obey-robots.txt
23 Augustus 2017, 02:20
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

mail server niet bereikbaar 3 juni 2011

Monus
Hoi,

ik kan nu 2 dagen niet mijn mail binnenhalen?

webmail is wel bereikbaar

net alice aan de telefoon, krijg de melding "server in storing"

intentie is binnen 24 uur opgelost te hebben

1 dank voor de mededeling en suc6

2 Feedback : Kan Alice dergelijke storingen eerder op de site aangeven?

Dan weet ik wat er is

Kan ik het doorgeven aan klanten en netwerk dat ik niet bereikbaar ben (ben arts/jurist en meer ....)

En ben ik niet zoveel tijd kwijt aan bellen met Alice .....

Groet

Ramon

Apple_gebruiker
Ik heb vrijwel dagelijks storingen met de Alice mailserver.
Mijn andere 7 mailadressen draaiend onder 5 domeinen op 4 verschillende servers geen enkel probleem, wel met die prutserver van Alice.

Vandaag maar eens gebeld, stond namelijk weer eens niks op de site van Alice natuurlijk.
Eerst de muts aan de telefoon maar eens gevraagd waarom ik eerst moeten bellen om dan te horen te krijgen dat er een mail server storing is. Zegt de muts dat de site aanpassen waarschijnlijk meer tijd kost dan de storing oplossen.
Een site aanpassen is letterlijk secondenwerk dus daar had ze zichzelf al klem gekletst.

Vervolgens zag ze dat ik vaker mail en bel om te klagen. Ze zei "bel maar terug als het over 24 uur niet opgelost is", mijn reacite "bel mij maar als het opgelost is of vraag of het bij mij dan ook echt werkt", dat kon natuurlijk weer niet.

Na enige aandringen heeft ze er een melding van gemaakt voor de techneuten. Nu dus even wachten tot iedereen weer mail op kan halen, dan weet ik nu al dat ik ergens volgende week weer een probleem heb.

Ik heb aangegeven dat het zo structureel is dat ze mij maar een korting moeten geven zodat ik elders mijn mail kan hosten.

Herman
Volgens mij doet hij het weer even, tenminste zonet, maar je wordt er wel flauw van, ik zat namelijk op mijn vliegtickets te wachten, nou daar heb ik maar achter aangebeld zodat ze konden worden opgestuurd, nee dit schiet niet echt op en moet toch maar eens op zoek naar iets anders, maar ja...wat!

mailpim
Apple_gebruiker schreef:

Ik heb vrijwel dagelijks storingen met de Alice mailserver.
Mijn andere 7 mailadressen draaiend onder 5 domeinen op 4 verschillende servers geen enkel probleem, wel met die prutserver van Alice.

Vandaag maar eens gebeld, stond namelijk weer eens niks op de site van Alice natuurlijk.
Eerst de muts aan de telefoon maar eens gevraagd waarom ik eerst moeten bellen om dan te horen te krijgen dat er een mail server storing is. Zegt de muts dat de site aanpassen waarschijnlijk meer tijd kost dan de storing oplossen.
Een site aanpassen is letterlijk secondenwerk dus daar had ze zichzelf al klem gekletst.

Vervolgens zag ze dat ik vaker mail en bel om te klagen. Ze zei "bel maar terug als het over 24 uur niet opgelost is", mijn reacite "bel mij maar als het opgelost is of vraag of het bij mij dan ook echt werkt", dat kon natuurlijk weer niet.

Na enige aandringen heeft ze er een melding van gemaakt voor de techneuten. Nu dus even wachten tot iedereen weer mail op kan halen, dan weet ik nu al dat ik ergens volgende week weer een probleem heb.

Ik heb aangegeven dat het zo structureel is dat ze mij maar een korting moeten geven zodat ik elders mijn mail kan hosten.

Beetje makkelijk zo denigrerend praten via een Forum. Die "muts" van jou is gewoon een goed persoon die haar werk doet met de hulpmiddelen die haar geboden worden. Zij verdient het niet om zo uitgemaakt te worden.

Bij elke provider is er wel eens een storing en ze doen er heus alles aan om het op te lossen.

Verder ben ik van mening dat als een mailadres zo belangrijk voor je is, je kiest voor een derde partij. Eentje waar je altijd bij kan blijven, ook als je over zou stappen. Denk aan gratis (yahoo, gmail of hotmail) of een betaalde mailserver. Maar voor alle geld, ook hier is storing mogelijk.

Imense
Hier kan ik ook geen mail binnenhalen, maar daar zat ik op te wachten gezien mn eerdere topic met de Duitse mail die ik heb gekregen. Dus het is wel aangekondigd, alleen meer aan het eind van de maand.

Blijf dr bij dat updaten op de site een grote ergenis zal oplossen!

Hier nemen ze wel de moeite voor, alleen klopt die niet.

3 juni 2011
Er vinden op dit moment geen onderhoudswerkzaamheden aan het Alice netwerk plaats.

Monus
mee eens mbt "muts" en hoe agressief u reageert

techniek is gemaakt om stuk te gaan, mensen om fouten te maken etc etc

hebben autos bumpers voor en POTLODEN gummetjes

respect is wel het minste wat kan, ook als klantje ....

wellicht een optie ga met uw "geld" ergens heen waar het u wel bevalt? en het perfect is (saai)

mbt mail gedoe :

OPGELOST en werkt weer prima, ben blij dat ze het zo snel hebben gedaan

Imense
Nou hier werkt het nog steeds niet hoor!Smile

Apple_gebruiker
En hier werkt het uiteraard ook nog steeds niet.

Als ik schat hoe vaak ik een storing heb dan zit ik op 75 - 85%. Als je auto het zo vaak niet doet dan zeg je toch ook niet, tja techniek, het kan kapot gaan . ..

Wat betreft mijn eerdere uitlatingen, dat gaat over hoe de callcenter medewerker reageert, niet om wie zij als mens is. Als callcenter medewerker zou ze beter op moeten letten wat ze zegt. Als ik zeg dat het wel zo prettig zou zijn als het op de site vermeld staat en die callcenter medewerker zegt vol overtuiging dat de site aanpassen meer tijd kost dan het waarschijnlijk nog duurt voor het mail probleem oplossen dan ben je bij mij net aan het verkeerde adres.

Ja techniek kan stuk gaan, maar als je als callcentermedewerker iemands gegevens voor je ziet en je ziet een hele reeks aan klachten dan moet je misschien ook voorzichtiger zijn met de opmerking dat het allemaal snel opgelost zal zijn want de kans is groot dat er niets opgelost is bij een klant die wel erg veel klachten heeft.

En inderdaad, ik was al bezig om de meeste van mijn prive mailverkeer om te zetten naar een andere niet Alice mailadres. Zoiets kost alleen even tijd voordat het overal doorgevoerd is.

Herman zit op vliegtickets te wachten en ik heb de fout gemaakt om voor een verkoop toch nog even mijn Alice mail te gebruiken simpelweg omdat het alice account nog gekoppeld was een een gebruikersaccount op een site voor 2e hands spulletjes.

Als de mailserver van Alice zo instabiel is zoals ik hem ervaar laten ze dan aub gewoon geen mail aanbieden.

BMP
Wat betreft mijn eerdere uitlatingen, dat gaat over hoe de callcenter medewerker reageert, niet om wie zij als mens is. Als callcenter medewerker zou ze beter op moeten letten wat ze zegt. Als ik zeg dat het wel zo prettig zou zijn als het op de site vermeld staat en die callcenter medewerker zegt vol overtuiging dat de site aanpassen meer tijd kost dan het waarschijnlijk nog duurt voor het mail probleem oplossen dan ben je bij mij net aan het verkeerde adres.

Gewoon niet dat soort woorden gebruiken nergens voor nodig, andere gebruikers kunnen er problemen mee hebben, normaal taalgebruik is wel prettig op een forum.

Alvast bedankt voor je medewerking Smile
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

Imense
Hier werkt alles weer. Ik kan mij Apple_Gebruikers frustratie dus wel voorstellen, de juffrouw niet persoonlijk maar had best wel iets kunnen doen aan het feit dat er geen storingen op de site vermeld staan, je zult maar zitten wachten op een belangrijke mail en je afhankelijk bent.
Ik vind gewoon dat ze deze storingen moeten melden, langdurig of niet!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'mail server niet bereikbaar 3 juni 2011', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
email uit werkt niet meer op twee lokaties SMTP, POP3, NNTP etc... 2 09 februari 2015, 23:33
Verbinding steeds trager en slecht bereikbaar met telefoon Storing 1 23 januari 2015, 19:25
kan niet bellen en gebelt worden Algemeen 4 14 februari 2013, 17:23
telefoonverbinding werkt plotseling niet meer..... Algemeen 1 19 augustus 2012, 17:11
Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat. Alice met eigen modem 2 16 juli 2012, 10:27
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief