obey-robots.txt
19 December 2018, 03:15
Navigatie
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router achter je modem, post dan hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Copperjet 1616 -> ZIPB -> Linksys WRT54G -> LN 401 IPcam

gerritos
Ik probeer al dagen een Ip-Cam te instaleren, om beelden via het internet te tonen.
De camera doet het zolang ik binnen het netwerk kijk, maar het lukt me niet om dit ook op
het internet te realiseren. Ik krijg de indruk dat het met de geforwarde port 81 te maken heeft

De hoofdrolspelers.
1) Een internetverbinding van Alice
2) Een Copperjet 1616-2p van Alice
3) Een Linksys WRT54G router
$) Een draadloze Sitecom LN 401 IP Cam

De 1616-2p staat inmiddels in de ZIPB mode zoals beschreven op
http://pelleke.blogspot.com/2008/10/alice-modem-in-zipb-zetten.html
dit om het portforwarden op de linksys te kunnen doen.

Op de linksys heb ik port 81 geforward en enabled naar het ip adres dat ik aan de IPcam heb gegeven.

Echter de camera is online niet te zien.

Echter als ik een testje doe op bv
http://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/ of

http://www.canyouseeme.org/

krijg ik keer op keer de melding dat de port niet geopend is....

Als ik utorrent opstart en de installatiehulp opstart en poort 81 check, krijg ik de melding dat de
poort wel open staat....

Heeft iemand tips of suggesties om te kijken of de port daadwerkelijk
open staat, en waarom de IPcam niet zichtbaar is online
want mijn ideeen beginnen zo langzamerhand
op te raken.

Alvast bedankt
Gerrit

Koets
HEb bovenstaande geprobeerd.... Maar ook hier lukt dat niet hoor Sad

Heb onderstaand ook nog geprobeerd (met dank aan Zenga13, ander forum), kom dan iets verder, maar nog niet helemaal, als ik onderstaande uitvoer, en dan het ip adres in IE invoer (95.x.x.x:80) dan kom ik (ook remote via internet) in mijn copperjet....... nu nog zorgen dat ik ipv daarvan in mijn webcam uitkom.

Iemand die nog kan helpen??? (ps heb een Vigor Draytek 2130n en een FosCam 8918w))

Quote Zenga13:
"Inmiddels hebben we m.b.v. de Foscam helpdesk het probleem opgelost en de camera werkend gekregen. Aangezien hier blijkbaar ook niemand was die een oplossing wist voor dit probleem, zal ik deze oplossing hier even posten.

Op de Copperjet moet poort 80 worden geforward naar het ip adres van de Linksys router (het 172.19.*.* nummer dus, deze is te vinden op de status pagina van de Linksys router onder WAN ip). Vervolgens moet op de Linksys poort 80 worden geforward naar het ip adres van de camera. Nu is de camera ook extern bereikbaar via internet.
Al met al vrij simpel dus, maar je moet het maar net weten.."

Voor de duidelijkheid: dit is voor mij nog niet de hele oplossing.... wie helpt?

Koets
Nou, opgelost!! Met dank aan Maurice (dit forum, andere thread, andere post met betrekking tot NAS, maar dit werkt hetzelfde voor ip cams).

Quote Maurice:
"Na wat manieren te hebben geprobeerd heb ik alles wat binnenkomt nu doorlaten sturen naar mijn linksys router. Deze doet de poort afhandeling en niet de copperjet. De ZIPB methode werkte bij mij ook niet goed. Mijn linksys router staat gewoon als dhcp. Mijn router krijgt een fixed ip van de copperjet. Hierna stuur je alles door naar je ip van de router. Ik heb een plaatje bijgevoegd. 1: Log als eerste als admin in je modem in.
2: Ga naar configuratie, security, security interfaces, advanced nat configuration. Kies add reserved mapping. Laat bij global 0.0.0.0 staan. Internal = 172.19.3.2 transport type = all.
De poorten blijven 0. Druk op add reserved mapping.
3: Ga naar configuratie, DHCP server, existing dhcp fixed ip/mac mappings. Klik create new fixed host.
Het ip adres invoegen. (bij mij 172.19.3.2), macadres van de router ingeven en de leasetime laten staan. Klik op oke.

Even de boel opslaan, eventueel een backup ervan maken. Alles even herstarten en klaar is kees. Alleen de router is nu degene die de portforwarding afhandeld.
Let wel op dat je vanuit een ander internet ip-adres de boel moet testen. Vanaf een andere pc op de zelfde router werkt het niet."

Succes,
Koets.
Grin
Gewijzigd door Koets op 31 januari 2011, 00:51

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Copperjet 1616 -> ZIPB -> Linksys WRT54G -> LN 401 IPcam', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Instellingen Copperjet Helpdesk 3 09 augustus 2013, 20:07
Copperjet 1616-2P en Sitecom WL-312 Eigen netwerk 1 09 augustus 2013, 10:47
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Copperjet 1616-2p - linksys WRT160Nv2 Eigen netwerk 5 02 maart 2013, 15:04
Hoe log ik in op mijn Copperjet 1616? ADMIN WACHTWOORD Frequently Asked Questions 5 20 november 2012, 11:35
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief