obey-robots.txt
21 Juli 2017, 12:27
Navigatie
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Cross cable???

dfrenner
Hallo,

Ik heb van de week het Alice pakket binnengekregen en ik met volle moed de kabel die er ligt (UTP) verbonden met het modem, werkt dus niet!

Mijn eerste vraag: Waarom moet Alice zo werken met een cross cable??? Wat is de toegevoegde waarde??? Ikken mensen met tele2 bijvoorbeeld en die kregen het modem en gewoon inpluggen en het werkt! Nee Alice moet een crosscable van 2 meter bijleveren en dan regel je het maar??? Lekker functioneel als alle computers boven staan!

Ten tweede: Hoe kan ik dit oplossen? Volstaat het als ik gewoon een wireless router koop, daar de crosscable binnen laat komen en lekker daar de bestaande kabel (wel UPT) inpluggen? Of gaat dit niet werken?

Ik begin nu al spijt te krijgen, waarom doen ze zo moeilijk (anders dan de rest) en mijn snelheid is ook al lekker veel minder dan de beloofde 16 mbit!

De klantenservice die er zit moet nog veel bijleren! Cross cable??? Die gozer dacht dat het gewoon UTP was, van de Cross UTP wist hij (net als ik) ook niets te vertellen.

Ik hoop dat het snel zich zal oplossen want dit werkt zo niet! Mijn PC staat nu tijdelijk noodgedwongen op de grond naast het modem :S
Gewijzigd door dfrenner op 28 oktober 2007, 14:53

Roel1966
Heel erg vreemd dat je gewone utp-kabel niet werkt, want zelf heb ik geeneens dat korte kabeltje gebruikt. Vreemdgenoeg is het idd een cross-link kabel waarvan ik het nu ook niet bepaald in zie. Nu momenteel gebruik ik een gewone utp kabel van 15 meter, en dat werkt verder prima.

Hoppy
dfrenner schreef:
Hallo,

Ik heb van de week het Alice pakket binnengekregen en ik met volle moed de kabel die er ligt (UTP) verbonden met het modem, werkt dus niet!

Mijn eerste vraag: Waarom moet Alice zo werken met een cross cable??? Wat is de toegevoegde waarde??? Ikken mensen met tele2 bijvoorbeeld en die kregen het modem en gewoon inpluggen en het werkt! Nee Alice moet een crosscable van 2 meter bijleveren en dan regel je het maar??? Lekker functioneel als alle computers boven staan!

Ten tweede: Hoe kan ik dit oplossen? Volstaat het als ik gewoon een wireless router koop, daar de crosscable binnen laat komen en lekker daar de bestaande kabel (wel UPT) inpluggen? Of gaat dit niet werken?

Ik begin nu al spijt te krijgen, waarom doen ze zo moeilijk (anders dan de rest) en mijn snelheid is ook al lekker veel minder dan de beloofde 16 mbit!

De klantenservice die er zit moet nog veel bijleren! Cross cable??? Die gozer dacht dat het gewoon UTP was, van de Cross UTP wist hij (net als ik) ook niets te vertellen.

Ik hoop dat het snel zich zal oplossen want dit werkt zo niet! Mijn PC staat nu tijdelijk noodgedwongen op de grond naast het modem :S

Alice doet helemaal niet moeilijk, jij blijkbaar wel. Wink
Ik heb de meegeleverde kabel (rode) cross kabel aangesloten en het werkt prima. Het is ook niet Alice deed "expres" deze kabel meeleverd om je dwars te zitten maar de fabrikant van het modem (Allied Data) die deze kabel levert.
Alice stopt alleen maar alles in één doos en stuurt het naar je huisadres. Je mag rustig een eigen UTP kabel gebruiken, dat maakt niets uit.

MacGyver
Dat maakt wel uit als de ethernetpoorten in de hardware niet auto-sensing zijn. Meer info op http://en.wikiped...over_cable en http://www.homene...ssover.asp

Hermann
Hallo,
je kan een verloopstukje kopen dan kan je een gewone utp kabel van elke lengte gebruiken
gr hermann

wise guy
Hermann schreef:
Hallo,
je kan een verloopstukje kopen dan kan je een gewone utp kabel van elke lengte gebruiken
gr hermann

Beste mensen,

Niet iedereen kan met die relatieve korte cross-cable uit de voeten.

De Copperjet zou moeten werken met zowel UPT als met de cross-cable, maar ook bij werkt de UTP kabel niet.

Zelf ben ik in de gelukkige omstandigheid om zelf een langere cross-cable te maken naar mijn router.

Sommige reacties vindt ik wel erg kort door de bocht (van beide kanten). Laten we het leuk houden en zou zeggen probeer van elkaar te leren.

Groet.

Roel1966
Toch blijf ik het dan vreemd vinden dat ik wel via een gewone utp kabel werk, en het dus geen cross-cable is. Enigste wat ik mij kan voorstellen is dat het misschien aan de firmware van het modem ligt.

Apple_gebruiker
Is die crosscable niet voor als je de pc direct aansluit op het modem ?
Net zoals je twee pc's ook direct kunt koppelen via een cross cable.
In mijn geval heb ik een gewone patchkabel gebruikt vanaf de Copperjet en deze verbonden met een Airport draadloos netwerk.

poxie
allied data werkt alleen met crosscable, waarom weet ik niet, daar hebben ze voor gekozen. Voor jou is het niet zo'n ramp, wat je zei werkt goed. Een router met de crosscable verbinden en vanaf de router gewoon met straight utp. Of je koopt een rj45 verlengblokje van €1,95 en verleng je de cross utp met je gewone utp. Dan heb je een hele lange crosscable Smile

dfrenner
Okeej, ik heb een nieuwe UTP kabel gekocht, daarom baalde ik dat het niet werkte, omdat ik ook van te voren de situatie heb uitgelegd bij de verkoop via de klantenservice.

Ik baal er dus van omdat ik van te voren heb uitgelegd dat er nu een telfoonlijn naar boven ligt, dit zou veranderd moeten worden in een utp kabel werd mij verteld! Dit heb ik gedaan en het werkt niet... Het is een nieuwe kabel dus daar kan het niet aan liggen. Maar ja als het makkelijk met verloopstukjes op te lossen is, vind ik het prima.

Het draadloze router moet ik nog gaan aanschaffen! Feit blijft dat ik dus niet zomaar mijn pc boven mag hebben staan. Volgens de beste man van de klante nservice moest ik de pc per se met de twee meter lange kabel aansluiten en niet anders! Dan kon hij m niet verder helpen. Daarom was ik een beetje pissed. Dat kun je niet verwachten!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Cross cable???', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Copperjet modem en CROSS kabel Frequently Asked Questions 8 27 mei 2008, 21:15
Cable not connected op Copperjet Storing 9 13 februari 2008, 16:51
Modem/cross/router ellende HELP Eigen netwerk 9 07 februari 2008, 11:02
Cross kabel werkt niet alleen op 10mb Storing 7 22 januari 2008, 22:21
Problemem met Cross kabel en verbinding Hardware instellingen 1 20 januari 2008, 11:14
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief