obey-robots.txt
21 Augustus 2017, 17:58
Navigatie
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken

Tegen houden nummerportering

creugers
Omdat ik hier in huis een betaalautomaat en een frankeermachine heb staan die NIET overweg kunnen met een VoIP of VoDSL verbinding, maar alleen een pure koperdraadverbinding lusten heb ik vandaag bij de klantenservice van Alice proberen uit te leggen dat ik niet wil hebben dat hun mijn KPN abonnement opzeggen.

Krijg ik van zo'n helpdeskpipo te horen dat Alice een spraakverbinding levert via het kopernetwerk. Enfin, hier geloof ik dus echt geen hol van, want waarom moet ik mijn telefoon dan nog aansluiten op het door hen geleverde modem? Dan kan ik net zo goed alles laten zoals het is. Dus omdat ik de zaak niet vertrouw, heb ik KPN opdracht gegeven om niet mee te werken aan de nummerportering, en aangegeven dat KPN de spraak/datalijn levert en Alice gewoon ADSL. Overigens heb ik Alice dit inmiddesl per aangetekende brief laten weten. Ben benieuwd wat ze hierop te zeggen hebben....

Daniel
creugers schreef:
Omdat ik hier in huis een betaalautomaat en een frankeermachine heb staan die NIET overweg kunnen met een VoIP of VoDSL verbinding, maar alleen een pure koperdraadverbinding lusten heb ik vandaag bij de klantenservice van Alice proberen uit te leggen dat ik niet wil hebben dat hun mijn KPN abonnement opzeggen.

Krijg ik van zo'n helpdeskpipo te horen dat Alice een spraakverbinding levert via het kopernetwerk. Enfin, hier geloof ik dus echt geen hol van, want waarom moet ik mijn telefoon dan nog aansluiten op het door hen geleverde modem? Dan kan ik net zo goed alles laten zoals het is. Dus omdat ik de zaak niet vertrouw, heb ik KPN opdracht gegeven om niet mee te werken aan de nummerportering, en aangegeven dat KPN de spraak/datalijn levert en Alice gewoon ADSL. Overigens heb ik Alice dit inmiddesl per aangetekende brief laten weten. Ben benieuwd wat ze hierop te zeggen hebben....

Als je alleen ADSL wil, waarom ga je dan niet naar Telfort?
scheelt je 10,- per maand?

creugers
Daniel schreef:
creugers schreef:

Als je alleen ADSL wil, waarom ga je dan niet naar Telfort?
scheelt je 10,- per maand?
Tja, dat is achterafpraat.... Begrijp me niet verkeerd overigens. Bij het aanvragen van Alice hadden we er geen rekening mee gehouden dat de betaalautomaat en de frankeermachine niet meer zouden werken als we volledig waren overgegaan. Als we dit wel hadden geweten dan hadden we Alice never nooit niet aangevraagd.

Daniel
je hebt geen contract dus waarom vast houden Smile
mooi opzeggen!
verder kan je ook shared line aanvragen bij kpn?
dan heb je compleet gescheiden met dubbel aardepaar.

mocht je hierover vragen heeft geef dan even aan geef ik je completere uitleg.

creugers
Nou, ik sta op dit moment in de wacht bij Alice. En de reden dat ik de dames en heren weer eens bel is dat ik mijn relatie met Alice al na één weekend alweer ga verbreken. En dit omdat men mij geen toegang verleent tot de Lounge en daardoor geen mail kan versturen. Zelfs niet met mijn erikcreugers.nl domeinnaam! En te bedenken dat ik een webshop heb, en zo geen klanten kan beantwoorden, laat staan bestellingen plaatsen bij mijn leveranciers. Ik heb de knoop doorgehakt, en de overstap naar Telfort gemaakt, in de hoop dat ze daar geen achterlijke lounge hebben waar je helemaal niet kunt inloggen. Leuk detail... op dit moment heb ik zo'n tiepmiep van Alice aan de lijn, en zegt niets voor me kunnen doen, nadat ik duidelijk heb aangegeven dat ik het uit wil maken met Alice Smile Misschien een tip voor Alice om toch eens een relatiebemiddelingsbureau in te schakelen....

Edit: De wachttijd bij Alice moet je nuttig besteden. Dus tik een berichtje voor het forum onder het wachtten, en als je iemand aan de lijn hebt, kunt je rustig verder typen, want ze moeten alles maar dan ook alles aan anderen navragen.....
Gewijzigd door creugers op 29 oktober 2007, 18:31

olly
hoi creugers

een reactie op jouw vraag om de nummer porting tegen te houden is 1 telefoontje en het is klaar, ook 2 weken na protering is het nummer nog terug te halen.
KPN even bellen 'vaste telefonie' en klaar, als het nummer weg is geweest wel een nieuw contract bij de KPN

nl1gsd
creugers schreef:
Nou, ik sta op dit moment in de wacht bij Alice. En de reden dat ik de dames en heren weer eens bel is dat ik mijn relatie met Alice al na één weekend alweer ga verbreken. En dit omdat men mij geen toegang verleent tot de Lounge en daardoor geen mail kan versturen. Zelfs niet met mijn erikcreugers.nl domeinnaam!

Misschien zou je bij de webhost van je domeinnaam eens kunnen kijken, ontzettend veel webhosters hebben zelf ook een SMTP draaien waarmee je via je eigen domeinnaam e-mail kan versturen. Wel zo'n nette service als een webhoster het aanbied.

creugers schreef:
En te bedenken dat ik een webshop heb, en zo geen klanten kan beantwoorden, laat staan bestellingen plaatsen bij mijn leveranciers.

Dit val tiet te wijten aan Alice.

creugers schreef:
Ik heb de knoop doorgehakt, en de overstap naar Telfort gemaakt, in de hoop dat ze daar geen achterlijke lounge hebben waar je helemaal niet kunt inloggen. Leuk detail... op dit moment heb ik zo'n tiepmiep van Alice aan de lijn, en zegt niets voor me kunnen doen, nadat ik duidelijk heb aangegeven dat ik het uit wil maken met Alice Smile Misschien een tip voor Alice om toch eens een relatiebemiddelingsbureau in te schakelen....

Vandaag toevallig bij iemand geweest die het inmiddels heeft draaien. Z'n FAX werkt wel, z'n pinautomaat niet. Hij heeft besloten zijn telefonie gedeelte met Telfort op te zeggen en deze maar via een appart lijntje met KPN te verbinden. In 1e instantie rade ik hem een 'echte' provider aan maar aangezien hij startende ondernemer is moet ie eerst op de centen letten. Hij is al wel van plan om na het jaar meteen op te zeggen en een provider te nemen die SLA ondersteuning biedt gezien hij niet teveel risico's wilt lopen.

Zo slecht doet Telfort het dus niet, ben benieuwd hoe het hier bij mij straks zal gaan werken.

creugers schreef:
Edit: De wachttijd bij Alice moet je nuttig besteden. Dus tik een berichtje voor het forum onder het wachtten, en als je iemand aan de lijn hebt, kunt je rustig verder typen, want ze moeten alles maar dan ook alles aan anderen navragen.....

Wachten duurt bij mij steeds niet langer dan 2 minuten. Voordeel van overdag bellen, bellen tussen 12 en 13 en vanaf 15/16 uur is vrijwel altijd druk met een wachttijd van minimaal 5min.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Tegen houden nummerportering', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Brein verliest rechtszaak tegen Ziggo (en XS4ALL) Algemeen 1 19 juli 2010, 17:41
Actie: Roep je provider op om XS4All te steunen in de strijd tegen het downloadverbod! Algemeen 4 22 maart 2010, 13:32
nummerportering Algemeen 5 15 augustus 2009, 00:57
Overstappen naar ziggo, adsl-lijn actief houden? Helpdesk 5 08 mei 2009, 17:45
Snelheid valt tegen.... Helpdesk 14 28 februari 2009, 17:16
Goedemiddag bezoeker
Shoutbox
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

Er zijn geen berichten gepost.
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
Ledenenquête
Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding?

Alice Copperjet
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice Copperjet 85% [104 stemmen]
85% [104 stemmen]

Alice AVM
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Alice AVM 8% [10 stemmen]
8% [10 stemmen]

Overige modems
Ledenenquête: Welk modem heb je in gebruik voor je Alice internetverbinding? Overige modems 7% [9 stemmen]
7% [9 stemmen]

Stemmen: 123
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 05 aug 2010

Enquête-archief