obey-robots.txt
21 September 2017, 07:12
Navigatie
Onderwerp bekijken
Dit is het enige onderdeel waar Alice Officals moderator rechten hebben. Post u in dit gedeelte dan is uw ip adres zichtbaar voor het Webcare team van Alice. In alle overige onderdelen is uw ip adres niet zichtbaar voor het Webcare team van Alice!
 Onderwerp afdrukken

Geen internet en telefoon

dutchdebs
Wij hebben sinds een maand Alice, en tot gisteren was ik zeer tevreden, echter gisteren knalde het internet er uit. Op de router/modem blijft info lampje knipperen. Na ruim 50 euro beltegoed weten we alleen dat het geen storing is. De modem lijkt online te komen (als ik op het lampje af ga) Wanneer ik inlog op de modem geeft hij dat hij ready is, maar dat hij geen internet verbinding heeft. We hebben de modem gereset, en een poging gedaan de fabrieksinstellingen terug te zetten. Maar dat is natuurlijk lastig wanneer hij niet online komt.
Ook het IPadres is het adres van de modem. Vreemd genoeg blijft hij ondanks dat we hem vragen terug te gaan naar de fabrieksinstelling terug te gaan de mac adressen van alle computers in huis onthouden.
De eerstelijns helpdesk kan niets, en ik ben compleet om het hand, kan wel beltegoed blijven kopen, maar ik krijg er geen betere hulp mee.
Er is een ticket aangemaakt voor de technische dienst, maar ik heb geen idee, hoe of wat.
Modem ook al half uur uit gehad, met alle stekkers er uit, maar info lampje blijft knipperen.

mailpim
Als je melding is doorgezet via een ticket wordt je hierover teruggebeld en dat binnen 5 werkdagen. Even geduld denk ik maar.

Heb je splitters verwijderd? Direct op je ISRA? Korte kabel?

Bolus
Ik heb begrepen indien je de modem terugzet naar de fabrieksinstellingen het erg lang duurt voordat deze weer online is. Ik begreep iets van 40 minuten. Laat anders het modem gewoon aanstaan.
Ook heb ik begrepen dat je het modem niet zonder meer mag terugzetten in de fabrieks instellingen omdat Alice het modem niet meer kan uitlezen via de helpdesk. Ze moeten in dat geval een nieuw modem sturen. Maar goed, er wordt zoveel gezegd door de helpdesk daar dat het mij niet zou verbazen als ze mij vertelde dat je met het modem ook koffie kan zetten.
Gewijzigd door BMP op 11 januari 2011, 22:03

dutchdebs
Ja, ik heb ook de Splitter verwijderd. Korte kabel ook. Lullige is ook waarom ik zo heftig reageer is dat mijn moeder ernstig ziek is, dit is echt rampzalig zo.

BMP
Bolus schreef:
Ik heb begrepen indien je de modem terugzet naar de fabrieksinstellingen het erg lang duurt voordat deze weer online is. Ik begreep iets van 40 minuten. Laat anders het modem gewoon aanstaan.
Ook heb ik begrepen dat je het modem niet zonder meer mag terugzetten in de fabrieks instellingen omdat Alice het modem niet meer kan uitlezen via de helpdesk. Ze moeten in dat geval een nieuw modem sturen. Maar goed, er wordt zoveel gezegd door de helpdesk daar dat het mij niet zou verbazen als ze mij vertelde dat je met het modem ook koffie kan zetten.

Het modem terug naar fabrieksinstellingen zetten resulteerd er in dat de dsl inloggegevens van alice weg zijn, die kan je overigens wel zelf weer terug zetten. eerst wel even de alice tpr origineel instellingen downloaden in de download sectie, ..... /tools copperjet , klik met de rechtermuistoets op bestand en dan opslaan als.

Als je dan inlogt in de CJ kan je die tpr instelling weer terug zetten.

BMP
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

HenkJan
BMP schreef:
eerst wel even de alice tpr origineel instellingen downloaden in de download sectie, ..... /tools copperjet , klik met de rechtermuistoets op bestand en dan opslaan als.

BMP

dutchdebs schreef:
Op de router/modem blijft info lampje knipperen.

Het lijkt hier niet om een Copperjet te gaan.

BMP
HenkJan schreef:
BMP schreef:
eerst wel even de alice tpr origineel instellingen downloaden in de download sectie, ..... /tools copperjet , klik met de rechtermuistoets op bestand en dan opslaan als.

BMP

dutchdebs schreef:
Op de router/modem blijft info lampje knipperen.

Het lijkt hier niet om een Copperjet te gaan.

Oke ja topicstarter heeft het over modem/router kan ook best de AVM zijn Shock
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Geen internet en telefoon', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Verbinding steeds trager en slecht bereikbaar met telefoon Storing 1 23 januari 2015, 19:25
Probleem telefoon en internet Storing 2 01 november 2013, 18:36
storing internet Klacht over Alice 1 01 augustus 2013, 23:49
Geen internet & telefonie! Storing 1 21 mei 2013, 12:03
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Goedemorgen bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief