obey-robots.txt
16 Juli 2018, 10:28
Navigatie
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken

Help! Draadloos router geeft alleen internet dmv kabeltjes

neil83
Hallo

Ik maak gebruik van internet van Alice/Tele2 door middel van een kabel tussen het modem Copperjet1616 (vanAlice) en mijn laptop.
Nu wil ik draadloos gaan internetten op mijn laptop en binnenkort een tablet en heb daarom de router van Sitecom aangeschaft. (Sitecom Wireless router 300N.)
Nu wil het geval dat het mij niet lukt om de router te installeren zodat ik draadloos kan internetten.
Ik heb de router verbonden met mijn modem.
Ik beschik pas over internet als ik OOK de router met mijn laptop verbindt door middel van een kabeltje. Maar zoals ik al zei, zou ik heel graag internetten ZONDER kabeltje te moeten gebruiken. Want zoals het nu is, verandert het dus niets aan de situatie voor de aanschaf van de Sitecom router.
Ik weet niet precies hoe ik de instellingen op mijn laptop moet veranderen.
Ook lukt het mij niet om het IP adres wat onder de router staat in te voeren op de laptop.
Ik hoop heel erg dat u mij kunt en wilt helpen!!!!

Alvast heel vriendelijke bedankt!

MisterSenseo
De Sitecom router geheel resetten, meestal is dat de WPS knop langer dan 30 seconden ingedrukt houden, dan moet je al kunnen inloggen op de Sitecom interface.
Bij andere types moet je de resetknop aan de achterkant langer dan 45 seconden ingedrukt houden voor een fabrieks-reset.
Dan de bijgeleverde netwerkkabel in het Copperjet modem en de andere kant in de internet/WAN poort van je Sitecom.
Sitecom router dan 30 seconden van stroom afhalen, dan stroom erin en op zijn gemak laten starten.
In principe kun je alles standaard laten staan, hiermee moet je in elk geval draadloos kunnen internetten en je Sitecom router kunnen benaderen, ook draadloos.

Succes,
Met vriendelijke groet,MisterSenseo

Verbeter de wereld,begin bij jezelf.........ik ben begonnen!!!
Leef elke dag of het je laatste is,ooit krijg je gelijk.
Wie een kuil graaft voor een ander is degene die het eerste moe is.......

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Help! Draadloos router geeft alleen internet dmv kabeltjes', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Probleem telefoon en internet Storing 2 01 november 2013, 18:36
storing internet Klacht over Alice 1 01 augustus 2013, 23:49
Geen internet & telefonie! Storing 1 21 mei 2013, 12:03
iNTERNET VERBINDING Algemeen 8 01 november 2012, 20:25
Met welke router draadloos internetten via Copperjet 1616? Algemeen 2 30 oktober 2012, 08:04
Goedemorgen bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief