obey-robots.txt
18 December 2017, 21:33
Navigatie
Onderwerp bekijken
Problemen met; SMTP, POP3, NNTP etc...
 Onderwerp afdrukken

Huh webmail ???

Apple_gebruiker
Ik verbaas mij al langere tijd over het feit dat ik mensen over webmail zie schrijven en iets dergelijks ook op de site van Alice staat.
Zelf heb ik in de Lounge (waar ik na 2 jaar weer eens een wachtwoord voor heb???) nooit een webmailknop kunnen ontdekken.
Soms heb ik het idee dat ik naar een andere Lounge kijk dan de meeste gebruikers. Iemand een suggestie waar ik de webmail kan vinden ?

alicemf

mailpim
al eens op een windows pc geprobeerd? Ik zie je naam dat ja apple gebruiker bent?

Apple_gebruiker
Ja, idd Apple gebruiker.
En helaas, Windows IE8 biedt geen ander beeld dan het screenshot wat ik toegevoegd heb aan mijn post.

BMP
https://www.alice...elfservice daarmee inloggen,

Ook raar dat je gebruikersnaam niet achter welkom staat, bij mij wel.

Zou toch eens even bellen met de ks

BMP
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

Apple_gebruiker
Goed, ik begin het zat te worden bij Alice.

Vandaag voor de zoveelste dag op rij zie ik een foutmelding bij mijn mailaccount van Alice staan.
Weer kunnen verschillende systemen (mac en Windows) geen mail ophalen terwijl mail van andere accounts gewoon binnenloopt.
Probleem lost zich weliswaar na enige uren vanzelf op maar ik begin het zat te worden dat als er iets mis ik het standaard antwoord bij Alice is, bel de klantenservice a xx cent per minuut.

Tel daarbij op dat ik ook merk dat het internet bij tijd en wijle traag als stroop is en het plaatje is compleet.
Ik ga mijn mailadres de komende maand uitfaseren en dan ga ik Alice opzeggen.

mailpim
Apple_gebruiker schreef:
Goed, ik begin het zat te worden bij Alice.

Vandaag voor de zoveelste dag op rij zie ik een foutmelding bij mijn mailaccount van Alice staan.
Weer kunnen verschillende systemen (mac en Windows) geen mail ophalen terwijl mail van andere accounts gewoon binnenloopt.
Probleem lost zich weliswaar na enige uren vanzelf op maar ik begin het zat te worden dat als er iets mis ik het standaard antwoord bij Alice is, bel de klantenservice a xx cent per minuut.

Tel daarbij op dat ik ook merk dat het internet bij tijd en wijle traag als stroop is en het plaatje is compleet.
Ik ga mijn mailadres de komende maand uitfaseren en dan ga ik Alice opzeggen.

Ik begrijp uit dit bericht dat je inmiddels wel weer webmail hebt? Dit wat je eerder dus niet had!?
Afgelopen week was er een storing met de out.alice.nl server. Wellicht dat je dit als storing gemerkt hebt?

Apple_gebruiker
Nee ik zie nog altijd geen webmail in de lounge als ik inlog. Heb ik dus nooit gehad en in principe heb ik het ook niet nodig.Mogelijk dat ik nog kijk naar een oudere versie van de lounge omdat ik een van de eerste klanten bij Alice was. Er is de afgelopen jaren best een en ander verandert aan de lounge.

Wat betreft de uitgaande mail, die loopt bij mij niet per se via de Alice mailserver.
Als die plat gaat hoef ik daar niet veel te te merken.

Moet alleen even denken hoe ik mijn prive mail ga organiseren, misschien maar een apart domeinnaam met daarachter een IMAP account. Als dat draait kan ik alice mail uitfaseren.

Yes
Apple_gebruiker schreef:
Nee ik zie nog altijd geen webmail in de lounge als ik inlog. Heb ik dus nooit gehad en in principe heb ik het ook niet nodig.Mogelijk dat ik nog kijk naar een oudere versie van de lounge omdat ik een van de eerste klanten bij Alice was. Er is de afgelopen jaren best een en ander verandert aan de lounge.

Dat ligt niet aan het feit dat je al een "oude" Alice klant bent.
Ook ik ben net zoals jij in 2007 bij Alice gekomen.
Inmiddels zit ik al wel weer een half jaartje bij Ziggo, maar ik heb nog steeds toegang tot de (complete) Alice lounge.
Behalve van webmail kun je via de lounge ook gebruik maken van gigamail.
De webmail optie heb ik nooit nodig gehad, maar die gigamail optie is wel eens nuttig gebleken.

Lijkt me iets wat ze bij Alice toch vrij eenvoudig voor je zouden moeten kunnen oplossen.

-------------------------------------------------------
The answer is Yes! The question is the question?

Apple_gebruiker
Het heeft even geduurd maar 'we' zijn eruit. Na weer de ks aan de lijn gehad te hebben omdat mijn mail nog steeds niet binnenkomt voor mijn alice mailadres blijkt nu dat ik nog naar een interface toegeleid word die al enkele jaren buiten gebruik is. Een interface met veel minder functionaliteiten dan andere gebruikers.

Een eerdere opmerking van mij dat ik het gevoel dat mijn account op een vergeten server staat werd de afgelopen paar keer afgedaan als 'niet juist'. Nu lijkt het erop dat ik dus wel degelijk een punt had/heb.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Huh webmail ???', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Alice en windows livemail groot probleem (Sinds nieuwe versie webmail?) SMTP, POP3, NNTP etc... 2 18 september 2011, 16:33
Webmail inloggegevens Wat verandert er? 1 09 september 2011, 12:32
WEBMAIL MAPPEN FOETSIE Algemeen 2 02 augustus 2011, 14:56
problemen met mail (webmail) Webcare Alice 14 03 juni 2011, 10:47
Alice E-mail Server (ook Webmail en Gigamail) onbereikbaar Storing 3 20 januari 2010, 19:46
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief