obey-robots.txt
18 December 2017, 21:22
Navigatie
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Wie heeft er al een factuur gehad? (en klopt deze ook ...)

Hoppy
Is er al iemand die een factuur van Alice heeft ontvangen?
Verder ben ik benieuwd hoe men de berekening heeft gemaakt, met andere woorden, vanaf welke datum moet je gaan betalen?

Stel dat je activeringsdatum 1 okt. is, krijg je dan ook vanaf 1 oktober gefactureerd. Wat dan ook interessant is hoe het met de nummerportering gaat. De datum waarop je nummer geporteerd wordt (als je daarom gevraagd hebt), zal niet dezelfde zijn als de activeringsdatum.
Moet je dan KPN betalen tot de activeringsdatum of tot de datum waarop de portering daadwerkelijk door Alice/KPN uitgevoerd wordt en je KPN lijn niet meer actief is?

Veel vragen, veel (ON)duidelijkheden bij Alice hierover.

Roel1966
Zelf heb ik pas sinds gisteren aansluiting bij Alice maar voor zover ik dan van de helpdesk begrepen heb, betaal je pas vanaf het moment dat de lijn daadwerkelijk werkt. Dus in mijn geval betaal ik pas vanaf 26-11 en dat zou dan bij de eerste afschrijving bij de normale maandtermijn geteld worden.

Wat betreft de nummerportering hoor ik dus dat dit normaal gesproken ongeveer 2 weken duurt, maar wanneer je KPN lijn dan nog actief is dan blijf je ook tot die tijd aan KPN betalen. Alleen voor zover ik dan weet zou je een tijdelijk nr dan van Alice gekregen moeten hebben. Maar dus de activeringsdatum is min of meer gescheiden van de datum waarop je nummer geporteerd word, en alleen zonder nummerportering word KPN wel stopgezet op de datum van activering.

Hoppy
Roel1966, bedankt voor je reactie.
Niet helemaal waar ik om vroeg maar het bevestigd wel mijn vermoeden dat het zo zal gaan. KPN is natuurlijk ook niet gek en wil het abonnements geld blijven innen zolang de lijn actief is.
Het is (in mijn geval) nadelig dat het allemaal zo lang geduurd heeft omdat ik immers KPN moet blijven betalen en er geen gebruik meer van maak. De tijd dat je je bestelling plaatst tot het moment van porteren moet je dus KPN blijven betalen, daar kan dus weken of maanden tussen zitten. Bij mij nu precies 2 maanden maar daar komt nog wel een weekje ofzo bij.

Apple_gebruiker
Ik heb ook nog geen factuur gehad.
Mijn aansluiting is 8 oktober "actief" geworden.
Mijn rekeningafschriften heb ik nog niet gecontroleerd maar ik ga er een beetje vanuit dat men op basis van vooruitbetaling automatisch afschrijft.

Hoe of ze dat willen gaan verreken met mensen wiens aansluiting maar gedeeltelijk werkend is, of slechts een klein deel van de beloofde bandbreedte haalt zal wel een gevalletje "Kassa"of "kieskeurig"worden.

chinchan
Ik heb hem ook nog niet gehad maar deze komt in de lounge heb ik begrepen en niet per post..

Ben heel benieuwd hoe hij er uit ziet.
Ik heb 2x Alice gebeld nu dus benieuwd wat ik kan terug eisen aan 0900 te duur betalen
Kind regard,
Chinchan

Apple_gebruiker
chinchan schreef:
Ik heb hem ook nog niet gehad maar deze komt in de lounge heb ik begrepen en niet per post..

Ik heb een emailadres aan kunnen maken, verder ben ik in weken niet gekomen vanwege de inmiddels bekende Lounge storing.
Wettelijk gezien heb ik die factuur dus nooit ontvangen.

futureal
in navolging hier op, ik heb wel een factuur gehad en deze klopt ook, echter is deze tot op de dag niet geincasseerd. Heeft iemand anders datzelfde ? Ik behoor bij de 1e 200 aanmeldingen, per 17 sep aangesloten, factuur op 9 oktober, incasso op 18 okt. Tot op heden nog geen geld afgeschreven.
Gewijzigd door futureal op 30 oktober 2007, 23:40

Bcool
Ik heb vandaag ook een mailtje gekregen met de melding dat mijn eerste factuur klaar stond. Hij klopt helemaal. Zal 31 okt. afgeschreven worden van mijn rekening. Wat ik nu ff niet snap is het volgende.... Ik kreeg dat mailtje op mijn gmail account die ik bij aanmelding voor Alice opgegeven had. Ik dacht dat ik die factuur mailtjes wel in mijn alice account zou krijgen..... Zijn er meer mensen die dit hebben? Vind ik wel raar hoor.

Toppie
Hoi..........Frown

Ook ik heb een factuur gehad

Gesprekskosten voor abonneenummer 0,17 19%
Kostenoverzicht
1 x Basistarief Alice Comfort van 10/10/2007 tot 31/10/2007 17,83 19%
1 x Basistarief Alice Comfort van 01/11/2007 tot 30/11/2007 25,13 19%
1 x Aanvraag Nieuw Telefoonnummer (Aansluitkosten) 57,98 19%
1 x Installatiekosten Alice Comfort 50,34 19%
1 x Verzendkosten 8,32 19%
1 x 100% korting op installatiekosten Alice Comfort -50,34 19%
Bedrag 109,43 excl
BTW 20,79 19%
Totaal bedrag 130,22 incl

Nu staat er, aanvraag nieuw nummer........ heb geen nieuw nummer aangevraagd.......Angry
Nummer geporteerd van pilmo.

Zijn er meer mensen met het zelfde probleem?

Mvg Richard.

Yes
Toppie schreef:
Hoi..........Frown

Ook ik heb een factuur gehad

Gesprekskosten voor abonneenummer 0,17 19%
Kostenoverzicht
1 x Basistarief Alice Comfort van 10/10/2007 tot 31/10/2007 17,83 19%
1 x Basistarief Alice Comfort van 01/11/2007 tot 30/11/2007 25,13 19%
1 x Installatiekosten Alice Comfort 50,34 19%
1 x Verzendkosten 8,32 19%
1 x 100% korting op installatiekosten Alice Comfort -50,34 19%
Bedrag 109,43 excl
BTW 20,79 19%
Totaal bedrag 130,22 incl

Nu staat er, aanvraag nieuw nummer........ heb geen nieuw nummer aangevraagd.......Angry
Nummer geporteerd van pilmo.

Zijn er meer mensen met het zelfde probleem?

Mvg Richard.

Heb mijn nummer vanaf KPN laten porteren.
Activatiedatum Alice 18-10-2007
Factuur vergelijkbaar (ca. 3 euro minder), maar ook met de post:

Maar dat was in mijn geval conform verwachting, want de aansluiting is op een tweede lijn gerealiseerd.
Oude+nieuwe lijn waren een tijdje parallel actief.

Maar op zich heb je gelijk, want niet het telefoonnummer, maar alleen de lijn is nieuw en daarmee de omschrijving op de factuur dus onjuist Wink

-------------------------------------------------------
The answer is Yes! The question is the question?

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wie heeft er al een factuur gehad? (en klopt deze ook ...)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Dubbele incasso factuur oktober 2012 Klacht over Alice 1 18 oktober 2012, 20:02
3e maal storing deze maand Storing 1 12 december 2010, 17:17
Copperjet 1616-2p heeft wekelijkse reset nodig Hardware 26 15 augustus 2010, 12:51
Telefoonlijn heeft geen in bezet toon Eigen telefoon netwerk 5 18 november 2009, 10:28
Downloadsnelheid, is deze normaal? Hardware instellingen 20 16 september 2009, 22:47
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief