obey-robots.txt
19 Augustus 2017, 07:29
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen telefoonverbinding, meld alles hier.
 Onderwerp afdrukken

Van het kastje naar de muur...

Cihan
Ik zit voor het internet en telefoon bij provider Alice. Al geruime tijd krijgen wij van mensen te horen die ons willen bellen op het vaste lijn, dat ze ons niet kunnen bereiken. Ik heb hier meerdere malen Alice over bericht. Na vorige week opnieuw klachten gehoord te hebben van mensen die ons niet konden bereiken heb ik opnieuw gebeld met Alice. Die stelde voor om de provider van die mensen die ons niet konden bereiken te achterhalen. Dit bleek UPC te zijn. Alice vroeg mij of ik zelf ook in het verleden klant ben geweest bij UPC. Dit was ook het geval. In een ver verleden zat ik, met het huidige vaste lijn nummer, ook bij UPC. Alice gaf aan dat ik contact moest zoeken met UPC en moest aangeven dat ze mijn nummer uit het Voiceswitch moesten halen. Want deze voiceswitch zorgde voor de problemen. Ik heb dit verhaal keurig netjes aan UPC gemeld. Deze gaf te kennen dat dit onmogelijk was. Dit heb ik weer aan Alice gemeld. Die zei vervolgens dat ik toch weer bij UPC moest wezen. U raadt het al dit is een never ending story. Of in het Nederlands van het kastje naar de muur. Ik ben ten einde raad. Is er een geschillen commissie waar ik met mijn verhaal naar toe kan ?

manyac
Wellicht kun je de OPTA opbellen, en vragen wat te doen. Op http://www.opta.nl/nl/nummers/nummers-zoeken/ kun je de status van je nummer zien. Op http://www.opta.nl/nl/contact/adres-en-contactgegevens/ staat hun telefoonnummer.

Cihan
Huidige aanbieder
BBned

Klopt dit wel ?

mailpim
Cihan schreef:

Huidige aanbieder
BBned

Klopt dit wel ?

Ja dat klopt! Bbned is netwerkbeheerder. Een aantal kleine providers zoals alice vallen daaronder.

gerard
Maak een melding bij de geschillencommissie, het ligt wel degelijk aan Alice.

Beter een andere provider te nemen.

Cihan
bedoel je http://www.degeschillencommissie.nl/home

gerard
Cihan schreef:

bedoel je http://www.degeschillencommissie.nl/home

ja daar hebben wij ook een klacht over Alice ingediend.

Cihan
En we leven nu al 6 mnd verder en het probleem wordt alleen maar groter en groter. Eerst dachten we (beter gezegd: eerst dacht Alice dat alleen leden van UPC ons niet konden bereiken). Ik heb vaak genoeg met UPC hierover gebeld maar die zeiden dat het onmogelijk aan de voiceswitch kon liggen. Tevens zei UPC dat mijn huidige provider mij een degelijk werkend signaal moest opleveren. Maar nu is het zo dat ook bellers uit Duitsland Belgie en zelfs Turkije ons niet kunnen bereiken. Ik heb meerdere malen Alice hierover gebeld. Er wordt telkens gezegd dat ze een ticket hebben aangemaakt. Maar dat lost helemaal niets op. Vanuit mijn frustratie heb ik onlangs de Geschillencomissie hierover ingelicht. Ik hoop dat dat wat gaat opleveren. Maar ik heb er een hard hoofd over in. Al maanden lang, sterker nog vanaf het moment dat we lid zijn kregen we al signalen dat bepaalde mensen ons niet konden bereiken. En daar kwamen steeds maar weer mensen bij, de groep werdt steeds groter en groter. Ik denk dat van al onze contacten (en dat zijn er een boel) 99% ons niet kunnen bereiken. Het gekke is dat we wel naar buiten kunnen bellen. Al met al ik heb er in ieder geval schoon genoeg van, en ik ben een zeer geduldig iemand. Maar ik heb ook een grens. En die grens is nu bereikt. 2 weken terug heb ik ze opnieuw gebeld. Werdt er gezegd, ja kan wel 2 weken duren voordat iemand naar je ticket gaat kijken...?!? 2 weken !!! Hallo... in welke tijd leven we. Vandaag heb ik opnieuw gebeld en gevraagd hoe het ermee stond. Ja, de ticket was nog niet opgepakt. Ik heb ze duidelijk gemaakt dat ik ze nog 3 dagen geef. Daarna is ALICE VOOR MIJ EINDE TIJDPERK !

MisterSenseo
Nou ga maar uitkijken naar een nieuwe ISP want Alice gaat vrijwel zeker niet meer naar jouw probleem kijken...
Denk, afhankelijk van je woonplaats, eens na over een kabelaar.......veel hogere snelheid en kwaliteit dan ADSL aankan.
Ik ben zwaar tevreden over Ziggo, bekenden van mij zweren bij UPC......Wink
Lukt geen van beiden is XS4all één van de beste oplossingen, de rest is slecht qua snelheid of telefoon.
Goed het is flink duurder maar dan heb je ook een werkende verbinding voor zowel internet als telefoon.
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

MaXMhZ
Als je een andere provider zoekt, kijk ook even naar http://anno.nu

Ik maak hier zelf al jaren gebruik van. Zeer goede verbinding, zeer goede helpdesk (Cambrium; o.a TweakDSL)

Zeer tevreden. Het anno.nu forum is op gebruikers.eu gesloten omdat er niet genoeg problemen waren. Dat zegt genoeg denk ik Wink En de prijs is ronduit goed.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Van het kastje naar de muur...', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Overstappen naar...? Algemeen 1 18 maart 2013, 23:39
Van Draadloos terug naar bekabeld internet lukt niet Algemeen 8 15 oktober 2011, 18:34
OVerstap naar Ziggo ene fluitje Klacht over Alice 2 11 december 2010, 20:31
modem terug sturen naar alice Eigen netwerk 2 22 november 2010, 15:33
Alice levert op, lijn werkt niet, kastje-muur gevoel Webcare Alice 6 01 november 2010, 09:32
Goedemorgen bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief