obey-robots.txt
18 Augustus 2017, 03:11
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken

niet bereikbaar

Bertbadkuip
In den beginnen veel problemen gehad maar nu stabiel, maar plots een wel heel raar probleem.
Ik kan vrienden van ons niet meer bellen; deze oproep is niet toegestaan is de melding.(lokaal gesprek)
Het rare ervan is dat hun wel gewoon gebeld worden door anderen en ik zelf kan hun ook per gsm bereiken.
Volgens de HD ligt het aan de isp van onze vrienden(kpn internet/bellen/tv),maar waarom kan ik dan wel andere mensen bereiken met dezelfde isp?
Ik heb het alleen met hun voorzover ik weet dan he.
Onze vrienden deze mededeling gedaan maar zij hebben een bedrijf aan huis en worden dus vaak gebeld en ze hebben nergens last van,zij vinden het dan ook niet nodig om de dure HD te bellen van hun ISP.Feit blijft dat wij hun niet kunnen belllen en ik dus eigenlijk bijna zeker weet dat het aan Alice ligt,helaas heb ik in mijn kennissenkring niemand met Alice anders had ik dat kunnen proberen.Ik heb wel geprobeerd vanaf telfort,tele2,kpn analoog,kpn digitaal,en online en dat lukt dus gewoon wel.
Wie weet hoe dit kan en of er iets aan te doen is.Wij bellen vaak met hun en als ik dat met een gsm moet doen,dan kan ik beter overstappen naar tele2 ofzo.Wordt zo een duur geintje nietwaar.
Leon de Peon

HenkJan
Het kan zijn dat de lokale instellingen van je modem niet helemaal goed zijn of van de SIP server van Alice.

Probeer het lokale nummer eens te bellen met het netnummer ervoor ipv alleen het lokale nummer.
---
17 Mei 2011 Einde Alice

6 mei 2011 Hello Concepts-ICT Wink
1293474038

Bertbadkuip
Ook met 0165 ervoor,krijg ik de melding "deze oproep is niet toegestaan"
Leon de Peon

mailpim
De kans is groot dat het toch aan de provider ligt van diegene waar je naar toe belt. Diegene, of jij zal toch even daarheen moeten bellen...

Bertbadkuip
Vandaag gebeld met kpn over dit vreemde probleem.Ook daar bij de helpdesk wilden ze het niet geloven.
Vervolgens na enig aandringen ging ze toch wat dingen invoeren en mij doorzetten naar de technische dienst ofzo.
Na 15 minuten gewacht te hebben,kreeg ik een rare kraak op de lijn en ik werd verbroken.Zo weer wat geld armer (0,10ct per mimuut en weer niks opgeschoten.)

Raketten kunnen naar de maan zelfs onbemand maar niemand kan (of wil) dit oplossen blijkbaar.
Als er idd routerings problemen zijn tussen de isp's dan moeten toch meer mensen daar last van hebben.
Het zou de providers sieren als ze zelf eens wat moeite deden.Alice of bbned zou eens kunnen kijken met kpn of er iets fout is.Maar dat is denk ik valse hoop.
De mensen die we het vaakst bellen moet ik nu met mijn gsm bellen, met alle kosten van dien.
Ofwel deze oproep is niet toegestaan.Bah,Heb nu 3 providers gehad met internet en telefonie maar het is altijd wat.Ze kunnen beter de betrouwbaarheid opschroeven ipv de snelheid.
Vooral telefonie van Alice is vette shit,in het begin met weerstandjes kloten om te kunnen bellen,als je dat tegen mensen verteld verklaren ze je voor gek.
Ik ga nog maar eens met Alice bellen om te vragen of ze iets willen doen.

Zo weer een paar euro verder en Alice houdt vol dat het aan kpn ligt,zij willen tevens niets meer doen voor me omdat alice en kpn concurrenten zijn.
De hd medewerker zegt dat er vanaf bbned en vanaf kpn niet naar dat nummer kan worden gebeld,en dat is dus een leugen.Zie eerdere post.Hij wilde dit ook niet naar me toe mailen zodat ik daar kpn mee kan confronteren.
Dus hier houdt het op
Gewijzigd door Bertbadkuip op 17 juni 2011, 16:18
Leon de Peon

MaXMhZ
1348434190

303m van centrale
Normaal zit ik rond de 18Mb/s down 0,97Mb/s up.
Sinds 2009 geen storingen gehad. Smile

Ik heb nooit 1 seconde spijt gehad Alice de deur uit te hebben geknikkert.
De afwikkeling van opzeggen kosste wel 3 maand.
Ze hebben me zelfs 75 € in rekening gebracht voor de copperjet die ik wel terug gestuurd had. Heb ik gewoon betaald - was het me waard om voorgoed van Alice af te zijn. Nog goedkoop voor een scheiding van dat kreng - Niet dan? Angry

http://anno.nu sneller internet (18€/mnd) misschien een alternatief?
De telefonische HD is wel peperduur, maar 10 min 0,25/min en probleem opgelost vind ik stukken beter dan 30 min voor niks en probleem blijft. Wink
Kwaliteit kost een beetje, maar dan heb je ook wat.
Ze zijn ook per email bereikbaar (en snel), en dat is wel gratis.

super stabiele verbinding, zeer goede HD.
Gewijzigd door MaXMhZ op 19 juni 2011, 18:04

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'niet bereikbaar', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
email uit werkt niet meer op twee lokaties SMTP, POP3, NNTP etc... 2 09 februari 2015, 23:33
Verbinding steeds trager en slecht bereikbaar met telefoon Storing 1 23 januari 2015, 19:25
kan niet bellen en gebelt worden Algemeen 4 14 februari 2013, 17:23
telefoonverbinding werkt plotseling niet meer..... Algemeen 1 19 augustus 2012, 17:11
Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat. Alice met eigen modem 2 16 juli 2012, 10:27
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief