obey-robots.txt
23 Augustus 2017, 09:53
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Totaal geen verbinding !

Roel1966
Hoi beste mensen,

Sinds dus 23 oktober zou mijn internetverbinding bij Alice opgeleverd worden, hetgeen dan plaats zou vinden tussen 8 en 20 uur. Enfin ik had dus een bestaande telefoonlijn bij KPN zelf, welke die dag nog werktte. Echter dus op 24 oktober ontdektte ik dus dat de telefoonlijn van KPN inmiddels afgesloten was, waarna ik vervolgens het modem van Alice aangesloten heb.

Na een worsteling met de tegenstrijdige handleiding van Alice heb ik alles aangesloten zoals het hoort, en dus op het 1ste telefoon stopcontact in mijn appartement. Echter dus brand het dsl ledje helemaal niet en ook niet wanneer ik de splitter er tussenuit laat. Vervolgens gisteren met de helpdeks gebelt en na eventjes gekeken te hebben zag men ook dat het modem offline stond. Volgens dus de vriendelijke meneer aan de lijn zou het kunnen zijn, dat KPN wel de lijn al vrijgegeven heeft echter dat BBnet de lijn nog niet heeft geactiveerd. Normalitair zou dat dus volgens de helpdeskmedewerker uiterlijk dan binnen 2 dagen gebeurd moeten zijn, maar inmiddels is het alweer 2 dagen geleden.

Mijn vraag is eigenlijk of iemand dus hier ook ervaring mee heeft en dit dan bij meerderen gebeurd is, ondanks dan de opleveringsdatum wat Alice aangeeft. Een tweede punt is dus dat ik in een woonhuis woon met meerdere appartementen, en er dus in de meterkast een aparte KPN kast zit voor de telefoonlijnen. Het is dus even voor de duidelijkheid geen telefooncentrale want ik had een apart eigen nummer. Dus mijn tweede vraag is eigenlijk van zou dit toch van invloed kunnen zijn en op de een of andere manier misschien daarmee een fout gemaakt is. M.a.w. dat dus misschien in plaats van op het appartement met de toevoeing C, per ongeluk dus de lijn geactiveerd is bij bv appartement B. Vreemde is hierbij wel dat dus KPN een lijnmeting op afstand gedaan moet hebben, en het ook volgens de helpdeskmedewerker dan vrijwel uitgesloten is dat men een verkeerde aansluiting gepakt zouden hebben.

Met vriendelijke groet !

venicefan
hier een vergelijkbare ervaring.

22 oktober zou verbinding geactiveerd worden. (wij komen van KPN isdn)
tot op heden is alles zo dood als een pier.
Wel werkt onze ISDN lijn nog steeds. Zou dit een veeg teken kunnen zijn dat er ergens iets goed fout is gegaan?
Helpdesk sinds 22 oktober dagelijks aan de lijn gehad. (moet zeggen dat sinds gisteren de wachttijd enorm veel korter is geworden.)
Na zo'n beetje ales hier in huis te hebben nagelopen is er gisteren een ticket aangemaakt. kon inderdaad wel 2 werkdagen duren.
IK ga er van uit dat we ook dit weekend nog zonder internet zitten Frown
Gisteren ook een mail gestuurd maar hier nog geen enkele reactie op mogen ontvangen...

Groeten,

John

Roel1966
Hoi John,

Inmiddels heb ik dus vandaag ook weer contact gehad met de helpdesk waarbij ik opeens te horen kreeg, dat dus de lijn opeens op 25 oktober geactiveerd had moeten zijn. Waarna ik dan zei van nou in de orderbevestiging zou dit op 23 oktober al moeten zijn gebeurd. De helpdeskmedewerker zei toen min of meer, van dat die datums niet altijd kloppen. Daarop zei ik toen wel van ja maar mijn gewone KPN lijn is wel inmiddels al stopgezet, dus ik zit nu erg genoeg zonder telefoon.

Daarna dus zei de overigens wel verder vriendelijke helpdeskmedewerker dat er een grote storing bij BBnet zou zijn, en dat de rede ervan kon zijn dat er nog geen signaal was. Evenzogoed was hij het direct met mij eens dat dit niet acceptabel was, en ging dus ook een ticket aanmaken. Alleen had hij geen schatting ervan binnen welke termijn dan het probleem opgelost zou zijn, maar had dan wel spoed in het ticket vermeld.

Dus het is nu maar weer afwachten hoe lang dit gaat duren maar ik heb mij wel voorgenomen dat wanneer het langer als 2 weken gaat duren dat Alice helaas een klant kwijt is. Een geluk dan dat ik nog zo slim was om mijn @home abbo nog niet op te zeggen, anders had ik nu totaal zonder internet gezeten.

Groetjes,

Roel !

Roel1966
Beste mensen,

Alsof het zo moest zijn na het laatste berichtje wat ik geplaatst heb en nadat ik vanmorgen contact had met de helpdesk, werkt dus opeens na nog geen 2 uurtjes na het telefoontje met de helpdesk plotseling alles. Ook de snelheid valt mij zeker niet tegen en haal ik gemiddel tegen de 1,4 Mbyte per seconde, hetgeen ik voor de prijs zeker niet verkeerd vind. Eveneens heb ik de telefoonlijn uitgeprobeerd en op 1 kleine uitval bleef hij vrijwel storingsvrij werken, en nu maar hopen dat het zo blijft !

Groetjes,

Roel !

venicefan
Nou Roel, knijp je handen dicht zou ik zo zeggen.

Na afgelopen woensdag de toezegging te hebben gekregen dat er een ticket was aangemaakt, bleek vandaag na mijn telefoontje dat er dus helemaal niets was gebeurd!!Shock Shock

"Nee meneer, ik zie niets terug van een aangemaakte ticket, het enige dat ik kan doen is nu een ticket aanmaken maar dan gaat de periode van 2 werkdagen weer opnieuw van start."

de beste man heeft me vervolgens na een uur teruggebeld met vervolgens weer een aantal checks op verzoek van de tweede lijn. (exact dezelfde checks die we afgelopen woensdag ook al hadden uitgevoerd. ) "nou het zit dus echt aan onze kant fout meneer"

Ja, dat wisten we volgens mij al....

Ik heb de beste medewerker vervolgens een half uur aan de lijn gehad, (zij belden gelukkig, dus niet nog meer belkosten Wink )
Hij op zoek naar mijn verstuurde mail van afgelopen woensdag (hij zat in het mailteam dus dat kwam mooi uit vond ie zelf), maar mooi niet dat hij mijn mailtje kon vinden.
De beste man kon me vervolgens nog melden , op mijn vraag waar ik terecht moest met vragen over de facturering, dat zij die vragen moesten doorspelen naar de tweede lijns....
Op mijn vraag of ze dan geen debiteuren admministratie hadden, antwoordde hij "nee, die hebben we nog niet...."

Hij heeft toegezegd mij a.s. maandag weer te bellen om een update te geven van de status. Verder wilde hij me een mailtje sturen (is overigens nog niet gebeurd) waarin ie dan het aangemaakte ticktenummer zou vermelden.
Ik hoop dat ik ze nu in ieder geval zo ver heb dat ze mij op de hoogte houden in plaats van dat ik zelf continue moet informeren.

Ook werd op mijn vraag of Alice mijn abbonement bij KPN al had opgezegd, gemeld dat Alice dit niet kon doen. Dit moest ik dus zelf doen!!!! Ik heb niets terug kunnen vinden bij Alice waar dit gemeld wordt.

Vervolgens ook nog maar eens naar alice gebeld alsof ik een nieuwe klant was. Vervolgens de dame gevraagds of Alice mijn KPN abo opzegt als ik over zou stappen en dit werd bevestigend geantwoord in de trant van "Als u dat wilt dan kunnen wij dat voor u regelen" !!!!

Komt er dus op neer dat ik m'n kpn abbonement dus zelf op moet zeggen. Ben benieuwd hoe lang ik hier dan nog weer aan vast zit...

Hebben meer mensen de ervaring dat ze hun abbonnement met KPN zelf moesten opzeggen?

Grtz,

John
Gewijzigd door venicefan op 26 oktober 2007, 17:34

Roel1966
Hoi John,

Voor zover ik weet zorgt Alice er zelf voor dat het abbo bij KPN automatisch gestopt word, want Alice neemt als het ware dan de telefoonlijn over van KPN. Bij mij was het dus zo dat eigenlijk op 23 oktober internet dan geactiveerd zou worden via Alice, en op 24 oktober was mijn KPN dus afgesloten. Normalitair ga ik er dan ook vanuit dat KPN mijn abbo stopgezet heeft, maar ik ga het toch komende week maar voor de zekerheid eens na-vragen.

Groetjes,

Roel !

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Totaal geen verbinding !', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Verbinding steeds trager en slecht bereikbaar met telefoon Storing 1 23 januari 2015, 19:25
Storing in verbinding (lijn onstabiel) Storing 115 26 september 2013, 13:26
Geen internet & telefonie! Storing 1 21 mei 2013, 12:03
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
iNTERNET VERBINDING Algemeen 8 01 november 2012, 20:25
Goedemorgen bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief