obey-robots.txt
16 Oktober 2018, 08:40
Navigatie
Onderwerp bekijken
Dit is het enige onderdeel waar Alice Officals moderator rechten hebben. Post u in dit gedeelte dan is uw ip adres zichtbaar voor het Webcare team van Alice. In alle overige onderdelen is uw ip adres niet zichtbaar voor het Webcare team van Alice!
 Onderwerp afdrukken

Slechte telefoonverbinding bij tegelijk downloaden en telefoongebruik.

alice01
Sinds December 2010 heb ik Alice comfort. Nu ben ik er een paar weken geleden achtergekomen dat als ik aan het downloaden ben via het programma uTorrent en de telefoon overgaat de telefoonverbinding zeer slecht is. Eerder is mij dit niet opgevallen en bij mijn vorige provider heb ik het probleem ook nooit gehad (was wel een heel trage verbinding). Als ik uTorrent afsluit is de telefoonverbinding ook weer uitstekend. Is dit normaal of gaat er iets fout en zo ja, hoe kan ik dit oplossen?Frown

mailpim
Telefonieverkeer verbruikt rond de 4Mbit. uTorrent is geloof ik een zware gebruiker van je netwerk als je dit aan hebt staan. Niet raar denk ik maar hoor niet zo. Even bellen misschien!

BMP
Normaal zou dit niet mogen, er zit een QOS (ter beschikking stellen bandbreedte) ingebouwd in het modem.

het is wel zo dat utorrent veel connecties gebruikt, misschien heb je die hoger gezet? verlaag de connecties.
vooral met upload Smile dan zou het beter moeten gaan.

usenet gebruikt maar een 12 connecties maximaal, afhankelijk van de payserver en geen upload connecties, en is dus veel beter dan p2p Smile
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

MaXMhZ
Torrent kunnen een zeer zware belasting voor je verbinding zijn als je de torrent client niet correct insteld. Maak je echt veel fouten bij de instelling dan kan de telefoon er zelfs compleet "uitgedrukt" worden zodat zelfs inkomende gesprekken fout gaan.

Instellen: beperk het aantal op te bouwen verbindingen (per torrent en globaal/totaal) en gebruik een poort boven de 47000

Doe meerdere speedtests op verschillende tijdstippen, Neem 80% van de laagste upload-snelheid en stel 80%deze waarde in als maximale global upload snelheid in de torrent client.

BEPERK HET AANTAL ACTIEVE TORRENTS!

QoS neemt 20% van de totale bandbreedte en gebruikt dit om extra quality-control pakketjes mee te sturen met de data. Eventuele foutieve data wordt dan opnieuw aangevraagd/verzonden. Windows zelf heeft ook al een QoS mechanisme. Staan Windows QoS en modem/router QoS beide aan, dan ben je dus al 40% bandbreedte en meer kwijt. De BitTorrent client heeft niet veel aan QoS. De client zelf controlleerd ieder binnengekomen torrent data fragment al, en download/upload deze opnieuw indien nodig.
Conclusie: QoS uitzetten als je alleen bittorents hebt lopen. Bij normale downloads (bij voorbeels usenet) is gebruik van QoS wel aan te raden.

Beperk de upload snelheid, anders wordt je upload dichtgedrukt en verslechterd de download. experimenteer even met de torrent client settings. neem ca. 80% van de maximale upload en vind de beste waarde rond deze instelling.

Door alle DOS aanvallen van anti-p2p bedijfjes kan je modem/router vastlopen. Stel de IP blocker in de client in. laat de client de Level1 IP blocklist van hhttp://iblocklist... gebruiken. Die zal de meeste anti-p2p verbindingen blokkeren. Ook kun je PeerGuardian2 van Phoenix Labs hiervoor gebruiken.

Als de client eenmaal goed is ingesteld, is BitTorrent beter dan welke nieuwsserver ook naar mijn mening. Ik haal zelf 18Mb down en 1.5 Mb up met mijn ADSL van anno.nu. Het aanbod torrents is VEEL groter dan wat er op de nieuwsgroepen te vinden is.

Zet de firewall in de modem/router aan en gebruik DDoS beveiliging.

Reset de modem nu en dan om eventueel opgeslagen gegevens/logs te wissen. Deze zullen by DoS aanvallen snel vollopen.
Google even naar "The Big Book of Bittorrent" - gratis 37pg .pdf vol uitleg, tips en truuks over bittorrents.
Gewijzigd door MaXMhZ op 19 juni 2011, 16:31

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Slechte telefoonverbinding bij tegelijk downloaden en telefoongebruik.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
telefoonverbinding werkt plotseling niet meer..... Algemeen 1 19 augustus 2012, 17:11
Wel internet, geen telefoonverbinding Webcare Alice 1 05 december 2010, 18:03
Maar verbinding met 1 computer tegelijk. Algemeen 6 01 juli 2010, 10:00
slechte verbinding Klacht over Alice 2 08 maart 2010, 16:05
Super verbinding, slechte communicatie Klacht over Alice 8 14 juli 2009, 13:20
Goedemorgen bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief