obey-robots.txt
17 December 2017, 03:24
Navigatie
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Onderwerp afdrukken

Ligt dit nu aan mij of...

evertn
Ik heb vandaag ff een snelheidstest gedaan en zoals ik al verwachtte is de connectie belachelijk traag. Maar zelfs zo traag dat ik me begin af te vragen of het probleem nu aan mijn kant zit of toch aan de kant van Alice.

Hier is de uitkomst van de test:
1104017626

Bolus
Dit is wel erg traag, heb je je pc bedraad of draadloos aan de modem hangen?
Probeer eens de kabel van de modem (bijgeleverd door Alice) direct aan de PC te hangen en kijk wat de snelheid dan is.
Mocht deze dan nog zo laag zijn dan ligt het 90% aan Alice.

mailpim
Bolus schreef:
Dit is wel erg traag, heb je je pc bedraad of draadloos aan de modem hangen?
Probeer eens de kabel van de modem (bijgeleverd door Alice) direct aan de PC te hangen en kijk wat de snelheid dan is.
Mocht deze dan nog zo laag zijn dan ligt het 90% aan Alice.

Heb je je modem dicht op het Isra punt aangesloten. Zo kort mogelijke kabel. Liefst eentje van Alice of nog korter zelfs. Splitters verwijderd. direct op modem aangesloten zonder tussenkomst router? Allemaal vragen die het duidelijk kunnen maken of jij het juist hebt zitten. Probeer eens meerdere speedtest sites op verschillende tijdstippen en neem hier het gemiddelde van.

Ben wel benieuwd of dit bij je zeker is of een fout in de aansluitinh

evertn
Qua aansluit mogelijkheden heb ik alles al geprobeerd, splitter ertussen uit, ander modem geprobeerd, etc etc.

En ik heb de kabels van Alice gebruikt tussen het ISRA punt en de modem, ook is het geen draadloos en zit er tussen de modem en computer geen switch.

Nu ik heb later nog een speedtest gedaan en die kwam er iets beter uit, de upload snelheid was nogsteeds niet om over naar huis te schrijven trouwens.

Mn internet ligt er ook regelmatig uit en dan kan het zo 10 tot 20 minuten duren voordat er weer connectie is.

mailpim
oke dus hij zit direct op het echte ISRA punt aangesloten! Zonder de splitter. Heb je dit kabelte ook al eens vervangen? TElefoonkabeltjes zijn namelijk dun en gevoelig voor breukjes. Heb je een copperjet of avm modem? En heb je dit al eens gereset?

Bolus
mailpim schreef:
oke dus hij zit direct op het echte ISRA punt aangesloten! Zonder de splitter. Heb je dit kabelte ook al eens vervangen? TElefoonkabeltjes zijn namelijk dun en gevoelig voor breukjes. Heb je een copperjet of avm modem? En heb je dit al eens gereset?

Om alles uit te sluiten moet je de modem bij het ISRA punt zetten, dan met de korte telefoonkabel de modem verbinden met het ISRA punt en met de bijgeleverde CAT (computerkabel) het modem met de computer verbinden. Mocht de snelheid dan nog zo laag zijn dan kun je met 90% zekerheid zeggen dat er bij Alice iets mis is.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ligt dit nu aan mij of...', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Mail server ligt eruit! Eigen netwerk 1 17 februari 2011, 17:23
Imago van Alice = Alles Ligt In Chaos Erachter Klacht over Alice 3 10 januari 2011, 09:41
Gamen op Xbox live met Alice, een ramp. Ligt het aan Alice? Algemeen 30 21 januari 2009, 22:25
Internet ligt steeds uit. Werkzaamheden 37 15 november 2008, 18:52
Ligt de webiste van Alice plat??? Storing 4 07 augustus 2008, 14:11
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief