obey-robots.txt
20 September 2017, 16:34
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

IP ban op zen.spamhaus.org

het-mannet
zins vandaag een IPban ik kan niets meer benaderen help aub.

heb combofix en mcafee gedraait en niets gevonden

ip adres is x.x.x.x en volgens website komt het door x.x.x.x

ik gebruik geen e-mailclienten via windows alleen via firefox (hotmail)

wie kan mij helpen.

Wij hebben uw vraag ontvangen en geregistreerd onder contactnummer: xxxx
klantnummer NL00xxxxxx)
Gewijzigd door het-mannet op 07 september 2012, 19:45

Alex
Ik begrijp je vraag niet goed.
Is x.x.x.x jouw ip? Of een ip adres van een website die je probeert te bereiken?
Alex

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

het-mannet
Alex schreef:

Ik begrijp je vraag niet goed.
Is x.x.x.x jouw ip? Of een ip adres van een website die je probeert te bereiken?

mijn ipadres die bekent is bij alice ,

mijn ipadres staat op een blacklist als spamip

ik kreeg een info pagina van tele2 (onderdeel van alice)
dat mijn ipadres op een blacklist is komen te staan toen stond deze pagina er bij

http://www.mxtoolbox.com/SuperTool.aspx als je daar het ipadres intypt krijg je dit

Type IP Address Domain Name TTL
PTR x.x.x.x x.x.x.x.dsl.alice.nl 24 hrs

als ik dan op blacklist druk komt dit overzicht

blacklist:x.x.x.x Monitor This

blacklist
We notice you are on a blacklist. Click here for some suggestions
Checking x.x.x.x against 35 known blacklists...
Listed 1 times with 0 timeouts Check All Blacklists

Blacklist Status Reason TTL ResponseTime
Spamhaus-ZEN LISTED Return codes were: 127.0.0.11Detail 765 0

ik heb ook al via http://www.spamhaus.org/pbl/query/PBL281845 gekeken en geprobeerd om mij er vanaf te halen maar ik kom niet verder

Volgens verschillende sites heeft dit te maken met een email client die spam verstuurd alleen het probleem is dus dat ik daar helemaal niet gebruik van maak.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: september 07 2012 20:12:41:
iemand anders ?? misschien van TELE2 ???
Gewijzigd door het-mannet op 07 september 2012, 20:12

Alex
De verwarring ontstond bij mij omdat je hier met een ander ip adres gepost hebt (ip adres alleen voor admins zichtbaar).

De enigste tips die ik je kan geven zijn de volgende twee:

- Zet je modem eens een uurtje uit, mogelijk krijg je dan een nieuw ip adres toegewezen.
- Heb je na je modem een eigen router geplaatst, zoek dan in het config scherm van je router naar een optie om je mac adres te veranderen. Vaak krijg je dan ook een ander ip adres toegewezen. Wel even je modem uitzetten om de nieuwe instellingen van je router te detecteren.
Alex

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

het-mannet
Alex schreef:

De verwarring ontstond bij mij omdat je hier met een ander ip adres gepost hebt (ip adres alleen voor admins zichtbaar).

De enigste tips die ik je kan geven zijn de volgende twee:

- Zet je modem eens een uurtje uit, mogelijk krijg je dan een nieuw ip adres toegewezen.
- Heb je na je modem een eigen router geplaatst, zoek dan in het config scherm van je router naar een optie om je mac adres te veranderen. Vaak krijg je dan ook een ander ip adres toegewezen. Wel even je modem uitzetten om de nieuwe instellingen van je router te detecteren.

dat komt omdat ik met het huidige ipadres dus helemaal niets meer kan ik heb geen verbinding meer met internet en kan dus nergens op komen , dus kan ook niet uitzoeken wat het probleem is dus gebruik ik nu een accespoint van buren met toestemming .

ik ben bang dat niet gaat werken alice maakt gebruik van static ip en dit ipadres staat dus vast . al ga ik het natuurlijk wel proberen

p.s macadres kan toch toch niet veranderd worden ??? : "een MAC-adres is een uniek identificatienummer dat aan een apparaat in een ethernet-netwerk is toegekend" ofwel hardwarematig dus zou ik andere router moeten hebben
Gewijzigd door het-mannet op 07 september 2012, 20:51

Alex
p.s macadres kan toch toch niet veranderd worden ??? : "een MAC-adres is een uniek identificatienummer dat aan een apparaat in een ethernet-netwerk is toegekend" ofwel hardwarematig dus zou ik andere router moeten hebben

Dat kan zeker wel en op verschillende manieren.
Via een programmaatje dat op je pc het macadres "spoofed".
In je router. Vaak heeft een router een mac adres clone functie. Dan neemt de router je macadres van je computer over. Dit is gedaan omdat in het verleden internet serviceproviders slechts 1 pc op een internet aansluiting toestonden. Door je router het mac adres van je pc te geven lijkt dat inderdaad zo alleen kun je via router er meer pc's aan hangen.

Nu is het vooral handig omdat providers beginnen te zeuren over een eigen netwerk als je belt met klachten. Dan ligt het altijd aan je eigen netwerk.
Aan coderingen in het macadres kun je zien om wat voor apparaat het gaat. Dus is clonen van je pc macadres heel handig. Je ISP ziet alleen maar die ene pc en niet het netwerk.

Het is hoogst onwaarschijnlijk dat Alice/Tele2 met een vast ip adres werkt. Als het niet lukt met dat uurtje uitzetten. Zet dan eens je modem voor langere tijd uit, b.v. als je een weekendje weggaat of op vakantie.

Desnoods bel je de helpdesk en vraag je om een ander ip adres.
Alex

het-mannet
ik ben nu op een site gekomen met de volgende tekst :::
Waarschuwing

Dit is niet de door u opgevraagde pagina op www.google.nl
Dit is een waarschuwing voor de gebruiker(s) van het ip adres x.x.x.x

U krijgt deze melding omdat contact per e-mail en/of telefoon niet mogelijk of effectief is gebleken en we u toch willen waarschuwen omdat (iets of iemand via) uw pc (het ip-adres x.x.x.x) overlast veroorzaakt voor andere internet gebruikers

Als dit het ip adres van uw router/modem is en u heeft een lokaal netwerk (bijv. op basis van NAT) dan kan deze melding ook door andere computers in dit netwerk veroorzaakt zijn (waarschuw dan ook uw medenetwerkgebruikers).

Bij deze melden wij u dat u recent, waarschijnlijk onbewust, 1 of meer virussen heeft verspreid. Mogelijk zijn 1 of meerdere computers waarover u beschikt geinfecteerd met een virus/worm/trojan. Via dit bericht willen wij u verzoeken om te controleren of dit nog steeds het geval is. Hoe u uw netwerk/pc kunt beschermen tegen deze boosdoeners kunt u hier lezen.

Extra informatie uit de abusemelding(en):

Meer informatie over: Torpig
http://www.symantec.com/security_response/writeup.jsp?docid=2005-112315-0608-99&tabid=2

Meer info via google:
Google search Torpig

Shadowserver HTTP-drone report:
timestamp,ip,port,asn,geo,region,city,hostname,type,infection,url,agent,cc,cc_port,cc_asn,cc_geo,cc_dns,count,proxy,application,p0f_genre,p0f_detail
2012-09-06 12:32:51,x.x.x.x.x,,15670,NL,NOORD-HOLLAND,,x.x.x.x.dsl.alice.nl,,Torpig,,,217.160.140.127,0,8560,DE,82.165.25.167,1,,,,,
2012-09-06 12:32:x.x.x.x,,15670,NL,NOORD-HOLLAND,,x.x.x.x.dsl.alice.nl,,Torpig,,,217.160.140.127,0,8560,DE,82.165.25.167,1,,,,,

Zorg er voor dat u besturingssysteem up-to-date is, zodat kwaadwillenden niet meer via bekende beveiligingslekken misbruik kunnen maken van uw computer. Meer informatie over het beveiligen van uw pc kunt u in deze FAQ vinden

De pagina's die u nodig heeft om uw computer weer veilig te maken kunt u over het algemeen normaal raadplegen. Zo zijn bijvoorbeeld de websites van de grote anti-virus producenten en windows-update gewoon te gebruiken. Als het probleem is verholpen kunt u zich met behulp van het onderstaande formulier weer afmelden en zullen de websites na enige minuten weer normaal gepresenteerd worden.
Als uw ip-adres op externe blocklists is terechtgekomen dient u zichzelf alleen dan af te melden als u zeker weet dat het probleem is opgelost, vaak is het afmelden bij een 2e keer moeilijker of wordt uw ip-adres voor langere tijd geblokt. Deze lijsten zijn niet in ons beheer maar wij (en veel andere providers) gebruiken deze lijsten wel op de mailservers om e-mail vanaf de ip-adressen op deze lijsten tegen te houden. (Ook reguliere mail vanaf uw ip-adres zal dan in veel gevallen dus niet meer aankomen.)

Op de lijst gezet: Fri Sep 7 16:30:32 2012
Abuse Case-id: IAID034CB005xxxxxx

helpdesk@internl.net

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------en toen ik een bericht stuurde kreeg ik deze melding :::

De blokkering van de webpagina's zal over een paar minuten worden opgeheven.

Als het probleem niet verholpen blijkt te zijn bestaat de kans dat het ip adres opnieuw op de block-list terecht komt of dat we genoodzaakt zijn de misbruikte dienst helemaal of gedeeltelijk stop te zetten om de overlast voor mede internet gebruikers te beperken.
Mocht u problemen hebben met het beveiligen van uw computer en u heeft niet voldoende aan de aanwijzigen neemt u dan contact op met de helpdesk

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
dus even afwachten dus... je kunt misschien lezen dat ze denken dat ik het torpig virus verspreid en heb natuurlijk hierop gecontroleerd ook aanwijzingen gevolgd volgens dit oude topic die een soortgelijk probleem had .
http://www.hijackthis.nl/forum/viewtopic.php?f=4&t=32135

Alex
Mocht je over een draadloos netwerk beschikken zorg er dan voor dat deze beveiligd is met een wachtwoord! Gebruik het liefst WPA(2) beveiliging.

Google eens op Hitmanpro, dit is een verzameling virusverwijderingsoftware waarmee je je pc kan schoonmaken.
Alex

het-mannet
Alex schreef:

Mocht je over een draadloos netwerk beschikken zorg er dan voor dat deze beveiligd is met een wachtwoord! Gebruik het liefst WPA(2) beveiliging.

Google eens op Hitmanpro, dit is een verzameling virusverwijderingsoftware waarmee je je pc kan schoonmaken.

hitmanpro zal ik ook nog weer eens proberen al eens gedaan maar kan niet kwaad om het nogmaals te doen..

mijn wifi is op dit moment beveiligd met wpa-psk , eens kijken als ik ook de wpa2 kan vinden.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: september 08 2012 10:10:45:
uiteindelijk na 6 uur zwoegen en uitzoeken , is het me gelukt de ban op te heven.

diverse scanner konden geen infectie meer vinden, maar uiteindelijk bleek ik nog een code in mijn mbr te hebben (rootkit) , nadat ik die gefixt had heb ik gewacht tot ik via die website en mijn bericht een tegen bericht kreeg dat de ipblokade is opgeven . is het me gelukt om weer contact te krijgen met internet.

had ook nog naar jij spoofing gekeken en naar ander ipadres , beiden zouden niet gewerkt hebben omdat en de modem van alice en het ip adres van alice niet gewijzigd kon worden...

kan dit topic ook verwijderd worden invm ip gevoelige info , anders moet ik bepaalde dingen eerst nog verwijderen in teksten voordat er een slot op komt.
Gewijzigd door het-mannet op 08 september 2012, 10:10

Alex
Lees het nog even door. Ik heb alle gevoelige informatie verwijderd.
Ik laat het liever staan zodat mensen in een vergelijkbare situatie er wat aan hebben.
Alex

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'IP ban op zen.spamhaus.org', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief