obey-robots.txt
22 Juli 2017, 12:41
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

wegvallen telefoon/internet

nl-chub
Ik heb regelmatig (meerdere keren per week) dat mijn telefoon en internet verbinding wegvalt.
Als ik de hoorn van het toestel opneem gebeurt er niets.
Als iemand anders mij belt krijgt hij een 3toon te horen alsof het nummer niet bestaat !

Op de momenten dat de telefoon wel werkt kan ik bovenstaande fout forceren door de telefoon niet op te nemen
als iemand mij belt.
M.a.w. als ik het gesprek niet beantwoord werkt naderhand internet en telefoon niet meer !

De helpdesk weet niets anders te bedenken als de modem te resetten............

verder is het ook opvallend dat de beller 4 of 5 keer de overgangstoon te horen krijgt voordat mijn toestel begint te bellen.

IK heb een oranje copperjet modem en meerdere telefoontoestellen geprobeerd maar zonder suc6.

GRAAG HULP.

zigzig
Ik 'had' regelmatig het probleem dat mijn lijn meerdere keren per week wegvielen. Soms zelf meerdere keren op een dag. Meestal duurde het een minuut en dan was de verbinding er weer. Althans internet. Telefoon moest ik dan opnieuw opzetten. Lijn rest werkte niet. Uiteindelijk heeft Alice de verbinding opnieuw getrimmed.
De verbinding is nu weer stabiel, maar de internet snelheid is dramatisch naar beneden bijgesteld. Ik zat op 7Mbps (grote afstand naar de telefoon centrale), maar zit nu nog maar op de helft daarvan...

nl-chub
Het probleem is opgelost.
Het was even eenvoudig als simpel;

IK BEN OVERGESTAPT NAAR ZIGGO !

De kosten zijn maar 6 euro meer maar dan kan ik wel bellen
wat me bij alice regelmatig niet lukt !

mailpim
Niet een beetje overdreven om dat zo schreeuwerig neer te zetten? Maak hier een beetje uit op dat je niet tevreden was bij Alice en daarom bent overgestapt. Dat kan gebeuren, dit betekent natuurlijk niet dat anderen dat ook moeten wat je overigens denk ik wel wilt bereiken.

Jammer!

nl-chub
Helaas vat je het verkeerd op.
Ieder moet zijn eigen tel. provider kiezen maar ik heb uit pure frustratie grote letters gebruikt.
Ik weet zeker dat als jij dezelfde problemen had gehad als ik je het ook van de daken zou willen schreeuwen.
Maar ik probeer verder niemand bij alice weg te houden, maar dit was nog de enige oplossing.

newie
Hoi,

Telefoon wegvallen heeft vreemd genoeg met de splitter te maken. Splitter elimineren en probleem is (meestal) weg.

bietenbrug
zigzig, het wegvallen van de telefoonverbinding kwam bij mij ook te vaak voor bij Alice.
Zij gaat dit niet oplossen, kan ik je vertellen.

De beste wensen voor 2011!
Gewijzigd door bietenbrug op 27 december 2010, 11:20
Apple! What else?

Gdsur5all
newie schreef:
Hoi,

Telefoon wegvallen heeft vreemd genoeg met de splitter te maken. Splitter elimineren en probleem is (meestal) weg.

Ja meestal..
ik zit nu ook met een lijn dat als ik bel.. het niet de vraag is of de lijn wegvalt... maar eerder wanneer.
ik kan geen fatsoenlijk gesprek houden.
erg frustrerend.
en de splitter is er al tussen weg. en andere draad eraan. .etc...
helaas is de helpdesk nu zelf ook plat.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'wegvallen telefoon/internet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Verbinding steeds trager en slecht bereikbaar met telefoon Storing 1 23 januari 2015, 19:25
Probleem telefoon en internet Storing 2 01 november 2013, 18:36
storing internet Klacht over Alice 1 01 augustus 2013, 23:49
Geen internet & telefonie! Storing 1 21 mei 2013, 12:03
Help! Draadloos router geeft alleen internet dmv kabeltjes Helpdesk 2 09 november 2012, 05:07
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief