obey-robots.txt
18 December 2017, 21:34
Navigatie
Onderwerp bekijken
Zoek eerst hier of je een oplossing kunt vinden voordat je begint te posten!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Waarvoor dient de AB splitter?

wallagh
Kan iemand mij uitleggen waarvoor de AB splitter dient?
(Ik weet waarvoor de ADSL splitter dient)

En, sommige hebben al ervaring ermee: blijkbaar kan je ook zonder beide splitters. Kaniemand vertellen waarom ALICE dan toch adviseert om de splitters te gebruiken?

backups
Als je de splitter er tussen zet krijg je geen sync. Althans hier niet.

Dus er tussen uit ermee.

De kpn die de lijn kwam opleveren gaf dat advies al meteen. Ze hadden de ervaring dat je anders geen sync zou krijgen. En dat klopte dus ook.

Roel1966
Enigste functie wat die splitter eigenlijk nog had of heeft, is wanneer je nog een bestaande KPN lijn hebt. Op dat moment word het analoge en digitale signaal gescheiden, waardoor je nog gewoon kan telefoneren. Maar in het geval van Alice loopt ook de telefoonlijn via adsl en is dus de splitter gewoon niet meer nodig.

Hoppy
De functie van de A/B splitter (het is eigenlijk geen splitter), is om de nog werkende analoge KPN telefonielijn ook via het modem te laten lopen. Je telefoontoestel is al aangesloten op het modem maar gedurende de periode dat de nummerportering nog loopt komen inkomende gesprekken nog via KPN, je oude nummer dus.

Pas na de portering vervalt je KPN telefonielijn en bel je alleen nog maar via Alice. Pas dan kan de A/B splitter vervallen.
De ADSL splitter is dan ook niet meer nodig want er valt dan niets meer te splitten. Er bestaat dan nog alleen een ADSL lijn zonder dat er telefonie over loopt.

chinchan
ik zit in portering van orange en ik heb de hele splitter niet gebruikt want het is niet nodig (werk zelf bij kpn en raad het klant zelfs af)

DJF3
Stel ik heb ISDN en wil deze behouden. Mijn huidige ISDN lijn van KPN met telefoonnummer blijft bestaan en Alice ADSL komt 'erbij'.

Is dat mogelijk?
-Krijg ik dan een extra (Alice) telefoonnummer?

Alvast bedankt!
DJ

Black Tiger
Dat is mogelijk op het tweede aderpaar, dan krijg je naast je ISDN lijn dus een analoge telefoonlijn, een zogenaamde "kaalkoper aansluiting" oftewel "adsl aansluiting".
Doch in dat geval ben je wel 75 euro aansluitkosten voor die lijn kwijt.
Je krijgt dan een extra Alice telefoonnummer.
Greetings, Black Tiger

GuustFlater
Als je een analoge lijn had moet je de splitter er wel tussen laten zitten, omdat je anders niet meer op je oude nummer bereikbaar bent. Als de portering eenmaal gedaan is, moet/kan de splitter er tussen uit. Ik zou het altijd doen, want alle draden extra levert toch kwaliteitverlies op het signaal, al is het maar een beetje.

Als je de splitter volgens tekening van Alice er tussen hebt zitten en je krijgt geen sync, verwissel dan eens de A/B draden. Dit staat fout in de tekening van Alice (in ieder geval voor een groot aantal eerste gebruikers). De Helpdesk van Alice adviseert om de splitter enzo weg te halen en dan maar niet op je oude nummer bereikbaar te zijn: wat een fauwekul).

Nadat ik A/B had verwisseld had ik sync, en was ik gewoon bereikbaar op mijn oude nummer want KPN blijft inderdaad nog even de analoge lijn leveren.

smash master
Misschien een domme vraag, maar wat houdt dat "sync" precies in?

BMP
smash master schreef:
Misschien een domme vraag, maar wat houdt dat "sync" precies in?

Dan brand het adsl lampje van de copperjetWink (continu)

BMP
Gewijzigd door BMP op 23 april 2008, 12:10
Wie ben ik om aan mijzelf te twijfelen

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Waarvoor dient de AB splitter?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Geen telefonie als ik de splitter verwijder Algemeen 24 13 augustus 2010, 16:04
Telefonie zonder splitter Storing 2 23 juni 2009, 00:43
Alice en ADSL splitter en A/B snoer Algemeen 8 11 september 2008, 10:10
splitter Algemeen 2 31 juli 2008, 18:16
splitter tussen fax en telefoon Algemeen 1 16 juni 2008, 10:36
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief