obey-robots.txt
19 Augustus 2018, 08:02
Navigatie
Onderwerp bekijken
Dit is het enige onderdeel waar Alice Officals moderator rechten hebben. Post u in dit gedeelte dan is uw ip adres zichtbaar voor het Webcare team van Alice. In alle overige onderdelen is uw ip adres niet zichtbaar voor het Webcare team van Alice!
 Onderwerp afdrukken

PPP connectie (weg!)

rmaas
Sinds vorige week is (nadat mijn modem was overleden en ik zowaar binnen twee dagen een nieuw modem in huis had) mijn internetverbinding weer eens foetsie. Er kan geen PPP verbinding gemaakt worden: Establishing PPP connection... en die wordt dus niet 'established...' Dit is de tweede keer dat ik dit meemaak. De eerste keer (begin dit jaar) heb ik weken moeten wachten op de oplossing. Merkte toen dan men mijn snelheid had verlaagd van 18 naar 16 Mbit.

Wat ik me afvraag is wat over het algemeen de oplossing is om er voor te zorgen dat de PPP connectie weer kan worden established... ? (Dit komt toch zeker wel vaker voor?)

Nu ik toch een post maak: wat is dat toch met de Alice helpdesk? De eerste lijn is bijzonder vriendelijk, daar ligt het niet aan, maar men is ook niet in staat om problemen op te lossen! De tweede lijn wordt volledig afgeschermd door de eerste lijn, met als gevolg dat bellen in principe geen zin heeft. Dat is me toch frustrerend! Je weet absoluut niet wat er aan je probleem gedaan wordt... Maar ondertussen mag je wel een kwartier in de wacht staan voordat men opneemt, om vervolgens met een kluitje in het riet te worden gestuurd... Ik krijg heel sterk het gevoel dat de helpdesk een winstgevende onderneming is! (Maar dit alles terzijde!)

groeten,
rmaas

MisterSenseo
Wat betreft de helpdesk heb je volledig gelijk,indien mogelijk nooit bellen...........Pfft

Wat betreft je modem,laat hem schrikken.Dit doe je door de stroom eraf te halen en meteen er weer in,dus echt binnen een fractie van een seconde.
Stroom erafhalen en een paar minuten wachten helpt echt niet,daarmee maak je alleen de cache leeg.
Heb je alleen een pc op je modem aangesloten staan,dan is het wel belangrijk dat je netwerkadapter automatisch ingesteld staat ivm DHCP uitgifte.
Als je een switch of router erachter hebt staan zorg dat die uit zijn tijdens die schrik-actie......
Ongeveer 10 minuten later kun je dan eventueel stroom een minuut uit je modem halen zodat je zeker bent,maar begin met die schrik-actie.
Proberen te zorgen dus dat de stroom er weer op zit voordat hij eruit is........Pfft

Succes en laat het resultaat even weten.
.
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

rmaas
Dank voor je reactie mistersenseo! Moet dit in gedachten houden voor een volgende keer, want ik start net m'n pc op en raad eens wat? Heb weer verbinding! Ben ik gebeld zoals door de helpdesk beloofd? Natuurlijk niet! Hoop nu maar dat ze de Call hebben gesloten en niet alsnog als ze over een paar dagen opeens zin hebben de lijn er weer uittrekken om het probleem te gaan oplossen!!!

Nogmaals dank voor de snelle reactie,

Groet, rmaas

MisterSenseo
Graag gedaan.

Deze oplossing kan nooit kwaad dus voer hem uit mocht je er weer uitliggen.
Niet de bedoeling natuurlijk,maar iedereen heeft wel eens storing,zo ook ik hoor.

Succes ermee.
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'PPP connectie (weg!)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Verliest connectie bij bepaalde server Helpdesk 6 28 maart 2012, 18:40
Alice Model ontslagen om Kaddafi-connectie Grappig 1 01 november 2011, 22:45
IP connectie storing ?? Algemeen 6 18 oktober 2008, 23:21
Geen Connectie meer PPP Problemen Algemeen 1 01 januari 2008, 11:50
Geen IP/PPP connectie Storing 7 22 december 2007, 12:36
Goedemorgen bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief