obey-robots.txt
22 Oktober 2017, 19:06
Navigatie
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router achter je modem, post dan hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

router gebruiken als switch??

calsamd
Hallo
ik heb een sweex LW055 router die had ik achter de copperjet zitten,gewoon als router, let wel HAD want als ik hem er nu achter doe dan gaat mijn adsl verbinding er steeds achter weg als ik hem erachter weg doe dan blijft het stabiel Frown.. tot eergisteren werkte het allemaal gewoon en goed ook , maar in ene niet meer nu heb ik allerlei dingen gelezen hier op het forum en begrepen dat je je router ook als een switch kunt laten draaien ??.. sorry snap er niet veel van ben wat dat betreft echt een digibeet.. maar het gaat erom dat mijn zoon boven ook internet wil en bij mijn router zit zo een usb adapter .

weet iemand mischien hoe ik dit moet doen heb als het nodig is wel een paar dingen vanuit de router opgeslagen op mijn pc ( menu e.d. ) en ik begreep dat ik iets met de dhcp en de nat moest doen maar kom er echt niet uit dus advies en of hulp is welkom

groetjes Cal
heb de link naar de handleiding er maar ff bijgezet.

http://www.sweex....al_ned.pdf
Gewijzigd door calsamd op 27 oktober 2007, 19:02

Roel1966
Het enigste wat ik mij als oorzaak kan voorstellen, is dat in de router de dhcpserver niet geactiveerd is. Dit zou je dan al eens na kunnen kijken want het kan dan zijn, dat de router een fout intern ip-adres krijgt.

Maar vreemd vind ik wel dat je schrijft dat de adsl verbinding dan weg valt, en vraag ik mij even af of je dan wel nog het dsl-lampje op het modem ziet branden.

calsamd
het dsl lampje op het modem knipperd en gaat dan weer aan en dan weer uit.. en als ik de router ertussenuit haal dan brand ie constant.

Alex
Kun je nog een ander LAN kabeltje proberen? En probeer je Sweex eens als router te gebruiken, dus modem aansluiten op WAN ingang van Sweex.
Alex

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

calsamd
@alex
ik heb de rode kabel van de copperjet geprobeerd en ook nog een andere lan kabel en ik heb mijn copperjet tot nu toe aangesloten gehad op de wan ingang vcan de sweex daar ging het in eerste instantie om omdat dit nu in een keer niet meer werkt, daarom vroeg ik ook of ik hem als switch kon gebruiken Wink

Alex
Koppel alles af, reset je sweex naar fabrieksinstellingen sluit een LAN kabel aan op je pc en router en zet je ip verkrijgen van de pc op dynamisch (dhcp). Herstart indien nodig je pc en open het config scherm van je router.

Stel in het config scherm het LAN gedeelte in op 192.169.5.x en zet de DHCP server uit. Sla de instellingen op.

Sluit vervolgens je router aan op het modem door een LAN kabel in de LAN aansluiting van de router te prikken en het andere einde in de uitgang (WAN) van het modem.

Je hebt nu je pc en je modem op de lan kant van de router aangesloten dit is de zgn switch methode. (WAN) gedeelte van de router gebruik je niet.

Dit moet werken als je modem zelf ook als dhcp server werkt. (geen bridge mode gebruiken)

Zie ook PM
Alex

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

calsamd
dank je wel alex
ik ga het morgen proberen dan is alles rustig hier in huis heb hier denk ik wel ff mijn koppie bij nodig Wink... ik laat het ff weten of het gelukt is
alleen nog ff dit ik heb gewoon de copperjet als modem en heb hier geen enkele instelling in verandered dan staat het toch zo als jij bedoeld dus als dhcp server?
pm had ik gelezen dank je wel Smile

Nou heb het geprobeerd en ook dan doet ie het totdat ik het internet op ga of todat mijn zoon zijn internet opstart.. ik heb het gehad met die router ik ga een switch kopen van de week Wink iemand een suggestie wat voor een goed werkt samen met de copperjet, ben nu een beetje huiverig om er eentje te gaan kopen waarvan ik niet weet of het werkt Smile.. of is een accespoint met wifi ondersteuning iets las daarover op internet maar ken dat niet dus ....

@Richard heel erg bedankt voor je hulp

groetjes Cal
Gewijzigd door calsamd op 28 oktober 2007, 17:14

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'router gebruiken als switch??', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Help! Draadloos router geeft alleen internet dmv kabeltjes Helpdesk 2 09 november 2012, 05:07
Met welke router draadloos internetten via Copperjet 1616? Algemeen 2 30 oktober 2012, 08:04
Sitecom Wireless modem router N300, krijg het niet aan de praat. Alice met eigen modem 2 16 juli 2012, 10:27
geen telefoon verbinding met router Storing 1 21 april 2012, 22:40
Copperjet 1616 --> Eigen router Port forwarden Eigen netwerk 1 04 september 2011, 13:35
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief