obey-robots.txt
21 Augustus 2017, 18:01
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Van Draadloos terug naar bekabeld internet lukt niet

shanto2007
Hallo Alicehelpers,

Ik wil weer terug naar bekabeld internetten. Voorheen altijd zo gedaan. Nu heb ik een Eminent Wirelessrouter EM4450 ertussen en als ik 'm ertussenuit haal krijg ik geen verbinding op mijn laptop als ik dus weer de crosskabel direct vanaf modem op laptop aansluit. Op het Copperjetmodem brand wel het ethernetlampje en de telefoon werkt ook gewoon.Ik heb Eminent om advies gevraagd,ik dacht misschien moet ik in de laptop wat uitschakelen bij instellingen ofzo. Dit blijkt niet zo te zijn en kreeg als advies om het modem eerst even uit te zetten en daarna pas aansluiten op de laptop, had ik al gedaan en geen verbinding helaas. Als dit niet zou lukken moest ik de provider(Alice) bellen want dan zou het zo kunnen wezen dat er een soort beveiliging toegepast is om te controleren of ik mag internetten. Ik heb dus besloten om de Aliceondersteuning nog even niet te bellen daar ik vrij nare ervaringen heb gehad in het verleden met deze helpdesk. Ik wil t.z.t. gebruik gaan maken van Powerline adapters zodat ik dan toch op andere locaties in huis kan internetten maar het lijkt mij dat ik eerst weer gewoon verbinding moet krijgen direct vanaf het modem anders voorzie ik problemen met het gebruik van adapters.De reden dat ik geen Wireless router meer wil gebruiken is dat ik schijnbaar zeer gevoelig ben voor straling van deze draadloze apparaten ,dit geld ook voor mijn DECT telefoon die ik inmiddels dus niet meer gebruik. (bel weer met draad,even wennen weer, maar prima zo) Als er iemand mij kan adviseren hoor ik het heel graag. Bij voorbaat Dank!!! Shanto

MisterSenseo
Een heel vaak gemaakte fout is de netwerkadapter............staat die wel aan???
Vaak bij draadloos schakelt men de bedrade adapter uit.
In je configuratiescherm bij netwerkconfiguraties kun je de eigenschappen van je adapters vinden en dan de bedrade adapter inschakelen.
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

shanto2007
Hoi Mister Senseo,
Dank voor je antwoord. Via configuraties van het netwerk kom ik niet verder als dat er maar 1 netwerkadapter op zit en die heet "Atheros AR5B91 Wireless Network Adapter" . Via Apparaatbeheer kom ik ook niet verder onder "Netwerkadapters" dan alleen deze draadloze adapter. Ik snap er eigenlijk niets van omdat ik voorheen via deze laptop bekabeld internet heb gehad. Toen ik de Eminent Wireless Router kocht heeft iemand van Eminent 'm beveiligd (ik had Eminent gebeld)op afstand zeg maar. Maar het lijkt mij niet dat 'ie dan de "bedrade" adapter heeft weggehaald, kan waarschijnlijk ook niet.
Misschien moet ik de draadloze adapter toch eerst uitschakelen maar dat verandert dan volgens mij toch niets aan het feit dat ik maar 1 netwerkadapter zie staan. Zijn er misschien nog meer mogelijke oplossingen???

Bij voorbaat Dank!

MisterSenseo
Nou ik heb geen bionische ogen dus ik kan jouw laptop niet zien hiervandaan,maar die bedrade netwerkkaart moet er zijn.........misschien in je apparaatbeheer eens kijken en misschien is hij wel helemaal niet geïnstalleerd !

shanto2007
Ik begrijp dat het lastig is als je er niet bovenop zit natuurlijk ,maar bij Apparaatbeheer staat dus echt onder "netwerkadapters" alleen maar de wirelessadapter. Ik heb gewoon een zogenaamde RJ45 aansluiting op de laptop waar ik de crosscable inklik en kon dus gewoon bedraad internetten. Heb nog even bij PCMCIA adapters (netwerkkaart)gekeken en bij eigenschappen zegt 'ie dus dat 'ie correct werkt. Hij zit er wel in maar ik krijg dus niet het gewenste resultaat eruit. Ik kom er gewoon even niet uit dus!

MisterSenseo
Nou ik dus ook niet,want hij had als netwerkadapter erbij moeten staan,uitgeschakeld of niet......

mailpim
Als die en niet onder apparaatbeheer staat en niet verwijderd is. Bekabeld werkt niet. Dan zeg ik dat die netwerkkaart stuk is. Kan dan toch niet anders? Brand er wel een lampje als je de cross cable in je laptop steekt?

shanto2007
mailpim schreef:

Als die en niet onder apparaatbeheer staat en niet verwijderd is. Bekabeld werkt niet. Dan zeg ik dat die netwerkkaart stuk is. Kan dan toch niet anders? Brand er wel een lampje als je de cross cable in je laptop steekt?

Op het modem (Copperjet) brand het rode ethernetlampje en op de laptop brand het groene lampje als ik de crosscable in de RJ45 aansluiting klik. Ik word er eerlijkgezegd ook een beetje "tureluurs" van. Vandaag nog van alles en nog wat nagelezen maar misschien heb je gelijk en is er met de kaart wat mis hoewel het lampje wel gewoon brand.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Van Draadloos terug naar bekabeld internet lukt niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
email uit werkt niet meer op twee lokaties SMTP, POP3, NNTP etc... 2 09 februari 2015, 23:33
Probleem telefoon en internet Storing 2 01 november 2013, 18:36
storing internet Klacht over Alice 1 01 augustus 2013, 23:49
Geen internet & telefonie! Storing 1 21 mei 2013, 12:03
Overstappen naar...? Algemeen 1 18 maart 2013, 23:39
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief