obey-robots.txt
19 Maart 2019, 03:40
Navigatie
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router achter je modem, post dan hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Copperjet + Router

Naguna
Beste medegebruikers,

Ik weet niet of ik in de juiste forum gedeelte zit, maar ik heb namelijk een aantal vragen over een router voor de CJ-1616 P2 (het irritante oranje ding).

Ik heb nu al ong. een jaar of 2 internet via Alice, en hier ik heb verschillende meningen over.
Echter zal ik deze niet allemaal hier neerzetten vanwege de reden dat dat niet de bedoeling is.
Wat ik echter wel graag even wil melden is het feit dat ik (en ik ben niet de enigste) niet blij ben over het gebruik van de Copperjet.

Maar goed, ik zal er niet langer om heen draaien:

Vandaag kreeg ik namelijk te horen dat het plaatsten van een Linksys router meer power geeft aan je verbinding, een hogere snelheid behaalt dan alleen met de copperjet. Tevens washet ook zo dat de poorten dan makkerlijker zijn in te stellen dan met de Copperjet (al is dit voor mij wel makkelijk te doen) omdat deze allemaal bij voorbaat gesloten zijn.

Mijn vragen zijn:

1. Is het inderdaad zo dat als ik een 'Linksys Router' plaats achter de copperjet, dat deze ook inderdaad meer uit je verbinding haalt dan wat de rotte sinasappel (copperjet) kan?

2. Is het ook zo dat de poorten dan veel makkelijker in te stellen zijn d.m.v. alle poorten in 1 keer te opnenen, en alleen te sluiten wat je zelf wilt sluiten?

Tevens is het ook wel handig om te melden dat ik toch wel overweeg om alsnog een andere provider te nemen zoals bijv. UPC, omdat de nadelen toch de voordelen van Alice overwegen.

Graag zie ik jullie reacties/suggesties tegemoet.

Bij voorbaat dank voor de inspanning.

BMP
Vandaag kreeg ik namelijk te horen dat het plaatsten van een Linksys router meer power geeft aan je verbinding, een hogere snelheid behaalt dan alleen met de copperjet. Tevens washet ook zo dat de poorten dan makkerlijker zijn in te stellen dan met de Copperjet (al is dit voor mij wel makkelijk te doen) omdat deze allemaal bij voorbaat gesloten zijn.

Het antwoord is twee keer nee,..... router geeft niet meer snelheid dan dat er uit de muur komt
en poorten zijn bij de meesten lastiger in te stellen i.s.w. met de copperjet
bij sommigen gaat dat vlot door upnp maar het gros niet

Alle poorten openzetten is het hetzelfde als alle gevangenis deuren open zetten maar dan anders om, Grin
dus niet doen.

BMP Smile
Gewijzigd door BMP op 23 januari 2011, 10:54
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Copperjet + Router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Instellingen Copperjet Helpdesk 3 09 augustus 2013, 20:07
Copperjet 1616-2P en Sitecom WL-312 Eigen netwerk 1 09 augustus 2013, 10:47
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Copperjet 1616-2p - linksys WRT160Nv2 Eigen netwerk 5 02 maart 2013, 15:04
Hoe log ik in op mijn Copperjet 1616? ADMIN WACHTWOORD Frequently Asked Questions 5 20 november 2012, 11:35
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief