obey-robots.txt
25 Juli 2017, 00:36
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

raar telefoon probleem.

rew
Vandaag gebeurt het keer op keer dat mensen mij proberen te bellen en dat ik de telefooon over hoor gaan en dat ik dan helemaal niks hoor en zij "het telefoonnummer is buiten gebruik" of gewoon "tuut tuut tuut"(ingesprek).

Maar soms werkt het wel. Dus eerder lukte het me om vanaf mijn mobiel naar mijn thuisnummer te bellen, maar zojuist weer niet.

Modem gereboot. Helpt niet.

- Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn?
- Weet iemand of ik op zondag hier iemand bij Alice over kan porren?

mailpim
Zondag is de helpdesk dicht.
Bekabeling juist? Heeft het wel gewerkt? Dan even Alice bellen morgen vanaf 08:00

rew
Ja, het heeft gewerkt.De bekabeling is prima in orde En ik kan prima internetten.

Nadat ik mijn modem had gereset werkte het ook weer prima: ik werd binnen 1 minuut door een vriend gebeld. Test met mijn eigen mobiel werkte daarna ook prima, maar vervolgens weer door anderen laten bellen en dan werkte het voor hun weer niet.

Nu is de laatste situatie dat ik ook zelf kan constateren dat het niet goed werkt.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: augustus 08 2011 09:36:29:
[update] Volgens Alice is m'n modem kapot (Ik heb zo m'n twijfels). Woensdag of Donderdag heb ik een nieuw modem.....
Gewijzigd door rew op 08 augustus 2011, 09:36

jatheda
Niet twijfelen...!!!! Heb met hetzelfde gezeten, nieuw modem en alles werkt weer perfect.

rew
Ik mag toch wel twijfelen? :-)

Technisch gezien vind ik het een raar verhaal.... Zo nu en dan werkt het wel, dus de hardware lijkt het te doen. En aangezien ik voip (eigenlijk VOATM) heb, hoeft het modem alleen maar "in software" bepaalde bitjes naar de overkant te sturen om mij te laten bellen.

Maar goed. Ik ben al hartstikke blij dat ik niet m'n modem een factory reset heb hoeven geven. Als ik dat doe (Mijnheer, ik garandeer u dat het dan weer werkt...), dan weet ik echt zeker dat het NIET meer werkt. Ik heb, voor mijn netwerk-opzet hier wat settings moeten veranderen. Het werkt dus na een factory reset dus gegarandeerd niet. Dan heb ik weer een halfuur puzzelen om het modem goed in te stellen....

En ik ga dus gewoon hun adviezen opvolgen en het nieuwe modem installeren.... We zien wel.... Maar als het helpt blijf ik het raar vinden. :-)

bruno001
rew schreef:

Ik mag toch wel twijfelen? :-)

En ik ga dus gewoon hun adviezen opvolgen en het nieuwe modem installeren.... We zien wel.... Maar als het helpt blijf ik het raar vinden. :-)

Bekende kwaal van de copperjet, hetzelfde gehad. Helaas werkt de helpdesk niet meer zoals in het begin.
Nieuwe modem kon niet, moest aan mijn telefoon liggen. Getest met een backup modem, deze werkte wel. Na een week Alice bedankt en nu vrolijk bij een normale provider.
Het schijnt dat Tele2 probeert om de Alice abonnees over te nemen en daarme VoATM eruit kan gooien.
Of het is einde levensduur van de copperjet, of einde Alice.

Succes

rew
Als jullie (& alice helpdesk) gelijk hebben en de copperjet gewoon kapot is, dan heb ik eigenlijk weinig te klagen. Alleen is het zo dat ik een aantal dagen zonder telefoon zit.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: augustus 11 2011 08:38:14:
Nou.... Mijn waardering zakt... Afgesproken was om het nieuwe modem naar m'n werk te sturen omdat dat daar altijd geaccepteerd kan worden door de mensen van de balie.

Het modem wordt nu vandaag nogmaals thuis aangeboden terwijl ik op m'n werk zal zijn. (Ik was gisterenavond moe en wist niet dat je voor 22:00 de bezorging moest regelen via tntpost.nl/ontvangen)

Automatisch samengevoegd met vorige post op: augustus 13 2011 17:49:17:
OK.... Nieuwe modem opgehaald. Doet het inderdaad. Ik ben verbaasd...

Modem opnieuw ingesteld, en nu werkt ook het internet weer. :-)
Gewijzigd door rew op 13 augustus 2011, 17:49

jatheda
Gelukkig, probleem opgelost...!!!! Ik zei het toch, niet twijfelen :-)

rew
Nou, sorry hoor, maar ik blijf twijfelen.... :-)

Als er "hardware" kapot is, dan is het meest waarschijnlijk dat er gewoon IETS niet werkt. Zo'n ADSL modem heeft drie functies: 1) bitjes ontvangen en versturen over de ADSL lijn. 2) Bitjes ontvangen en versturen over de ethernet verbinding. en 3) Analoge signalen ontvangen en versturen over de telefoon interface. Software in het ding vertaalt tussen de drie hardware-functies.

Ik heb het vermoeden dat een software upgrade hetzelfde had kunnen bereiken omdat de drie hardware-functies het gewoon deden.

Anyway, ik heb nu een leuk boxje met een ARM CPU, 16Mb RAM en een ethernet verbinding, maar helaas geen documentatie. Eens kijken of ik daar nog een keer wat van kan maken. :-)

jatheda
Ik weet zeker dat jou dat gaat lukken...!!!!

Succes.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'raar telefoon probleem.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Verbinding steeds trager en slecht bereikbaar met telefoon Storing 1 23 januari 2015, 19:25
Probleem telefoon en internet Storing 2 01 november 2013, 18:36
geen telefoon verbinding met router Storing 1 21 april 2012, 22:40
probleem met (VoDSL ) Algemeen 2 11 april 2012, 18:30
wachtwoord telefoon Instellingen 1 11 februari 2012, 21:14
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief