obey-robots.txt
18 December 2017, 17:47
Navigatie
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Snelheid van 197 KByte/sec normaal??

thegreenery
Hallo,

Ik heb al een tijdje een download snelheid van gemiddeld: 197 KByte/sec op speedtest.nl. De upload snelheid is gemiddeld: 80KByte/sec.
Is dit een normale snelheid?? Mij lijkt het erg traag. Wanneer ik iets aan het downloaden ben kan ik niet meer op een site.
Ik heb Alice al gebeld en zij vertellen mij dat ik over moet stappen naar kabel om een snellere download te krijgen. Dit is helaas niet mogelijk ivm schotel ontvangst (dubbele kosten voor TV). Ik krijg nu een nieuwe modem maar heb het idee dat dit niet gaat helpen omdat mijn Linksys dezelfde snelheid geeft.
In het Menu van de Linksys kan je de connectie snelheid zien. Hier staat 2000 kbit/sec (250 KByte/sec) down en 1000 kbit/sec up (125 KByte/sec).

Op Alice postcode check is de geschatte downloadsnelheid 6 tot 10 Mbit/sec (750 KByte/sec tot 1250 MByte/sec).

Ik heb een ADSL2+ modem
ADSL lijn bij BBNED
De afstand tot centrale (volgens speedtest):
1415meter Eindhoven-Acht 5626GA EINDHOVEN 040
1635meter Eindhoven-Heikamp 5692EB SON 040
2973meter Eindhoven-Vlokhoven 5625TC EINDHOVEN 040

Deze snelheid haal ik met de Copperjet 1616P en zelf aangeschafte Linksys WAG 160N.
Van het ISRA punt naar de modem is de kabel nog geen 30cm

Wie kan mij helpen??

Groeten Erik

BMP
Dat lijkt mij erg traag, aangezien ik altijd een 10 m/bit had, met is een 1150 KByte/sec, op een 1600 meter afstand.

Kwam dat plotseling en had je daarvoor een aardige snelheid?

Geen p2p op de achtergrond draaien?

Zet de pc eens direct op het modem en start opnieuw op en ga testen.

BMP
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

thegreenery
Het is toch echt de snelheid die ik heb. Alles staat uit waaronder dus ook p2p. De computer zit rechtstreeks op de modem. Wanneer ik p2p aan heb is er geen doorkomen aan op internet Sad .

BMP
Kwam dat plotseling en had je daarvoor een aardige snelheid?

thegreenery
Kwam nadat mijn modem regelmatig zijn verbinding verloor. Had gebeld waarna ze een reset hadden uitgevoerd. Hierna was alles weer ok op de snelheid na. Helaas niet echt aandacht aan besteed toen ivm verbouwing.

BMP
Je hebt PB

BMP Cool

thegreenery
Heb Ferry een mailtje gestuurd.

Alvast bedank voor de moeite BMP.

Groeten Erik

BMP
Graag gedaan en ik hoor graag de uitkomst Smile

thegreenery
Heb vandaag de nieuwe modem binnen gekregen en meteen aangesloten. Je raad het al. De snelheid is precies hetzelfde.
Had met de oude modem vooraf getest: 220 KByte/sec en de nieuwe modem 215 KByte/sec.

knudde dus......

Nog geen mailtje terug van Ferry.

thegreenery
Update voor vandaag,
Alice om 18.30 een kleine 20min aan de lijn gehad. ze hebben wederom een poort reset uitgevoerd. Ook dit heeft wederom niets uitgemaakt (216 KByte/sec). Hij vertelde mij dat ze weer een ticket aan gaan maken (2de keer), wat dat ook mag betekenen. Dit kan 5 werkdagen duren dus ben benieuwd.

Groeten Erik

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid van 197 KByte/sec normaal??', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Snelheid 450kb Snelheid 10 14 september 2011, 17:03
Upload snelheid nihil Webcare Alice 4 28 juni 2011, 00:25
D/L snelheid gehalveerd Snelheid 11 13 juni 2011, 12:25
lage snelheid en hoge ping Storing 2 04 mei 2011, 13:55
Alice snelheid 4 keer zo traag Algemeen 2 18 april 2011, 18:28
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief