obey-robots.txt
23 Augustus 2017, 02:40
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken

Spooktelefoontjes

wanadoo
Sinds gisteren heb ik weer last van spooktelefoontjes. Op willekeurige momenten (wat ik tot nu toe heb meegemaakt is tussen 7:00 en 0:30) wordt ik gebeld door een onbekend telefoonnummer; als ik opneem wordt er direct neergelegd of hoor ik een in gesprek toon. Als ik de telefoon niet opneem gaat de telefoon heel lang over.
Als ik opneem en neerleg wordt ik vaak na 1 minuut weer teruggebeld, wat dus het beste helpt is de telefoon over laten gaan (lang!) totdat er eindelijk wordt neergelegd. Soms blijft het dan een tijdje weg, soms wordt er na een paar minuten weer teruggebeld.....

September vorig jaar heb ik dit probleem ook al eens gehad en heb toen gewapend met een lijstje van datum en tijden van de gesprekken contact opgenomen met de Alice helpdesk. Ze gaven aan dat ze hier niets aan kunnen doen en dat ze ook niet wettelijk verplicht zijn dit te doen met anonieme nummers. Blokkeren van anonieme nummers konden ze ook niet. Het enige wat ze konden doen is mij een nieuw telefoonnummer geven (mits ik dit in combinatie met een afgifte bij de politie zou doen).
Ik heb daarna een klacht ingediend bij Alice en aangegeven dat een nieuw nummer aanvragen geen optie voor mij is. Ik zou dan eerder naar een andere provider gaan (met meenemen van telefoonnummer) die wel moeite wil/kan doen om hier iets aan te doen. Zelf hoef ik ook niet te weten wie mij belt, zolang ze maar op de hoogte worden gesteld dat dit niet mag.

Ik sta al heel lang aangemeld op het bel-mij-niet register dus ik vind het vreemd dat ik nog steeds gebeld wordt. Een 'normale' callcenter belt volgens mij ook niet op zulke onmogelijke tijden en laat de telefoon ook niet zo lang overgaan.

Het probleem van september 2010 stopte vanzelf na een paar weken; ik weet nog steeds niet of dit door mijn klacht is gekomen of omdat de andere partij gestop is met bellen.

Hebben anderen hier ook wel eens last van gehad?

Alex
Mijn interesse werd getrokken door je nickname, wanadoo. Het probleem met de spooktelefoontjes heeft ook een tijdlang gespeeld bij Wanadoo/Orange/Online. Volgens mij komt het daar nu nog maar sporadisch voor.

Heb je misschien een telefoonnummer van Wanadoo/Orange/Online die je meegenomen hebt naar Alice?
Alex

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

mailpim
Ooit is ergens je telefoonnummer ingevoerd en heb je onbewust ergens toestemming voor gegeven. Dat zorgt er vervolgens voor dat je telkens gebeld wordt door iemand. Het gebeurt vast niet vanuit Nederland maar ergens buiten Europa waar zulke praktijken nog voorkomen. Het doel was altijd om geld binnen te krijgen. Hopelijk geld dit niet voor jou maar denk wel dat je nummer ergens in een systeem nog voorkomt.

wanadoo
Mijn nummer komt van KPN en heb dit geporteerd naar Alice. Normaal ben ik erg voorzichtig met mijn telefoonnummer maar het kan natuurlijk dat dit in verkeerde handen is gevallen.

Wat dus wel verontrustend is dat dit iedereen kan overkomen en je er blijkbaar weinig tot niets tegen kunt doen. Het motte van Alice is; het is een onbekend nummer en die zetten we zomaar door naar jouw toestel.

Ik heb de tip van iemand gekregen om de modem/router uit te zetten als we niet thuis zijn of niet gebeld willen worden. De andere kant krijgt dan misschien een andere toon te horen en zal dan hopelijk afdruipen. (ik moet trouwens nog testen of je dan geen ingesprek toon krijgt te horen).

BMP
Ik nam gewoon een ander nummer, het is even lastig maar dan ben je er wel vanaf Smile
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

wanadoo
Ik ga zeker overwegen een ander telefoonnummer te nemen als de telefoontjes nog een aantal weken blijven binnenkomen. Gevoelsmatig blijft het echter knagen dat je niets kunt doen tegen bedrijven die je anoniem lastig vallen per telefoon.
Alice onderneemt in ieder geval geen actie.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Spooktelefoontjes', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief