obey-robots.txt
21 November 2017, 03:26
Navigatie
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Port forwarding op copperjet 1616-2p

backups
Wie kan mij helpen met het instellen van portforwarding van het alice copperjet modem 1616-2p?

Ik heb me inmiddels suf gezocht op internet maar alle oplossingen werken niet.

Wie heeft de kennis in huis om me de juiste instellingen door te geven zodat ik weer gewoon op mijn server kan komen.

De alice helpdesk is helemaal niet bereid om mij te helpen. Ze zeggen gewoon ALICE ondersteund dit niet.

By the way. Ik heb wel nog een router achter het alice modem staan. Maar ook dan zou het toch moeten werken. Of niet soms

Thanx Mate

Richard
De juiste instellingen zijn lastig te noemen, daar iedere router anders is.
Jouw probleem komt waarschijnlijk door je router. Als je niet al te veel afweet van dergelijke configuraties, pas dan de gulden regel toe: nooit een router achter een router (zoals in jouw geval)... Configureer je router als switch/accesspoint... dit is een veel voorkomend probleem!
Een goed advies: lees het forum eens rustig door, er zijn veel topics die over dit onderwerp gaan...

backups
Ik weet niks van routers????? Beste Richard Hoe kom je tot die conclusie? En moeilijk uitleggen zonder het eerst te proberen !!!! Zo moeilijk is dit niet. Probeer het maar eens.

Ik doe dagelijks niets anders dan routers installeren en instellen, alleen bij deze copperjet heb ik toch een ernstig probleem. Zelfs als ik mijn eigen router ertussen uithaal kan ik mijn server niet bereiken.

Bij andere copperjets van andere providers heb ik tot dusver geen probleem gehad.

De items op internet en op dit forum bieden allemaal de oplossing niet. In mijn ogen blokt Alice toegang keihard af op een andere wijze. Daarom mijn vraag: Wie heeft port forwarding op een copperjet 1616-2p bij Alice wel aan de praat gekregen en hoe dan?

Ik heb met Telfort gebeld die bieden eenzelfde oplossing voor 29 euro en die staan wel port forwarding toe.

Alice is hier degene die de zaak verstiert. Sowieso is het belachelijk dat ze hun modem met een wachtwoord beveiligen. Het is toch van de gekke dat je daar niet in kunt komen. Je moet daarvoor eerst op het internet zoeken om achter het wachtwoord te komen.

Ik vind Alice helemaal niet duidelijk en ronduit WAARDELOOS.

Als het niet snel lukt ben ik over een maand weer weg...... bij Duidelijke Alice.
Gewijzigd door backups op 28 oktober 2007, 09:19

Richard
Als je niet al te veel afweet van dergelijke configuraties, pas dan de gulden regel toe: nooit een router achter een router (zoals in jouw geval)...

Het eerste woord in bovenstaande quote luidt: Als, wat zoveel wil zeggen als 'indien'... ik kan natuurlijk niet van iedere gebruiker weten wat zijn/haar expertises zijn. Ik kan echter wel concluderen dat de meesten problemen hebben met het router-router gebeuren. Vandaar de gulden-regel. Niet meer en niet minder.

Daar naast:
ik draai een SMTP server, een VPN server en een caching DNS server... Dus: portforwarding een probleem op een CopperJet 1616? Nee hoor.

Stel je vraag eens duidelijk... wat wil je bereiken, dan kunnen we je helpen
Gewijzigd door Richard op 30 oktober 2007, 23:46

supernova
backups schreef:
Ik weet niks van routers????? Beste Richard Hoe kom je tot die conclusie? En moeilijk uitleggen zonder het eerst te proberen !!!! Zo moeilijk is dit niet. Probeer het maar eens.

Ik doe dagelijks niets anders dan routers installeren en instellen, alleen bij deze copperjet heb ik toch een ernstig probleem. Zelfs als ik mijn eigen router ertussen uithaal kan ik mijn server niet bereiken.

Bij andere copperjets van andere providers heb ik tot dusver geen probleem gehad.

De items op internet en op dit forum bieden allemaal de oplossing niet. In mijn ogen blokt Alice toegang keihard af op een andere wijze. Daarom mijn vraag: Wie heeft port forwarding op een copperjet 1616-2p bij Alice wel aan de praat gekregen en hoe dan?

Ik heb met Telfort gebeld die bieden eenzelfde oplossing voor 29 euro en die staan wel port forwarding toe.

Alice is hier degene die de zaak verstiert. Sowieso is het belachelijk dat ze hun modem met een wachtwoord beveiligen. Het is toch van de gekke dat je daar niet in kunt komen. Je moet daarvoor eerst op het internet zoeken om achter het wachtwoord te komen.

Ik vind Alice helemaal niet duidelijk en ronduit WAARDELOOS.

Als het niet snel lukt ben ik over een maand weer weg...... bij Duidelijke Alice.

Kan alleen maar zeggen, Port forwarding werkt perfect met de Copperjet...
Heb hier verschillende poorten opstaan en kan me beide linux servers gewoon benaderen.. Dus Alice houd het dus helemaal niet tegen. Ze geven alleen geen ondersteuning... Thats It.

remmelt
Tja, ik krijg het ook niet voor elkaar. Ik heb de plek gevonden waar ik het moet instellen (config, security, advanced nat, add reserved mapping) maar er komt niks door. De services zijn intern wel aan te spreken dus er draait wel wat, van buitenaf komt er echter niets door.

Het is wel raar, het lijkt namelijk of het wel WIL werken... Ik heb twee ssh servers draaien, de ene extern op poort 22, de ander extern op 23, beide intern gewoon op 22. Wanneer ik de ene aanspreek zegt 'ie meteen: connection refused, bij de ander (op 23 extern) komt helemaal niks. Geen antwoord, prompt returned ook niet. Heel raar.

Ik heb op aanraden van een ander forum het modem herstart, dat mocht ook niet baten.

Voor mensen bij wie het wel werkt: kun je precies zeggen wat je hebt gedaan? Heb je misschien het admin wachtwoord geactiveerd ofzo? Mijn modem is helemaal standaard van Alice, niks aan gedaan nog behalve dus die port forwarding. Bedankt alvast!

Richard
Als ik een portscan doe op je IP adres staat poort 22 gewoon open... 23 ook:

telnet op poort 22:
SSH-1.99-OpenSSH_4.2

als ik telnet naar poort 23:
SSH-2.0-OpenSSH_4.3p2 Debian-8ubuntu1

remmelt
Oh? Heel erg bedankt voor het testen, ik hoor nu ook van andere mensen dat er gewoon een prompt komt. Intern verbinden met het buiten-IP werkt echter niet, wat ik raar vind. Maakt natuurlijk in de praktijk weinig uit, maar vreemd is het wel.

Richard
zie het topic over loopbacks

http://alice.gebr...read_id=31
Gewijzigd door Richard op 03 november 2007, 16:52

remmelt
Ahaaaaa, dat verklaart alles. Bedankt voor alle hulp!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Port forwarding op copperjet 1616-2p', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Instellingen Copperjet Helpdesk 3 09 augustus 2013, 20:07
Copperjet 1616-2P en Sitecom WL-312 Eigen netwerk 1 09 augustus 2013, 10:47
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Copperjet 1616-2p - linksys WRT160Nv2 Eigen netwerk 5 02 maart 2013, 15:04
Hoe log ik in op mijn Copperjet 1616? ADMIN WACHTWOORD Frequently Asked Questions 5 20 november 2012, 11:35
Goedenacht bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief