obey-robots.txt
19 Augustus 2018, 08:01
Navigatie
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router achter je modem, post dan hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Copperjet 1616-2p - linksys WRT160Nv2

hoiti103
Goed, na enkele dagen van alles te hebben geprobeerd, veel te hebben gelezen, hoop ik dat iemand me kan helpen.

Ik had een goed werkend systeem.... Maar ik heb door omstandigheden een reset gedaan van mijn router en van mijn modem.

Inmiddels de instellingen van zowel de modem als de router teruggezet, het enige wat ik heb veranderd is de dns en time server op het modem (copperjet)

Ik heb dat gedaan omdat ik continue een dns foutmelding kreeg en dan weer wel, dan weer geen webpagina's kon laden.

Wie kan mij helpen om ervoor te zorgen dat de instellingen van mijn copperjet weer goed staan en dat ook mijn linksys weer goed werkt.

Alvast bedankt!

Willeke

Alex
Kun je in de copperjet zelf dns adressen invoeren? Alternatief kun je dns adressen instellen bij de netwerksettings van je pc of laptop.

Ik stel dan voor om de dns adressen van Opendns of Google in te voeren.
[TIP!] Gebruik OpenDNS als je pagina's niet kan openen!

Google dns 8.8.8.8 en 8.8.4.4
Alex

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

hoiti103
Heb open dns adressen ingevoerd in de copperjet.

Maar hoe moet ik nu de router instellen?

Alex
Als het goed is krijgt de router automatisch de dns adressen via de copperjet.
Wel alles (cj, router, pc) uit en aan zetten.
Alex

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

hoiti103
Het lijkt nu goed te gaan! Ik heb de rjplugjes omgewisseld, en heb nu behoorlijk snel internet. Raar eigenlijk dat ik soms wel Internet had terwijl de stekkers misschien wel verkeerd om zaten (heb ook telefoon van Alice).

Ben benieuwd hoe lang het goed blijft...

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Copperjet 1616-2p - linksys WRT160Nv2', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Instellingen Copperjet Helpdesk 3 09 augustus 2013, 20:07
Copperjet 1616-2P en Sitecom WL-312 Eigen netwerk 1 09 augustus 2013, 10:47
Geen verbinding te krijgen met copperjet Hardware instellingen 10 04 maart 2013, 16:11
Hoe log ik in op mijn Copperjet 1616? ADMIN WACHTWOORD Frequently Asked Questions 5 20 november 2012, 11:35
Met welke router draadloos internetten via Copperjet 1616? Algemeen 2 30 oktober 2012, 08:04
Goedemorgen bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief