obey-robots.txt
19 September 2017, 21:02
Navigatie
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken

Rollback admin rechten een must?

MacGyver
Omdat het originele admin wachtwoord nu bekend is is de originele configuratie terug te zetten. Mijn vraag is echter, is dit absoluut nodig? Ik heb geen last van crashes, trage verbinding of wat dan ook. In het kader van "don't fix it if it ain't broke" heb ik dan ook weinig zin om de originele configuratie terug te laden. Is er een speciale reden waarom ik dat wel zou moeten doen?

Yes
MacGyver schreef:
Omdat het originele admin wachtwoord nu bekend is is de originele configuratie terug te zetten. Mijn vraag is echter, is dit absoluut nodig? Ik heb geen last van crashes, trage verbinding of wat dan ook. In het kader van "don't fix it if it ain't broke" heb ik dan ook weinig zin om de originele configuratie terug te laden. Is er een speciale reden waarom ik dat wel zou moeten doen?

Zelf heb ik (hoewel ik het admin wachtwoord inmiddels wist), toch mijn modem met het Admin tooltje moeten flashen omdat het niks meer deed.

Ik weet niet wat er allemaal door het Admin tooltje is gewijzigd, maar ik heb voor de zekerheid in elk geval weer het originele wachtwoord op de admin user gezet.
Daarnaast heb ik gewoon een extra superuser toegevoegd waarmee ik bij alle instellingen kan.
Op deze wijze kan "Alice" indien nodig in elk geval nog gebruik maken van de bij hun bekende "admin/*******" combinatie voor eventuele updates en support.

-------------------------------------------------------
The answer is Yes! The question is the question?

Richard
Dat laatste zal niet snel gebeuren. Advies: download in ieder geval de instellingen voor het geval er echt een noodsituatie zal zijn. Werk gewoon lekker door met je huidige instellingen. Mocht het dan al nodig zijn, dan kun je alsnog de originele settings terugplaatsen.
Inderdaad: If it ain't broken, don't try to fix it !

Bcool
Ik heb dat tooltje tijdje geleden ook gebruikt, vlak voor dat het wachtwoord hier bekend werd. Opzich werkt alles goed nu, dus ik heb niet de behoefte om de originele instellingen op dit moment terug te zetten. Wat ik nu niet meer helemaal begrijp is of je na dat gebruik van het tooltje wel in aanmerking komt voor eventuele updates van de kant van Alice. Kan Alice nu WEL of NIET je modem benaderen? Het verhaal was toen dat dat wel kon na gebruik van dat tooltje, maar als het wachtwoord van de admin gebruiker toch gewijzigd is kan Alice toch niet meer inloggen? Of gebruiken zij de Superuser account?

Richard
Een update wordt automatisch binnengehaald door je modem, zonder tussenkomst van een helpdesk medewerker.
Mocht het in de toekomst nu eens voorkomen dat je de helpdesk nodig hebt en dat deze medewerker gaat inloggen in je modem (wat nooit gebeurd) dan is het idd handig om een origineel superuser account in je modem te hebben.
Vooralsnog: updates door Alice werken gewoon

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Rollback admin rechten een must?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Hoe log ik in op mijn Copperjet 1616? ADMIN WACHTWOORD Frequently Asked Questions 5 20 november 2012, 11:35
AVM 5125: hoe inloggen als admin Algemeen 1 18 maart 2009, 12:13
ADMIN WACHTWOORD Hardware instellingen 35 01 februari 2009, 21:39
CopperJet 1616 tool voor admin rechten Hardware instellingen 17 14 november 2008, 21:37
CopperJet 1616 admin rechten Frequently Asked Questions 8 02 december 2007, 16:23
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief