obey-robots.txt
13 November 2018, 22:06
Navigatie
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Snelheid van 197 KByte/sec normaal??

BMP
De volhouder wint Grin
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

thegreenery
Helaas, ik zal toch over moet stappen naar KPN.

Antwoord van Ferry:
Beste Erik,

Bedankt voor jouw mail.

Het snelheidsprofiel dat ingesteld staat, is: 2/1 Mbit: 2 Mbit download en 1 Mbit upload.
Theoretisch kan jij dus downloaden met een snelheid van 0,25 Mbyte/s = 250 Kbyte/sec.
Gezien er altijd snelheidsverlies is (door bijv. firewalls en virusscanners), is 197 Kbyte een redelijk resultaat.

Helaas kan ik geen hoger snelheidsprofiel instellen.
De hemelsbrede afstand tussen jouw woonplaats en de wijkcentrale waar de telefoonlijn op aangesloten zit, is ongeveer 2970 meter.
Onder de grond maakt de telefoonlijn een aantal bochten, waardoor de werkelijke afstand groter is.
Op deze afstand kunnen wij helaas geen snellere verbinding realiseren die stabiel functioneert.
De postcode check kijkt naar de hemelsbrede afstand en maakt aan de hand van dit gegeven een schatting.

Helaas kan ik in deze situatie niets doen om de snelheid te verhogen, mijn excuses hiervoor.
Zoals je zelf al stelt, zal het nieuwe modem geen verbetering brengen.

Mocht je nog andere vragen/opmerkingen hebben, dan hoor ik het graag van je!

Met vriendelijke groet,

Ferry
Alice Webcare Team

BMP
Oke Netjes van Ferry,

Nu blijkt dat je aardig ver van de centrale zit waarschijnlijk ongeveer een 3500 meter.

Denk je dat je bij KPN beter af bent? volgens mij komt dat op dezelfde centrale binnen hoor.
dan zou kabel in dit geval sneller zijn, en lijkt mij een beter optie.

BMP Smile

thegreenery
Heb net de vraag bij Ferry neergelegd. Ik heb het idee dat KPN een andere wijkcentrale gebruikt. In de lijst van wijkcentrales staan er nog 2 dichterbij. Ik neem aan dat KPN de beste voor zichzelf houd Smile .

Erik

BMP
Oke afwachten dan maar Smile

thegreenery
Update.

Alice heeft mijn snelheid terug (zoals in het begin) gezet naar 5000 kbit/sec.
Ik bleek op een centrale te liggen die erg ver weg ligt: 2973meter Eindhoven-Vlokhoven 5625TC EINDHOVEN 040
Vandaar dat ze naar 1 klacht de boel naar 2000 kbit/sec hadden gezet. Moet zeggen: het kost erg veel moeite om de snelheid weer terug te laten zetten.
Moet zeggen dat het nu een stuk sneller is en gelukkig nog stabiel ook.
Misschien toch maar een keer overstappen naar kabel internet voor het echte werk.

Groeten Erik

BMP
Mooi voorlopig heb je weer wat snelheid Smile

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Snelheid van 197 KByte/sec normaal??', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Snelheid 450kb Snelheid 10 14 september 2011, 17:03
Upload snelheid nihil Webcare Alice 4 28 juni 2011, 00:25
D/L snelheid gehalveerd Snelheid 11 13 juni 2011, 12:25
lage snelheid en hoge ping Storing 2 04 mei 2011, 13:55
Alice snelheid 4 keer zo traag Algemeen 2 18 april 2011, 18:28
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief