obey-robots.txt
18 Augustus 2017, 18:31
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

07-03-2011 Storing netwerk Alice?

Alex
Zo uit de reacties per mail te merken is er een storing gaande in het Alice netwerk.

Als u storingen ervaart meld ze dan hier even.
Alex

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

gsmolengraaf
Beste Alice abonnees,

Er was vandaag om 15.00 tot ongeveer 16.00 uu inderdaad een storing.
Vanwege carnaval zijn we hier in het Zuiden tot woensdag vrij en dan kun je niet bellen en internetten
omdat Alice een storing heeft.

Afgelopen tijd ook regelmatig reacties van familie en vrienden gehad dat ze ons telefonisch niet konden bereiken. (Zij horen dan een Drietoon of een bandje)
De opmerkingen daarover werden steeds hardnekkiger.

Vorige week zelf 3 x vanaf de zaak geprobeerd naar huis te bellen, goed dat mijn vrouw ook een mobieltje heeft.....
Afgelopen zondag werden we gebeld, pakken de telefoon op en..........dode lijn.
Gelukkig zag ik in dit geval aan de nummerweergave wie er gebeld had.

Vandaag is de kogel door de kerk, Alice opgezegd. (0900-1560 15 ct/min)

Redenen:
- Telefoonrekening exhorbitant omhoog.
- Vaak wegvallen telefoon.
- Geen admin rechten op copperjet.
- Slechts 70% van de beloofde snelheid.

4 april stuur ik mijn goeie oude Copperjet retour.

Het ga jullie goed.

Gerry

BMP
Zorg dat alles er weer bij zit, en bewaar het verzendbewijs goed Smile

BMP
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

MisterSenseo
Maak een kopie van je verzendbewijs,aangezien het origineel vervaagt,en een kopie niet zo snel..........Wink
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

Yes
Misschien dan toch maar scannen, backuppen, op een cd'tje branden en via email naar jezelf sturen? Pfft

-------------------------------------------------------
The answer is Yes! The question is the question?

MisterSenseo
Bijvoorbeeld...........Wink
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

MaXMhZ
Ik heb indertijd gewoon de copperjet bakplaat maar betaald. Ondanks dat ik het ding inclusief alle bijbehorende onderdelen teruggestuurd had.

Het was mij het geld wel waard om eindelijk van die Alice chaos bevrijd te zijn.

Andere providers zijn ook niet perfect, maar Alice maakt het wel heel bont.

mailpim
een briefje met bezwaar is meer dan genoeg om je geld terug te krijgen. Stop hier natuurlijk wel even je verzendbewijs bij. Misschien is het niet de fout van Alice maar van BNS of van TNT. Niet te snel oordelen over Alice natuurlijk ;-)

MaXMhZ
mailpim schreef:
een briefje met bezwaar is meer dan genoeg om je geld terug te krijgen. Stop hier natuurlijk wel even je verzendbewijs bij. Misschien is het niet de fout van Alice maar van BNS of van TNT. Niet te snel oordelen over Alice natuurlijk ;-)

Dank je voor het meedenken. Het is ondertussen al jaren geleden, en het geld heb ik afgeschreven.

Ik ben al lang blij dat ik van Alice af ben. Ik ben toendertijd overgegaan naar @Home, toen FreeObline (RIP), toen een tijdje gewissel door de FOL problemen tussen FOL en @Home/Ziggo. Tegenwoordig ben ik weer terug bij anno.nu (vroegere FOL). Alles in 1 extra werd me te duur en presteerde niet zoals geadverteerd.

Het gaat mij puur en alleen om een stabiele en snelle internetlijn zonder verdere poespas. Een goede helpdesk is meegenomen, maar niet noodzakelijk. In het algemeen los ik mijn eigen problemen snel op.

Ik zit lekker dicht op de centrale (303 meter) en heb daardoor vrijwel de volledige ADSL2+ snelheid.

Volgens de laatste speedtest.net meting 18 Mb down en 950 kb up.

De helpdesk van Anno.nu (Cambrium) is zeer snel en goed geïnformeerd met veel kennis van zaken.
Die van Ziggo is nauwelijks beter dan de (naar mijn mening) slechte helpdesk van Alice.

Ik heb zelf nooit spijt gehad dat ik Alice opgezegd heb.

Het bevalt me ondertussen redelijk bij Anno.nu. De 1GB website en email zijn nooit waar gemaakt, maar de lijn is stabiel en snel (voor ADSL begrippen). Bij Ziggo had ik een paar weken 120Mb/15Mb, maar helaas kelderde dat de laatste tijd terug naar 30 - 60 Mb/ 12 Mb. Dat was mij te weinig voor in totaal 77 euro/maand, dus vanaf 8/4/2011 heb ik alleen nog Anno.nu voor ca. 19 euro/maand inclusief non-linesharing toeslag voor gebruik van de lijn.

gsmolengraaf
Beste Alice Forum Leden,

Amper 3 dagen na de problemen met Alice heb ik nu naast Alice (tot 4 april a.s.) ook Ziggo alles in een plus abonnement.
Met Alice was de maximale UPC Speedtest: 14,8 Mbps en 0,87 Mbps.
Met Ziggo is dat : 22,4 Mbps en 3,4 Mbps. (+ 51% en + 290% !!!!!!)

Vergelijken van de kosten:
Alice + Ziggo kabel abonnent: 29.95 + 16,95 = € 46,90
Alles in een Plus van Ziggo = € 52,00
---------- _
Verschil € 5,10

Omdat het grootste deel van mijn familie ook Ziggo heeft zullen de in rekening gebrachte belkosten wel minder gaan worden........... en daardoor het werkelijke verschil minder dan € 5,10 bedragen!
Ik krijg voor die 2 of 3 euro meer wel een flinke snelheidswinst terug.
Op de diverse Ziggo forums staat ook nog eens te lezen dat er weer een snelheidverhoging zit aan te komen bij Ziggo.
Het Pluspakket zal medio 2011 worden verhoogd van 22 Mbps naar 30 Mbps.

Verder is het installeren van Ziggo is kinderlijk eenvoudig. (mij is het n.l. gelukt!)
(Nee, ik heb geen aandelen bij Ziggo......)

Natuurlijk ben ik me ervan bewust dat dit stukje techniek van Ziggo in de toekomst ook problemen kan gaan opleveren.
(In mijn kennissenkring is een spare modem beschikbaar)

De helpdesk van Alice is zo klant-onvriendelijk dat ik tijdens het melden van mijn internet problemen aan Alice besloten heb om naar Ziggo te gaan.
Tijdens het melden van de storing nam het gesprek zo'n onprettige, klantonvriendelijke wending aan dat ik het gesprek heb afgebroken.
Mijn vrouw heeft een uur daarna ons Alice abonnement succesvol opgezegd. (De Alice opzegbevestiging is ook al binnen, dat dan weer wel.)
Daarna heb ik via www.ziggo.nl een Alles in een Pluspakket besteld.
Draait echt als een tierelier.

Ik ben een gelukkig mens.

Waar een Internet storing allemaal niet toe kan leiden.

Gerry

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; '07-03-2011 Storing netwerk Alice?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Storing teleffon sinds 12-08-2014 Storing 4 29 augustus 2014, 22:10
Storing in verbinding (lijn onstabiel) Storing 115 26 september 2013, 13:26
Storing al drie weken! Storing 5 08 augustus 2013, 20:50
storing internet Klacht over Alice 1 01 augustus 2013, 23:49
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief