obey-robots.txt
21 September 2017, 17:54
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

Zonder splitter wel verbinding..?

lennartvl
Heb net sinds vandaag een werkende telefoonlijn,
geprobeerd en ik het modem laat het DSL lampje
2x een poosje knipperen, maar maakt geen verbinding..

Zonder de splitter wel verbinding, echter volgens het
statusscherm in het modem (Rx) iets van 6024000,
dus een 6mbit! ipv 20 Frown

Heb ik die splitter echt nodig en kan dat de reden zijn dat
t ook trager gaat? En zo ja, hoe kan je dat ding anders
nog aansluiten dan op de kaart die je erbij krijgt??
Ik weet 100% zeker dat ik de splitter niet verkeerd aansluit
en toch werkt t niet met en wel zonder splitter..

Yes
lennartvl schreef:
Heb net sinds vandaag een werkende telefoonlijn,
geprobeerd en ik het modem laat het DSL lampje
2x een poosje knipperen, maar maakt geen verbinding..

Zonder de splitter wel verbinding, echter volgens het
statusscherm in het modem (Rx) iets van 6024000,
dus een 6mbit! ipv 20 Frown

Heb ik die splitter echt nodig en kan dat de reden zijn dat
t ook trager gaat? En zo ja, hoe kan je dat ding anders
nog aansluiten dan op de kaart die je erbij krijgt??
Ik weet 100% zeker dat ik de splitter niet verkeerd aansluit
en toch werkt t niet met en wel zonder splitter..

Ik heb een heleboel berichten voorbij zien komen van mensen die problemen hadden met de splitter.
Zelf heb ik hem vanaf het begin al niet gebruikt.

Normaal is de splitter bedoeld om internet en telefonie uit elkaar te trekken, maar bij Alice worden beide signalen juist gecombineerd en door het modem zelf gesplitst.

De splitter zou m.i. wel nuttig zijn als je ADSL van Alice op een lijn waarop nog telefonie van KPN wordt geleverd binnenkrijgt.
Aangezien Alice zowel ADSL als telefonie (VoDSL) levert is de splitter niet nodig.

Wat je mogelijk wel nodig hebt is de ACS (combineert telefonie en ADSL).
Die gebruik je om je "oude" telefoonaansluiting op je modem aan te sluiten zodat je op 1 toestel kan uitbellen (via Alice) en gebeld kan worden (via KPN).
Deze ACS heeft ná de nummerportering geen functie meer en kan dan ook tussenuit worden gehaald.

-------------------------------------------------------
The answer is Yes! The question is the question?

Richard
ja, de splitter kan er gewoon tussenuit... je binnenkomende lijn dan direct in de modem en je telefoon rechtstreeks in de modem.
Zou kunnen schelen in snelheid... daarbuiten zijn er veel omstandigheden die de snelheid nadelig kunnen beinvloeden... afstand tot centrale... telefoniebekabeling in je huis....

lennartvl
Ik bel er toch niet mee, dus dan haal ik die splitter
er mooi tussenuit idd.
Ik kreeg nog een privé berichtje waarin een andere gebruiker
me aanraadde om de splitter net even anders aan te sluiten
dan dat in de handleiding staat, dat schijnt niet te kloppen
volgens hem.
Kan het altijd even proberen!
En wat betreft snelheid, tsja.. goede lijn in huis en 690m
tot de centrale Frown
We zullen t wel zien.

calsamd
klopt lennartvl dat was ik.. en ZIJ Winkheeft dat ook zo geprobeerd en kwam erachter dat de tekening niet helemaal klopte met de werkelijke aansluiting heb in het begin het volgens de tekening aangesloten en alice leek maar niet tot stand te komen totdat wij zoeits hadden van we wisselen de draden in de spitter es ff om wie weet en toen binnen 5 minuten online maar hier zitten de splitter en de a/b stekker er helemaal niet meer tussen en dan werkt alles veel beter Smile

Hoppy
calsamd schreef:
klopt lennartvl dat was ik.. en ZIJ Winkheeft dat ook zo geprobeerd en kwam erachter dat de tekening niet helemaal klopte met de werkelijke aansluiting heb in het begin het volgens de tekening aangesloten en alice leek maar niet tot stand te komen totdat wij zoeits hadden van we wisselen de draden in de spitter es ff om wie weet en toen binnen 5 minuten online maar hier zitten de splitter en de a/b stekker er helemaal niet meer tussen en dan werkt alles veel beter Smile

Die fout in de tekening is al lang bekend. Het is hier ook al eerder in het forum gemeld. De splitter en A/B stekker heb je in principe niet nodig alleen als je nog een bestaande KPN lijn heb moet je de A/B stekker gebruiken omdat je dan (tijdelijk, totdat je nummer geporteerd is), twee telefonie lijnen hebt die op één telefoontoestel moeten uitkomen.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zonder splitter wel verbinding..?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Verbinding steeds trager en slecht bereikbaar met telefoon Storing 1 23 januari 2015, 19:25
Storing in verbinding (lijn onstabiel) Storing 115 26 september 2013, 13:26
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
iNTERNET VERBINDING Algemeen 8 01 november 2012, 20:25
Geen Internet verbinding Algemeen 4 23 april 2012, 13:59
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief