obey-robots.txt
16 December 2018, 14:44
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

port forwarding

backups
Wie kan mij helpen met het instellen van portforwarding van het alice copperjet modem 1616-2p?

Ik heb me inmiddels suf gezocht op internet maar alle oplossingen werken niet.

Wie heeft de kennis in huis om me de juiste instellingen door te geven zodat ik weer gewoon op mijn server kan komen.

De alice helpdesk is helemaal niet bereid om mij te helpen. Ze zeggen gewoon ALICE ondersteund dit niet.

nog ter info: ik zit achter een linksys WRT54G die achter de coperjet 1616-2p zit.

op zich moet dit niks uitmaken. Maar volgens alice ondersteunen zij geen port-forwarding.

ik kan nu niet meer op mijn server komen. Dit is echt bull-shit

Thanx Mate
Gewijzigd door backups op 27 oktober 2007, 18:03

wizzofoz
De volgende instellingen zouden moeten werken:
- stel je WRT54G(x) zo in dat hij via DHCP een ip adrs van de Copperjet krigt (is meestal standaard al zo ingesteld);
- laat je WRT54G(x) ingesteld staan als DHCP server (192.168.1.x reeks)
- kijk bij de status van je WRT54G(x) welk ip adres hij heeft gekregn van de Copperjet (172.19.3.x)
- stel in de Copperjet een portforwarding in naar het 172.19.3.x adres van de WRT54G(x)
- stel op de WRT54G(x) een portforwarding in naar de betreffende server

Naar mijn idee zou dit moeten werken, ik ga komende week mijn einge netwerk ombouwen in een vergelijkbare situatie en kan het dan meteen testen.

Een alternatief zou kunnen zijn:
- sluit een switch aan op je router, sluit daarop je server en de WRT54G(x) aan
- nu stel je alleen portforwarding in op de Copperjet, de WRT54G(x) gebruik je alleen als access-point

Houd er in het eerste geval rekening mee dat bij een herstart van de Copperjet en/of de WRT54G(x) het ip-adres van de WRT54G(x) kan wijzigen en dat betekent dan weer dat je de forwarding op de Copperjet moet bijstellen.

Ik ben erg benieuwd of het met bovenstaande instructies lukt.

Ik heb net heel even getest me een ftp-servertje en in kon prima inloggen, alleen bleef het 'ls' commando hangen maar dat kan ook in de configuratie van de server hebben gezeten.

backups
Heej Thanx voor je info.

Ik had echter beide oplossingen al geprobeerd. Beiden werken helaas niet. Ik zie als ik bij de LAN instellingen ga kijken van de copperjet dat NAT gedisabled staat. Ik kan ze echter niet aanzetten.

Ik heb poort 81 in gebruik. Die heb ik door gezet naar 172.19.3.2 (de router) daar heb ik poort 81 weer doorgezet naar de betreffende server. Intern werkt het prima...... maar als ik mijn ip adres aanroep dat ik van Alice heb gekregen........ dan komt er niks.

Er zijn op internet allerlei threads te vinden die dit probleem beschrijven maar geen enkele werkt tot dusver. Ik ben benieuwd of jet het wel voor elkaar krijgt. Hou me aub op de hoogte.

Trouwens volgens de helpdesk staat het ook in hun voorwaarden dat ze geen port forwarding toestaan. Dit staat er echter niet in.

Wat er wel instaat is dat ze gesprekken mogen afluisteren..... en dat vind ik een HELE slechte zaak.

Ik denk dat ik morgen ALICE weer eruit gooi. Nog even een nachtje over slapen. De snelheid valt ook zwaar tegen. Op internet staat dat ik minimaal 15 moet halen....... maar ik kom niet verder als 9.....

Het valt me allemaal zwaar tegen eerlijk gezegd.
Gewijzigd door backups op 28 oktober 2007, 10:56

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'port forwarding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Port forwarding op copperjet 1616-2p Hardware instellingen 33 22 september 2011, 18:58
Copperjet 1616 --> Eigen router Port forwarden Eigen netwerk 1 04 september 2011, 13:35
Port forwarden error Eigen netwerk 4 19 november 2010, 18:45
Nat type/Port forwarding problemen Alice IAD Eigen netwerk 1 10 oktober 2010, 21:34
poort forwarding Hardware instellingen 15 05 augustus 2010, 00:39
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief