obey-robots.txt
21 Augustus 2017, 17:57
Navigatie
Onderwerp bekijken
Dit is het enige onderdeel waar Alice Officals moderator rechten hebben. Post u in dit gedeelte dan is uw ip adres zichtbaar voor het Webcare team van Alice. In alle overige onderdelen is uw ip adres niet zichtbaar voor het Webcare team van Alice!
 Onderwerp afdrukken

Zeer specifiek probleem met bepaalde site veroorzaakt door upstream router

Bolus
Hi,

Op het moment heb ik een ernstig storing naar de website http://www.schaakverenigingdetoren.nl
Volgens de netwerkbeheerder van hoster van deze site is de storing gelegen in een router in de terugweg naar mijn computer. De definitie is dat de weg van de vraag anders is dan de route die de server neemt voor het antwoord.
Het probleem ligt bij een upstream provider van Alice (BBned waarschijnlijk). Het kan, in mijn ogen, eventueel dat een bepaalde IP range in deze router voor problemen zorgt om een goede doorvoer van data te verzorgen (rotte of redundante tabel o.i.d.). Niet alle Alice gebruikers hoeven daar last van te hebben.
Het gevolg is een trage website en als webmaster kan ik hier niet mee werken. Ondanks vele telefoontjes naar Alice heb ik bemerkt dat dit bedrijf zeer slecht georganiseerd is. Mails raken zoek, worden in verkeerde categorieën ingedeeld en bij de helpdesk kan ik na vele telefoontjes telkens het verhaal opnieuw afsteken.

Voor de goede orde, ik heb op mijn IP adres problemen met deze website, na inventarisatie bij andere gebruikers van deze website blijkt dat ik een uniek geval ben!
De website heeft, bewezen door diverse laad testen op internet, een responstijd die ruim binnen de marge ligt.
De hoster van deze website (de netwerkbeheerder hiervan) heeft inmiddels duidelijk gemaakt dat een router niet meer reageert op de terugweg (vraag en antwoord) middels een traceroute, pathping en andere tools. Het ligt dus niet aan de website zelf!!

Wat mij het meest stoort is dat de helpdesk medewerkers onderwijl het gesprek regelmatig contact hebben met anderen om de problemen voor te leggen. Indien ik vraag naar een deskundige wordt er gezegd; ik mag u niet doorverbinden......
M.a.w. boodschappen naar de tweede lijn worden niet goed overgebracht en via versa.

Het ontbreekt de helpdeskmedewerkers gewoon aan deskundigheid, dat is op zich niet erg maar bij complexere problemen mogen ze wat meer hun best doen om door het gesprek heen te prikken en klanten door te verbinden naar een deskundig medewerker!
Ik ben inmiddels behoorlijk ziek van Alice. Meer ook dat Alice de afspraken niet nakomt; we bellen u terug meneer???? Mails die half gelezen worden en kwijtgeraakt met vitale informatie over het probleem.

Wat mij is overkomen ligt binnen het netwerk van BBnet en is een complex maar zeker een oplosbaar probleem, een fatsoenlijke analyse door een deskundige op het gebied van Internet Netwerken zou een oplossing moeten geven. Het mooiste van alles is dat Alice niet in staat is mij een ander IP adres te geven; volgens helpdesk kan dat niet omdat: 'dat automatisch gaat en soms ook weer niet'??????????????????????????????????????????????????

Een IP adres in een andere range zou voor mij waarschijnlijk een hoop problemen oplossen maar helaas laat Alice het tot nu toe af weten.
Gewijzigd door Bolus op 05 januari 2011, 20:31

manyac
Hoi Bolus,

http://www.schaakverenigingdetoren.nl kan ik prima bereiken vanaf mijn alice verbinding. Mijn IPv4 adres ligt in de range 78.27.x.x.

Als de fout alleen bij jou optreedt zou ik toch aanraden om het probleem bij jezelf te zoeken. Heb je meerdere computers thuis? Hebben ze allemaal dit probleem? Heb je ook problemen met andere websites?

Suc6!

Manyac

MisterSenseo
Je MAC adres clonen in je router of een andere router kan samen met een harde reset van 90 seconden de oplossing bieden.
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

Bolus
manyac schreef:
Hoi Bolus,
http://www.schaakverenigingdetoren.nl kan ik prima bereiken vanaf mijn alice verbinding. Mijn IPv4 adres ligt in de range 78.27.x.x.
Als de fout alleen bij jou optreedt zou ik toch aanraden om het probleem bij jezelf te zoeken. Heb je meerdere computers thuis? Hebben ze allemaal dit probleem? Heb je ook problemen met andere websites?
Suc6!
Manyac

Kennelijk heb je mijn verhaal niet goed gelezen of begrepen.
Een router of hop op de terugweg van de hoster naar mij toe reageert niet meer op verzoeken van de hoster.
De route die een IP pakket aflegt vanaf de hoster naar mij bestaat uit ca 30 hops, na de 6e hop wordt er geen respons meer waargenomen.
Dit is bevestigd door een professioneel netwerkbedrijf door een van de meest toonaangevende website hosters in ons kikkerlandje.
Het voert te ver om hier de werking van Internet in het algemeen uit te leggen maar daar zijn boeken over.

MisterSenseo schreef:
Je MAC adres clonen in je router of een andere router kan samen met een harde reset van 90 seconden de oplossing bieden.

Interessant, maar welk mac adres moet ik clonen van mijn netwerkkaart in de PC of hoe bedoel je dat? Krijg ik dan een nieuw IP?
Een harde reset, betekend dat dan dat ik de router moet terug zetten naar de fabrieks instellingen?
Volgens de helpdesk van Alice wordt het IP adres niet toegewezen aan het mac adres van de router, zodoende kan ik geen nieuw IP adres krijgen volgens haar.
Ik heb reeds om een nieuwe router verzocht maar zij zijn van mening dat dit niet gaat helpen.

Edit: Zojuist heb ik vernomen dat de verbindingsproblemen groter zijn dan in eerste instantie werd gedacht. Ook klanten van KPN hebben last van dit euvel. Het probleem wordt mede veroorzaakt door het KPN netwerk, dat is uit onderzoek gebleken.
Gewijzigd door Bolus op 06 januari 2011, 09:45

manyac
Als een traceroute na een aantal hops geen antwoord meer geeft, hoeft dat niet te betekenen dat er iets mis is met de route. Meestal kom je dan een router tegen die geen trace-pakketjes doorlaat, en ze (dus) gewoon weggooit. Naar www.schaakverenigingdetoren.nl zie ik ook alleen de eerste 8 hops, en daarna niets meer, terwijl de site prima werkt.

Een route van 30 hops binnen Nederland bestaat niet, dan is er iets mis. Zelfs over het hele internet kom ik zelden routes tegen van meer dan 20 hops.

Een nieuwe router van Alice en/of een ander MAC adres gaat iig niet helpen als ergens in de routingtabellen van bbned en/of kpn een fout zit. Migreren naar een andere IP range helpt jou misschien, maar lost het onderliggende probleem ook niet op. Ik kan me dan ook goed voorstellen dat Alice weinig voor jou persoonlijk gaat doen, als je verder een werkende verbinding hebt. Het enige dat zij kunnen doen (en ws. al gedaan hebben) is de melding doorgeven aan bbned en kpn.

Bolus
manyac schreef:
Als een traceroute na een aantal hops geen antwoord meer geeft, hoeft dat niet te betekenen dat er iets mis is met de route. Meestal kom je dan een router tegen die geen trace-pakketjes doorlaat, en ze (dus) gewoon weggooit. Naar www.schaakverenigingdetoren.nl zie ik ook alleen de eerste 8 hops, en daarna niets meer, terwijl de site prima werkt.

Een route van 30 hops binnen Nederland bestaat niet, dan is er iets mis. Zelfs over het hele internet kom ik zelden routes tegen van meer dan 20 hops.

Een nieuwe router van Alice en/of een ander MAC adres gaat iig niet helpen als ergens in de routingtabellen van bbned en/of kpn een fout zit. Migreren naar een andere IP range helpt jou misschien, maar lost het onderliggende probleem ook niet op. Ik kan me dan ook goed voorstellen dat Alice weinig voor jou persoonlijk gaat doen, als je verder een werkende verbinding hebt. Het enige dat zij kunnen doen (en ws. al gedaan hebben) is de melding doorgeven aan bbned en kpn.

Je hebt het nu over een trace die van jou loopt naar schaakverenigingdetoren.nl. Het gaat om de route terug die over andere hops loopt dan de heenweg.
Die traceroute kan jij niet doen, dat kan alleen gedaan worden door degene die het antwoord stuurt.
Inderdaad ligt het probleem bij BBned en KPN. Zij zullen moeten reageren, Alice moet het in werking zetten om BBned zover te krijgen het probleem op te lossen.
Op de achtergrond zijn verschillende mensen nu bezig om vooral BBned wakker te schudden. Alice is erg duidelijk, die snappen er geen hout van!

Bolus
Ik zit hier behoorlijk te balen, van Alice hoor ik niets ondanks dat ze mijn mail binnen 2 dagen zouden beantwoorden. Dat gebeurd dus mooi niet, nog helemaal niets. Verder lijkt het erop of mijn verbinding met deze site steeds trager wordt. Ik heb inmiddels het probleem via mail aan BBned laten weten, maar helaas sturen die mij weer terug naar Alice. Tja Alice heeft het te druk met jurkjes uitzoeken voor het voorjaar dus daar kun je lang op wachten. Klassieke kastje - muur verhaal.

mailpim
Bolus schreef:
Ik zit hier behoorlijk te balen, van Alice hoor ik niets ondanks dat ze mijn mail binnen 2 dagen zouden beantwoorden. Dat gebeurd dus mooi niet, nog helemaal niets. Verder lijkt het erop of mijn verbinding met deze site steeds trager wordt. Ik heb inmiddels het probleem via mail aan BBned laten weten, maar helaas sturen die mij weer terug naar Alice. Tja Alice heeft het te druk met jurkjes uitzoeken voor het voorjaar dus daar kun je lang op wachten. Klassieke kastje - muur verhaal.

Bel Alice helpdesk eens en vraag of ze je probleem kunnen doorzetten naar BBNED. Dat BBNED je niet helpt is logisch, jij hebt geen contract met ze, dat heb je bij Alice.

Bolus
mailpim schreef:
Bolus schreef:

Bel Alice helpdesk eens en vraag of ze je probleem kunnen doorzetten naar BBNED. Dat BBNED je niet helpt is logisch, jij hebt geen contract met ze, dat heb je bij Alice.

Inmiddels heb ik verschillende lijnen lopen, ook BBned heeft op een herhaal bericht positiever gereageerd.
Morgenochtend weet ik of een van deze 'lijnen' zoden aan de dijk heeft gezet, wellicht kom ik er nog op terug.

Bolus
Hi,

De storing is bij mij inmiddels opgelost. Dit dankzij de welwillendheid van een niet nader te noemen persoon die via het internet kennis nam van mijn problemen met deze site. Uiteraard is die persoon werkzaam bij een belangrijke schakel in het Alice netwerk.

De storing betreft een bepaald blok IP adressen dat door een rotte route in het internetverkeer gedeeltelijk wordt geblokkeerd.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zeer specifiek probleem met bepaalde site veroorzaakt door upstream router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Probleem telefoon en internet Storing 2 01 november 2013, 18:36
Help! Draadloos router geeft alleen internet dmv kabeltjes Helpdesk 2 09 november 2012, 05:07
Met welke router draadloos internetten via Copperjet 1616? Algemeen 2 30 oktober 2012, 08:04
Geen internet door fout automatische incasso Helpdesk 3 17 juli 2012, 12:54
Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat. Alice met eigen modem 2 16 juli 2012, 10:27
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief