|
Port forwarding op copperjet 1616-2p
|
| dannyschraven |
Geplaatst op 27-06-2008 11:16
|
 Helpdesk instellen Avatar!
Nieuweling

Datum van aanmelding: 23.06.08
|
nou heb het geprobeerd maar het ww is al niet goed!
het is bij mij gewoon user/user
maar zodra ik op zipb klick moet ik weer een ander ww ingeven.
wordt er een beetje zat van en zit te denken over te stappen naar eenn andere provider. die het wel toestaat in je modem te komen. |
| |
|
|
| markkamphorst |
Geplaatst op 28-06-2008 18:35
|
Nieuweling

Datum van aanmelding: 29.05.08
|
Zoek op dit Forum naar het ADMIN wachtwoord. Heb ik ook gedaan. Ik kan probleemloos poorten opengooien etc... 
Ik heb het op een andere manier dan de ZIPB gedaan maar ik ben bezig een tutorial aan het schrijven, daar staat in wat ik heb gedaan en wat voor instellingen ik heb gebruikt in router en modem. Indien er interesse in is post ik m wel even,..
Gewijzigd door markkamphorst op 29-06-2008 18:08 |
| |
|
|
| andretwan |
Geplaatst op 30-06-2008 21:56
|

Junior Lid

Datum van aanmelding: 01.11.07
|
Heel graag, kom maar op, want ik loop er ook in vast. |
| |
|
|
| markkamphorst |
Geplaatst op 01-07-2008 15:02
|
Nieuweling

Datum van aanmelding: 29.05.08
|
Asjeblief! op deze manier heb ik t voor mekaar gekregen.
Poort Forward Alice modem met router
• Modem = Allied Data Copperjet 1616-2P
• Router = SMC WBR14-G2
De Router:
De DHCP server staan enabled en verder niks gewijzigd, behalve WPA2 beveiliging aan en het standaard wachtwoord gewijzigd om de toegang van de router te wijzigen.
Zoek eerst het IP adres:
• Start CMD IPCONFIG /ALL
• Noteer degene waar “(voorkeur)” achterstaat
Port Forward in de router:
• ga naar http://192.168.2.1/ in je internetbrowser
• Onder Status staat je WAN ip adres, noteer dit voor in je modem
• Ga naar Advanced Settings NAT Virtual Server
• LAN IP adres aanvullen met ip wat je via IPCONFIG / ALL hebt verkregen
• Protocol type + Poorten invullen en enablen
• Herhaal dit voor alle poorten die open moeten
De Modem:
• ga naar http://172.19.3.1/ in je internetbrowser
• Ga naar Configuration Security Advanced NAT configuration Add reserved mapping
• Internal IP is je modem WAN ip
• Type en poorten invoeren
• Klik SAVE CONFIG onder configuration en dan SAVE om te voltooien.
Misschien leuk oom eens rond te neuzen: www.portforward.com
Ik gebruik Emule zo nu en dan, daarmee ist belangrijk dat je poorten openstaan. Ook zit er een poorttest in waarmee je 'groene vinkjes' krijgt als het goed zit. en die heb ik!! 
Succes ermee, ik wil er ook een aparte thread voor starten mocht dit nodig zijn!
Gewijzigd door markkamphorst op 01-07-2008 15:09 |
| |
|
|
| lokkadok |
Geplaatst op 01-08-2008 18:20
|
Nieuweling

Datum van aanmelding: 01.08.08
|
oke dubbele router probleem dus.... ik word erg moe van computers met dit soort gekloot. Ik in me router lopen rommelen om utorrent te poorten (wat altijd geen enkel probleem was voor alice) dan hier uitvinden wat het euvel is, mezelf door wachtwoorden en weer andere wachtwoorden heenworstelen,..... maaaaar ik ben er weer! Met vooral dank aan mark kamphorst, grote dank!
|
| |
|
|
| eschokker |
Geplaatst op 15-01-2009 23:02
|
Nieuweling

Datum van aanmelding: 15.01.09
|
zoek naam wachtwoord om op de router in teloggen
ga vervolgens naar Configuration
dan naar Security
dan in het midden venster de link
Advanced NAT Configuration
vervolgens daar de link Add Reserved Mapping... aanklikken
Global Internal Type Start End Start End
Same as interface address 192.168.0.1 tcp 80 80 80 80
(intern ip adres moet wel in het zelfde netwerk als de router zitten!!)
daarna de volgend en zo on
hierna niet vergeten SAVE config
mvg 
happy surving 
een zoortgelijke oplossing stond ergens anders ook al (stom van mij om die niet eest te hebben gelezen)
desalniette- dit werkt
Gewijzigd door eschokker op 15-01-2009 23:13 |
| |
|
|
| gharmsen |
Geplaatst op 20-01-2009 17:36
|
Nieuweling

Datum van aanmelding: 14.01.09
|
kijk hier eens, de hele handleiding:
http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/AlliedData/CopperJet-1616-2P/Utorrent.htm   |
| |
|
|
| Raymond |
Geplaatst op 01-03-2009 20:44
|
Nieuweling

Datum van aanmelding: 01.03.09
|
Hallo allemaal,
Ik zit met het volgende probleem. Sinds vandaag heb ik internet en telefoon bij Alice. Maar ik lees veel over router achter router is niet juist. Je moet dan je router als switch instellen. Dat doe je toch om je router de DHCP uit te schakelen? Ik wil graag de router laten zitten ivm mijn forwarded instellingen. Ik heb vele oplossingen gevonden maar ik kom er niet uit. Ik wil dat mijn poorten van mijn gameserver extern worden gezien. Je kunt in de modem van alice, porten forwarden. Maar alles staat al ingesteld in mijn gewone router.. Nu heb ik alle poorten geopend in de modem van alice (zie plaatje) Is dit goed of moet ik de DHCP van de gewone router uitschakelen. Ik snap er helemaal niets van. Mijn vorige modem stopte je de stekker in het stopcontact en alles werkte en de poorten werden gewoon geforwarded in mijn router.
Ik heb de Copper Jet 1616-2P en een Asus WLG 500 router.
 |
| |
|
|
| bruno001 |
Geplaatst op 01-03-2009 22:50
|

Senior Lid

Datum van aanmelding: 01.11.08
|
Raymond schreef:
Hallo allemaal,
Ik zit met het volgende probleem. Sinds vandaag heb ik internet en telefoon bij Alice. Maar ik lees veel over router achter router is niet juist. Je moet dan je router als switch instellen. Dat doe je toch om je router de DHCP uit te schakelen? Ik wil graag de router laten zitten ivm mijn forwarded instellingen. Ik heb vele oplossingen gevonden maar ik kom er niet uit. Ik wil dat mijn poorten van mijn gameserver extern worden gezien. Je kunt in de modem van alice, porten forwarden. Maar alles staat al ingesteld in mijn gewone router.. Nu heb ik alle poorten geopend in de modem van alice (zie plaatje) Is dit goed of moet ik de DHCP van de gewone router uitschakelen. Ik snap er helemaal niets van. Mijn vorige modem stopte je de stekker in het stopcontact en alles werkte en de poorten werden gewoon geforwarded in mijn router.
Ik heb de Copper Jet 1616-2P en een Asus WLG 500 router.

Raymond,
Als je vroeger de Asus als DHCP had staan, met een modem ervoor, heb je dus alles in de ASUS al ingesteld, dan wil je de copperjet alleen als modem gebruiken, dus de cjt op de WAN poort aansluiten, gewoon DHCP aan laten staan.
Asus krijgt aan de WAN een IP van de copperjet 172.19.3.2
De Asus deelt dan aan de binnenkant de oude adressen uit aan de aangesloten apparatuur en alle oude instelling blijven goed.
Als de copperjet op een LAN poort zit, moet je dus de DHCP van ASUS uitschakelen maar dan moet je alles opnieuw instellen.
Er staan meer draadjes met deze oplossing, dus lees even verder, zoek de draad: http://alice.gebruikers.eu/search.php
Bruno |
| |
|
|
| Birdy |
Geplaatst op 06-07-2009 23:00
|
Nieuweling

Datum van aanmelding: 06.07.09
|
Nadeel van de gegeven Port Forwarding oplossing is dat de CopperJet 1616-2P geen NAT loopback ondersteuning biedt. Dit betekent zoveel als dat ik niet via het internet IP adres van mijn verbinding een lokale service kan bezoeken (Bijvoorbeeld m'n webserver via http://<mijn internet ip>/).
Natuurlijk kan ik wel het interne IP adres van de server gebruiken, of m'n hosts file aanpassen, maar een mooie oplossing is het allerminst.
Echter, de Zero Installation PPP Bridge ( ZIPB ) functionaliteit van de CopperJet 1616-2P lost naast het port forwarding probleem ook m'n NAT loopback probleem op. Gebruik van ZIPB wordt hier uitgelegd:
http://pelleke.bl...etten.html |
| |
|
|
| Samkent |
Geplaatst op 23-07-2010 17:08
|
Nieuweling

Datum van aanmelding: 30.06.10
|
ik kan niet eens op dat #$%^& ding inloggen, het wachtwoord is incorrect. Kan alleen als user inloggen.
Ik zit me nu steeds meer op te naaien over deze provider.
Edit MisterSenseo : Kunnen we het bij fatsoenlijk Nederlands houden zonder er ziektes bij te betrekken ?
Gewijzigd door MisterSenseo op 23-07-2010 21:09 |
| |
|