opstarten... zelfde verhaal. Ligt dit misschien aan de router?

Yes
Hier net zo.
Ik haal nu ca 13,5 Mbit, de eerste dagen was dat ca. 17,5
Maar goed, toen was ik de verbinding elke 2 minuten kwijt en nu blijft de lijn stabiel.Wink

-------------------------------------------------------
The answer is Yes! The question is the question?

Branwacht
Ik heb een 'oplossing' gevonden (let op de haakjes bij oplossing)

Router er tussenuit gehaald en voila weer als vanouds gem. 2,1MByte/sec.

Eens kijken wat dit nu weer is.....ideetjes welkom !

Laters,

Branwacht
Gewijzigd door Branwacht op 24 oktober 2007, 16:52

Raynet
Zelfde verhaal hier....snelheid in het begin redelijk snel (9mb ) maar met pieken en dalen.
Laatste dagen zonder pieken en dalen maaarrrrr nu nog langzamer net aan 5 tot 6 mb....nog ffies en het wordt echt niet meer leuk.
Gewijzigd door Raynet op 24 oktober 2007, 18:31

Branwacht
Ik lees regelmatig verschillende aanduidingen voor de snelheid van het Internet.

@Raynet wat bedoel je nu met je snelheid 9mb (900Kb/sec ?) oftwel grof door de bocht 0,9Megabyte/sec)

van bit naar byte is gedeelt door ongeveer 9 dat weet bijna iedereen wel volgens mij maar ik zie veel verschillen en het is niet altijd even duidelijk wat men bedoelt, althans voor mij niet....

Misschien moeten we daar wat duidelijker in zijn....

Bij mij was het 2,4MegaByte/sec (2400KByte/sec) toen 1,2Megabyte/sec...(1200Kbyte/sec) en nu weer als vanouds (zonder router....)

Laters,

Branwacht...

Edit pas nog ff een snelheid testje gedaan en nu zit ik op....

17604.6bits/sec oftwel 2,15Megabyte/sec bit gedeelt door iets meer dan 8 is byte
Gewijzigd door Branwacht op 24 oktober 2007, 19:38

Raynet
Het is idd wat met de bits en bytes.
Download snelheid was in het begin 1100 kb/s (maal 8 zeg maar 9mb)
Terugval laatste tijd naar niet meer dan 700kbs met downloaden nog geen 6 mb.
Speedtest op bbned ergens tussen de gewone ADSL 5679.5 kbps
Gewijzigd door Raynet op 26 oktober 2007, 12:42

Roel1966
Sinds vandaag heb ik dus eindelijk verbinding na dus ongeveer 3 dagen wachten, maar op zich valt mij de snelheid zeker niet tegen. Gemiddeld zit ik nu tussen de 1,3 Mbyte en 1,4 Mbyte. Wanneer ik dit vergelijk met @home waar ik een eigenlijk een 8 Mbit verbinding zou moeten hebben. In de praktijk kwam ik vaak nog geeneens aan de 4 a 4,5 Mbit dus omgerekend dan rond 550 Kbyte, en dat voor de prijs van 47,95.

Persoonlijk denk ik dat het verschillen van de snelheden toch wel merendeels ook aan het tijdstip van de dag ligt, en ermee te maken heeft met de druktte op het net. En dan ook wat betreft splitters en routers zijn er een aantal punten die ook op de snelheid van invloed kunnen zijn.

Zowiezo is het natuurlijk wel al alom bekend dat wanneer je werkt met een draadloze router, dat al simpele dingen als een dimmer in huis van invloed op de snelheid kunnen zijn. Daarbij ook niet te vergeten dat de bekabeling bij dus gewoon een draadverbinding, ook weer invloed kan hebben.

Yes
Mijn oorspronkelijke downloadsnelheid was eerst ongeveer:
- 2200MByte/sec (= ca. 17,5 Mbit)

Huidige downloadsnelheid (1 week later) is ongeveer:
- 1700MByte/sec (= ca. 13,5 Mbit)

De hoge snelheid was i.c.m. een erg instabiele verbinding (tot 1 keer per 2 minuten ADSL reconnect)
In de loop van de week werd stabiliteit langzaam beter (1x/30 min, 1x/5 uur en later soms 1x/halve dag een ADSL reconnect)

Inmiddels geen ADSL drops meer, maar tegelijk met de langzaam verbeterende stabiliteit werd ook de downloadsnelheid minder.

Inmiddels is er een lijnmeting afgesproken voor de volgende week.

De lijn wordt dan vanaf verschillende punten (vanaf de centrale tot aansluiting thuis) doorgemeten.

Wie weet kan de snelheid dan uiteindelijk toch weer omhoog.Grin

-------------------------------------------------------
The answer is Yes! The question is the question?

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tevreden....maar nu valt de snelheid tegen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Snelheid 450kb Snelheid 10 14 september 2011, 17:03
telefoon valt uit Algemeen 3 27 augustus 2011, 10:51
Upload snelheid nihil Webcare Alice 4 28 juni 2011, 00:25
D/L snelheid gehalveerd Snelheid 11 13 juni 2011, 12:25
lage snelheid en hoge ping Storing 2 04 mei 2011, 13:55
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief