obey-robots.txt
21 September 2017, 18:03
Navigatie
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

Storing al drie weken!

Abmg
Zoals de titel al zegt is sinds 18 juni mijn internet alice easy vast verbroken.
Ik heb zelf een backup modem, dat het ook niet doet. Desondanks vindt men het nodig eerst een vervangend modem te sturen.
Dit is eerst naar een verkeerd adres gestuurd, met nieuwe vertraging tpot gevolg.
Hiermee werkte de verbinding dus ook niet...

Herkenbaar? Wat te doen?
Het is natuurlijk goedkoop, maar ik denk toch afscheid te nemen van Alice.
Voordeel van alice voor mij is dat ik hier moeiteloos een Fritz!Box kan gebruiken. Daar kan ik mijn eigen telefonie in instellen.

Na mijn melding onderneemt Acite/tele2 nog steeds niets uit zich zelf.

Hiermee komen ze hun verplichtingen niet na. daarom heb ik de volgende klacht ingedient:

Geachte heer, mevrouw,
Sinds 18 juni 2013 is mijn internetverbinding verbroken en heb ik dit gemeld.
Mijn klacht luidt, dat hoewel ik de klacht overeenkomstig uw algemene voorwaarden artikel 12.5 heb gemeld, u onvoldoende inspanning levert uw verplichtingen na te komen.
Uw klantenservice en technische dienst spant zich niet of ovoldoende in om de storing te verhelpen. Ook zijn mij geen alternatieve voorzieningen aangeboden. Hiertoe verplicht u zich overeenkomstig artikel 12.6 van uw algemene voorwaarden.
Hoogachtend,
[mijn naam]

Mvg. Ab

Mecheltje
Ik heb het donker bruine vermoeden dat Tele 2 erop uit is om iedereen zover te krijgen dat men een overstap naar Tele 2 maakt dan verdienen zij meer aan onze telefoonkosten en abonnement.
Het begon bij de overname al van gratis bellen naar 0,10 ct € start tik en het zou mij niet eens verbazen dat er eerdaags ook per minuut betaald moet worden.
Ondanks dat ik niet veel bel is de keuze dan snel voor mij gemaakt en stap ik over op een andere provider met meer voordelen zoals meerdere mail adressen en een homepage.

Abmg
@Mecheltje
N.a.v. mijn klacht hebben ze inderdaad gekeken of ze mij Tele2 konden aanbieden, maar dat wordt op mijn adres niet geleverd. Het lijkt er dus op dat Tele2 geen ADSL netwerk heeft en daar dat van BBNed voor gebruikt. Ze bieden wel Tele2 ADSL aan. Ik denk dan dat de Alice pakketten zijn.

De afloop...
De storing was 30 juli! opgelost. KPN had de verbinding afgesloten. De draadjes per ongeluk voor een ander gebruikt.
- het nieuwe modem is eerst naar een verkeerd adres gestuurd
- KPN belde voor een monteursafspraak toen ik in Frankrijk was. Ik had Alice gemeld op vakantie te zijn.
Wat in 1-3 dagen opgelost had kunnen worden duurde zo dus 6 weken.

Ben benieuwd wat ik voor reactie krijg op mijn nieuwe klacht en vraag om onkostenvergoeding...

Vr.gr. Ab

Mecheltje
Gelukkig is het opgelost, ben erg nieuwsgierig of je een vergoeding krijgt.
Tele 2 gebruikt inderdaad het netwerk van BBnet maar dat is ook van Tele 2
Dus ik begrijp niet zo goed waarom er dan geen telefoon geleverd kan worden.

Grt, Gerrit

Abmg
De afloop, vervolg...
Het abonnementsgeld over de periode van de storing wordt geretourneerd. Andere onkostenvergoedingen, zoals voor bellen vanuit Frankrijk niet.

Eerst belde iemand naar aanleiding van mijn klacht. Zeer vriendelijk iemand, die begreep dat ik witheet was over de slechte service. Gesprek kort gehouden, ze wilde zich inspannen voor de onkosten vergoeding.
Enkele dagen later gebeld door een medewerker die meedeelde dat de afdeling creditering geen onkostenvergoeding geeft: ik had in Frankrijk de telefoon niet op hoeven nemen.
Er werd door KPN met afgeschermd nummer gebeld en ik wil natuurlijk graag dat bij thuiskomst mijn internetprobleem weer achter de rug is, maar dat mag dus op mijn eigen kosten...

Gezegd dat ik bij mijn volgende storing niet de helpdesk bel, maar een andere provider en de jongen begreep dat. Hem daarom aangeraden bij een goed bedrijf te gaan werken of voor zichzelf te beginnen.

Maar nu doet alles het weer.
Ik heb van Alice/Tele2 alleen internet. Toch de goedgoopste! Telefoon regel ik via Budgetphone, FreeCall, EasyVoip (voor naar mobiel) met mijn Fritzbox en kost zo zeer weinig.
Lijkt dat ik erg op de centen zit? Het is begonnen als verzet tegen monopolist, indertijd, KPN en nu tegen koppelverkoop van internet, soms televisie, en bellen.

Gerrit, bedankt voor het meeleven.
Ik hoop dat mijn ervaringen anderen ook dienen ter lering en vermaakGrin

Vriendelijke groet,
Ab

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Storing al drie weken!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Storing teleffon sinds 12-08-2014 Storing 4 29 augustus 2014, 22:10
Lijn sinds enkele weken onstabiel (modem herstart zichzelf) Storing 3 21 juli 2014, 15:57
Storing in verbinding (lijn onstabiel) Storing 115 26 september 2013, 13:26
storing internet Klacht over Alice 1 01 augustus 2013, 23:49
Storing Alice Storing 4 06 december 2012, 21:02
Goedenavond bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief