obey-robots.txt
23 November 2017, 04:23
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

zomaar modem reset.

rew
Vannacht rond 0:15 is mijn modem naar fabrieksinstellingen teruggegaan. Omdat ik niet kon internetten maar de helpdesk gebeld (ik maakte een toepasselijke typefout... Helpheks :-) ).
Door m'n laptop direct in mijn modem te prikken kwam ik er achter dat het ding op z'n default IP adres stond ingesteld (172.19.3.1), de dame van de helpdesk kwam meteen met: zie je wel het ligt aan je switch.

Anyway, naast m'n instellingen voor de locale IP adressen waren ook de wachtwoorden gereset naar de default waarden. Kortom, gewoon een volledige factory reset.

De helpdesk ontkent in alle toonaarden dat Alice m'n modem gereset kan hebben. Ik lag in mijn bed. Iemand een idee wat er gebeurd kan zijn?

- Doen de Copperjet 1616 modems dat vaker, zomaar een factory reset?

- Doet Alice dat vaker, remote het modem upgraden of zo waardoor alle settings verloren gaan? (en dan ontkennen dat het gebeurd is).

mailpim
De copperjet 1616 kan niet op afstand door Alice teruggezet worden naar de fabrieksinstelling.

rew
Ik had de indruk dat de helpdesk medewerker ontkende dat MIJN modem vannacht ge-upgrade was en niet dat het helemaal niet gebeurt: "Uw nummer staat niet op de lijst mijnheer". En bij sommige firmware upgrades worden alle instellingen gewist.... Hoe zou ik de firmware versie die hij gisteren draaide kunnen achterhalen? Niet zeker? Nu: 6.11.33.

[update] OK. 6.11.33 is niet "nieuw". In 2008 wilde iemand al z'n "oude" firmware terug hebben en dat was 6.11.33..... Kortom, dat zal het ook wel niet zijn.

Blijft over, iemand is m'n huis ingeslopen en heeft om 0:15 m'n modem een harde reset gegeven, en is zonder verder wat aan te raken weer naar buiten gegaan (en heeft bovendien de deur weer achter zich op slot gedaan).

Automatisch samengevoegd met vorige post op: december 21 2011 10:02:24:
Oplossing gevonden. De NAT-tabel van de modem loopt wel eens vol. Dan moet ie gereboot worden. Dus stroom er uit stroom er weer op: Verrek fabrieksinstellingen!

Wat blijkt. Je kunt allerlei instellingen aan het ding wijzigen (waaronder wachtwoorden!) maar die worden niet opgeslagen totdat je op "save" clickt. Dit werkt bij de copperjet anders dan ik gewend ben.

Anyway, ik had een tijd terug wegens storing in het telefoon gedeelte een nieuw modem gekregen... instellingen gedaan en dat werkte prima. Kennelijk is die nacht eind november dat het mis ging het modem gereboot en teruggegaan naar zijn ge-save-de instellingen: de fabrieksinstellingen.
Gewijzigd door rew op 21 december 2011, 10:02

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'zomaar modem reset.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Lijn sinds enkele weken onstabiel (modem herstart zichzelf) Storing 3 21 juli 2014, 15:57
Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat. Alice met eigen modem 2 16 juli 2012, 10:27
Gebruik van telefoon zorgt voor reset van copperjet Storing 9 11 juni 2011, 12:55
Ellende om retourgestuurde modem Klacht over Alice 22 19 april 2011, 13:24
Pilmo cq voorheen Pilmo en voip modem. Eigen netwerk 2 04 februari 2011, 17:22
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief