obey-robots.txt
19 September 2017, 20:48
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

telefonie met wireless doet het niet

bkempkens
hallo,

ik heb net alice aangeschaft en meteen maar wireless gemaakt met een draadloze router van netgear. Internet werkt prima, maar mijn telefoon doet het niet. Ik heb hem aangesloten op de copperjet. Wie oh wie kan me op weg helpen?
De kpn monteur heeft trouwens de splitter eruit gehaald dus daar kan hij niet aan.

groet,

Bram

FullforceXL
Zonder de splitter zou het moeten werken. Die is er alleen om je oude analoge lijn/nummer door te geven.

Telefoon werkt niet? Wat gebeurd er als je met je mobiel het nummer belt?
*** Disclaimer *** Vanessa Hessler *** Dagweb ***

Who the f$ck is 'General Failure' and why is he reading my harddisk?

Roel1966
Het kunnen 2 dingen zijn namelijk ten eerste dat misschien je telefoonnummer nog niet is geactiveerd bij Alice, en ten tweede kan het zijn dat je misschien nummerportering hebt aangevraagd. Het zou dan namelijk in het tweede geval kunnen zijn, dat KPN je oude nummer nog niet heeft vrij gegeven. In het eerste geval blijkt dat de activering van internet en de telefoon 2 gescheiden dingen zijn, althans voor zover ik dan te weten ben gekomen.

chinchan
klopt zijn 2 verschillende dingen..
Ligt in dit geval aan kpn of alice.
Je zou eens moeten kijken als je je tel aan doet of oppakt of er een lampje extra brand.
Kind regard,
Chinchan

bkempkens
Bedankt voor de antwoorden, maar ben er nog stteds niet uit.

Als ik nu mijn thuisnummer bel via mijn mobiel dan gaat hij wel over, maar de thuistelefoon doet niets en na een tijd springt hij over naar de voicemail.
Ik heb alice gebeld, maar zij konden mij niet meer helpen. Hun idee dat ik de splitter er weer tussen moet zetten, alleen dat geloof ik niet echt. Het s een decttelefoon.... Wat te doen nu???

taipan
bkempkens schreef:
Als ik nu mijn thuisnummer bel via mijn mobiel dan gaat hij wel over, maar de thuistelefoon doet niets en na een tijd springt hij over naar de voicemail.
Ik heb alice gebeld, maar zij konden mij niet meer helpen. Hun idee dat ik de splitter er weer tussen moet zetten, alleen dat geloof ik niet echt. Het s een decttelefoon.... Wat te doen nu???
Alice biedt helemaal geen voicemail aan... blijkbaar is je nummer dus nog bij KPN aangesloten. Wil je dus nu (totdat je nummer naar het Alice netwerk is overgezet) bereikbaar zijn op je oude nummer, dan zul je inderdaad de splitter moeten gebruiken.

Gaat je vaste telefoon op dit moment wel over als je je tijdelijke Alice-nummer belt (het abonneenummer dat met 70xxxxx begint) vanaf je mobiel?

wizzofoz
Zet de splitter er eventueel tussen of prik direct een analoge telefoon op je ISRA punt, je hebt dan verbinding met KPN, stel dan met de *21 functie in dat je 'oude' nummer naar het tijdelijke Alice nummer verwijst. Vervolgens alles weer afkoppelen, modem direct aan het ISRA punt (zonder splitter!) en klaar=kees.

Wanneer je nu gebeld wordt op je oude nummer komt dat netjes bij je binnen, als je zelf belt doe je dat via Alice, je nummer wordt dan alleen niet meegestuurd totdat de portering is afgerond.

bkempkens
ok,
h
ik heb nu een oude telefoon erop gezet ipv mijn dect. Nu doet de telefoon het prima. Ik weet zeker dat de dect telefoon niet kapot is.

Ik zou graag mijn dect gebruiken (draadloos) ipv die oude die er nu dus op zit... Wat te doen?

pukpietje
ik heb meer klachten gehoord over draadloos
Gelukkig doet mijn phillips 221 dect het gelukkig wel

hlangelaar
bkempkens schreef:
ok,
h
ik heb nu een oude telefoon erop gezet ipv mijn dect. Nu doet de telefoon het prima. Ik weet zeker dat de dect telefoon niet kapot is.

Ik zou graag mijn dect gebruiken (draadloos) ipv die oude die er nu dus op zit... Wat te doen?

Heb hetzelfde probleem. "Oude" dect Philips 5115 doet het wel. Nieuwe (3 weken oud) Philips SE1454 doet het niet. Gesprek komt binnen maar toestel rinkelt niet. Getest bij iemand met KPN lijn en hij werkt. Ligt dus niet aan de telefoon.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'telefonie met wireless doet het niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
email uit werkt niet meer op twee lokaties SMTP, POP3, NNTP etc... 2 09 februari 2015, 23:33
Geen internet & telefonie! Storing 1 21 mei 2013, 12:03
kan niet bellen en gebelt worden Algemeen 4 14 februari 2013, 17:23
telefoonverbinding werkt plotseling niet meer..... Algemeen 1 19 augustus 2012, 17:11
Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat. Alice met eigen modem 2 16 juli 2012, 10:27
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief