obey-robots.txt
16 November 2018, 03:06
Navigatie
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken

Aantal vragen...

nl1gsd
Ik zit met een aantal (kleine) vragen:

Wanneer er een telefonie signaal op de blauwe en rode draden zit; dan staat hier meestal ca 50 volt spanning op. Is dit ook het geval wanneer er zich ADSL op deze draden zit zonder het normale telefonie signaal en maakt het dan ook nog uit hoe het aangesloten is? Op de 2 pinnen die het verste uit elkaar staan is logisch, maar de volgorde?!

Tevens... dient het modem al meteen te zijn ingesteld met PPPoA alvorens de ADSL led oplicht (of knippert) of doet deze led dit ongeacht welk protocol er ingesteld staat?!

Hopelijk kan iemand mij hier enigszinds in wegwijs maken aangezien ik alvast kleine voorbereidingen aan het treffen ben alvorens e.e.a. opgeleverd wordt (05-11). De KPN monteur heeft inmiddels al wel telefonisch contact opgenomen dus ben benieuwd.

Overigens heb ik het IRSA punt bekeken en bij mij komen er geen oranje & oranje/wit draden binnen en zijn dit 2x rood, 2x blauw, 2x geel, 2x oranje en 2x wit. De multimeter die ik gebruik geeft nog niets aan, maarja... ik weet natuurlijk niet of de spanning van ADSL gelijk is aan normale (annaloge) telefonie.

wizzofoz

Wanneer er een telefonie signaal op de blauwe en rode draden zit; dan staat hier meestal ca 50 volt spanning op. Is dit ook het geval wanneer er zich ADSL op deze draden zit zonder het normale telefonie signaal en maakt het dan ook nog uit hoe het aangesloten is? Op de 2 pinnen die het verste uit elkaar staan is logisch, maar de volgorde?!

De draadjes (rood/blauw) moeten in de middelste twee pinnen, links/rechts maakt niet uit. Let op, de kleuren rood/blauw zijn niet overal aanwezig, rood/groen is ook een voorkomende situatie.

Tevens... dient het modem al meteen te zijn ingesteld met PPPoA alvorens de ADSL led oplicht (of knippert) of doet deze led dit ongeacht welk protocol er ingesteld staat?!

het adsl led brand alleen wanneer er adsl signaal op de lijn staat. Wanneer het led niet brand, kun je eens proberen om de modem zonder splitter aan te sluiten rechtstreeks op het isra punt (dat werkte bij mij ook, met splitter geen signaal)

nl1gsd
wizzofoz schreef:
De draadjes (rood/blauw) moeten in de middelste twee pinnen, links/rechts maakt niet uit. Let op, de kleuren rood/blauw zijn niet overal aanwezig, rood/groen is ook een voorkomende situatie.

Wat ik begrepen heb uit veel discussies is dat er nogal eens e.e.a. verwisseld wordt. Ook al is er geen lijn aanwezig, zelfs dan zijn er enkele mensen die Alice opgeleverd krijgen via een 2e aderpaar. Ik zal dus inderdaad eens een beetje experimenteren want het lijkt mij dat op korte termijn de lijn geactiveerd zal worden.

wizzofoz schreef:
het adsl led brand alleen wanneer er adsl signaal op de lijn staat. Wanneer het led niet brand, kun je eens proberen om de modem zonder splitter aan te sluiten rechtstreeks op het isra punt (dat werkte bij mij ook, met splitter geen signaal)

Een splitter heb ik niet, ik gebruik gewoon een 2-tal oude CJ 816-2P's waarvan de één een ADSL2+ firmware heeft en de ander nog gewoon het oude (trage) ADSL.

In iedergeval bedankt voor de reactie Smile Vraag ik mij overigens nog één ding af; redelijk wat mensen geconstateerde dat ze een aantal dagen voor de uiteindelijke oplevering hun verbinding al actief hadden. Is er hier inmiddels eigenlijk al een gemiddelde aantal dagen over bekend (lees: hoeveel dagen voor de uiteindelijke oplevering wordt er grotendeels gehanteerd of kan men aannemen)?

Yes
wizzofoz schreef:
[...]
In iedergeval bedankt voor de reactie Smile Vraag ik mij overigens nog één ding af; redelijk wat mensen geconstateerde dat ze een aantal dagen voor de uiteindelijke oplevering hun verbinding al actief hadden. Is er hier inmiddels eigenlijk al een gemiddelde aantal dagen over bekend (lees: hoeveel dagen voor de uiteindelijke oplevering wordt er grotendeels gehanteerd of kan men aannemen)?

Het modem wordt meestal een dag of 2 a 3 voor de officiele oplevering bezorgd. Bij de meesten is de lijn dan al actief.

In mijn geval heb ik het modem ontvangen op 13-10.
De eerste genoemde opleverdatum was 16-10, maar omdat de KPN monteur pas op 17-10 kon langskomen is de opleverdatum door Alice naar 18-10 verschoven.
In mijn geval was de lijn dus minstens 3 tot 5 dagen voor de oplevering al actief, maar het zou me niet verbazen als dat zelfs nog langer zo was. Ik had helaas alleen een ISDN modem en kon het dus niet eerder verifieren.

Het beste is je modem te voorzien van de Alice instellingen (zie elders op dit forum) en regelmatig even op beide aderparen de verbinding probeert.

-------------------------------------------------------
The answer is Yes! The question is the question?

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Aantal vragen...', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Alice 5125 modem icm Sitecom 300N vragen/problemen WiFi 6 16 augustus 2010, 22:44
Diverse vragen m.b.t. Alice Comfort Frequently Asked Questions 13 10 maart 2010, 20:01
Switch of een Router kopen? en andere vragen Algemeen 2 07 oktober 2008, 10:50
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief