obey-robots.txt
19 December 2018, 03:20
Navigatie
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Linksys WRT160n aansluiten als accespoint

nick2903
Beste mensen,

Ik heb een heftig probleem, wat erg frusterend is. Ik heb even de situatie geschetst zoals in de bijlage te zien.

Vervolgens heb ik dit gedaan:

4. Hierna heb ik op mijn pc (staat Windows XP op) een dos venster gestart (dit doe je door te kiezen voor Start > Uitvoeren > CMD en dan op uitvoeren te klikken)
5. hier tik je letterlijk in: ipconfig /release en druk hierna op enter (dit zorgt ervoor dat je huidige ipadres wordt verwijderd)
6. hierna tik je letterlijk in: ipconfig /renew en druk op enter (dit zorgt ervoor dat je een nieuw ip adres krijgt.
7. tik nu in: ipconfig en druk hierna weer op enter (nu krijgen we de huidige ip instellingen te zien.

Als alles goed is gegaan staat er nu:

IP Adres: 192.168.1.x (waarbij x een getal is (bijvoorbeeld 100)
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway: 192.168.1.1

Nu gaan we de Linksys WRT160N instellen, zodat deze geen DHCP (ip adressen) meer uitdeelt, en dit voortaan door de Alice modem wordt gedaan.

8. Open een Internet Explorer en tik in de URL balk het volgende adres in: 192.168.1.1
9. Log in met de volgende gegevens:

gebruikersnaam: admin
wachtwoord: admin

10. Op het eerste tabblad (Setup > Basic Setup) moet komen te staan:

Internet connection type: Automatic configuration DHCP
Hostname: (dit mag gewoon leeg zijn)
Domain name: (dit mag gewoon leeg zijn)
MTU: auto

IP Address: 172.19.3.101
Subnetmask: 255.255.255.0

DHCP Setting: Disabled (belangrijk! zet deze op Disabled)

11. Kies nu voor save settings.

Ok, nu gaan we de Alice modem aansluiten op de Linksys WRT160N.

12. Sluit de Alice modem, m.b.v. een ethernet kabeltje aan op de Linksys WRT160N op LAN port 1 (dus NIET op de gele Internet poort)

13. Herhaal nu stap 4 t/m 7 zodat je een nieuw ip adres krijgt toegewezen en je bent klaar!!

Aangezien we op de Linksys WRT160N de DHCP setting op Disabled hebben gezet (bij stap 10) en deze nog wel aanstaat op de Alice modem, zal de Alice modem voortaan de ip adressen uitdelen. De Linksys WRT160N is nu ingesteld als Access Point. Je Linksys WRT160N kun je voortaan benaderen via Internet Explorer op adres 172.19.3.101 i.p.v. 192.168.1.1. Je Alice modem kun je benaderen op ip adres 172.19.3.1 (standaard login / wachtwoord is: user / user)

Ik kan mijn externe harde schijf niet meer zien, met de mediaspelers. Hoop dat iemand het probleem snapt?

Mvg,

Nick

nick2903 voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Mecheltje
Waarom gebruik je wrt niet als switsh ??? ben je van het probleem af of je zet gewoon dhcp dat kan ook
Dit heb ik hier ook gedaan en werkt prima

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Linksys WRT160n aansluiten als accespoint', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Copperjet 1616-2p - linksys WRT160Nv2 Eigen netwerk 5 02 maart 2013, 15:04
Copperjet 1616 -> ZIPB -> Linksys WRT54G -> LN 401 IPcam Eigen netwerk 3 29 januari 2011, 01:03
Linksys WRT54G Router Alice met eigen modem 5 29 december 2010, 20:35
copperjet Linksys 2.4ghz Broadband Router Model wrt54G Alice met eigen modem 18 13 december 2010, 19:39
Linksys WRT320N instellingen Hardware instellingen 2 26 augustus 2010, 02:09
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief